Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit vaken en stund. Barnet är uppe så jag och katten ligger kvar i sängen och myser :love:

20220420_075343.jpg
 
La mig i sängen en stund noll energi idag. Har varit uppe sedan 06.30 som vanligt men känner att jag helst skulle vilja sova.
Jag gnäller väl alltid i de här trådarna men jag tycker det räcker med motgångar nu.
Jag vill vara en positiv person, men tydligen är jag inte det 😅.

Men om man ska försöka så, solen skiner och det kryllar av vårblommor, trots att det var 1,5dm snö för 10 dagar sedan 🥰.
 
Solen skiner utanför men vi sitter inomhus :sneaky: Tur jag fick köra lite häst igår i solen så jag fyllde på konto lite :love:
Vi kämpar på med veckans uppdrag som inte är helt lätt, mycket politik och etik som ingår i detta ämne.
 
Sitter på balkongen och filosoferar lite efter duschen. Funderar på om vi inte ska sätta upp insynskydd på sidorna av balkongen 🙈 Känns ju skit otrevligt mot grannarna men vore rätt skönt också för vår del när man vill sitta och filura lite där ute. Tåls att tänka på helt enkelt. Men nu lockar en Renbäddad säng för imorgon blir en lång dag 😴
Spontant känner lantlollan här att det kanske inte är något att fundera över, bara göra? 😅.
 
Mest att jag tycker de känns otrevligt, är nog för snäll och tänker på alla andra hela tiden :grin:
Vad är det som skulle vara otrevligt?
Jag kunde big tycka det var skönt om grannen satte. 😅
Är det att de inte ska kunna se vad ni gör och heja som du tänker är otrevligt? Är ett vinklat parasoll som man ser på många balkonger inte nästan lika otrevligt?
Beroende på hur insynsskydd ska se ut och vad vörd/förening har för policys kanske man borde fråga däremot? Tänker på att vissa behövt fråga för att nöta sina balkonger för katter.
Eller har ni inglasat? I så fall är det ju bara sätt upp nåt gardinliknande.
 
Vad är det som skulle vara otrevligt?
Jag kunde big tycka det var skönt om grannen satte. 😅
Är det att de inte ska kunna se vad ni gör och heja som du tänker är otrevligt? Är ett vinklat parasoll som man ser på många balkonger inte nästan lika otrevligt?
Beroende på hur insynsskydd ska se ut och vad vörd/förening har för policys kanske man borde fråga däremot? Tänker på att vissa behövt fråga för att nöta sina balkonger för katter.
Eller har ni inglasat? I så fall är det ju bara sätt upp nåt gardinliknande.
Nej det är öppet och det som stör mig lite ibland är att det balkongerna sitter rätt tätt :grin: Har inget i mot mina grannar men vore trevligt med lite avskildhet ibland helt enkelt och speciellt med tanke på att balkongen ligger mot vägen dessutom. Nej vi får nog sätta upp det bara det harmoniserar med miljön. Alla som bor på nedre botten har insynskydd på sina uteplatser.
 
Nej det är öppet och det som stör mig lite ibland är att det balkongerna sitter rätt tätt :grin: Har inget i mot mina grannar men vore trevligt med lite avskildhet ibland helt enkelt och speciellt med tanke på att balkongen ligger mot vägen dessutom. Nej vi får nog sätta upp det bara det harmoniserar med miljön. Alla som bor på nedre botten har insynskydd på sina uteplatser.
Då hade jag satt upp utan att tveka. Nu kommer det svåra. Att välja vad för skydd du ska ha 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 735
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp