Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar nu hos frisören, hoppas att jag inte ångrar mig sedan 😅 🙈
Hästsvansen blev så kooort 😱 :rofl:
Utsläppt syns knappt någon skillnad men uppsatt, hjälp 😅 får vänja mig vid utsläppt igen, hade uppsatt hela tiden numera :rofl:

Tror att det beror på att jag hade låångt hår framme vid ansiktet och bad frisören att klippa mera avrundat nu. Så det blev ju förstås större skillnad fram, dvs stor skillnad i hästsvansen också där det märks mera.

Tur att hår växer :D Men det tar nog ett bra tag innan hästsvansen kommer till samma längd som förut 😭😅 Jag gillade den längden men håret var så slitet!
 
Hur svårt ska det vara att få tag i snickare? Vi vill ha offert på tak- och fönsterbyte och ett litet tak till altanen. Har ringt massor med firmor, en har kommit ut och tittat men inte skickat offert som de skulle. Jag förstår att de har mycket att göra, men säg det då! Säg inte "Vi kommer på måndag" och sen inte dyka upp. Det handlar ju om rätt mycket pengar så det borde vara angeläget att åtminstone komma och titta.
 
Hur svårt ska det vara att få tag i snickare? Vi vill ha offert på tak- och fönsterbyte och ett litet tak till altanen. Har ringt massor med firmor, en har kommit ut och tittat men inte skickat offert som de skulle. Jag förstår att de har mycket att göra, men säg det då! Säg inte "Vi kommer på måndag" och sen inte dyka upp. Det handlar ju om rätt mycket pengar så det borde vara angeläget att åtminstone komma och titta.
Jag väntar på en ytterdörr som jag beställde av en snickare för ett år sedan :crazy:
Väntar också på golvläggare som skulle varit här i slutet av januari men de har bara skjutit fram det :meh:
Takläggarna dök faktiskt upp innan utsatt tid dock och var färdiga på nio arbetsdagar :up: jäklar var snabbt det gick:)
Räkningen dröjer däremot men det kan jag leva med ;)
 
Hur svårt ska det vara att få tag i snickare? Vi vill ha offert på tak- och fönsterbyte och ett litet tak till altanen. Har ringt massor med firmor, en har kommit ut och tittat men inte skickat offert som de skulle. Jag förstår att de har mycket att göra, men säg det då! Säg inte "Vi kommer på måndag" och sen inte dyka upp. Det handlar ju om rätt mycket pengar så det borde vara angeläget att åtminstone komma och titta.
Det är rätt mycket jobb ibland med att lämna fast pris - särskilt på lite äldre hus - en del tar hellre jobb som är mindre risk för obetalt arbete. Men de borde såklart ändå inte lova saker som inte hålls!
 
Ja eller får man ju säga att man faktiskt inte hinner de närmaste sex månaderna eller hur länge man nu är uppbokad
Mitt inlägg var mest en observation av att jag vet att en del hantverkare ogillar att räkna på fast pris i vissa situationer när riskerna är svårbedömda men gladeligen tar jobbet om man kör igång på löpande räkning. Så om man fokuserar bara på fast pris, kan man hamna i lite lägre prio.

Fast har de inte ens kollat så kanske den diskussionen aldrig ens varit.
 
Första dagen tillbaka blev rätt långt, 7:30-17:30. Dels ville jag komma in tidigt för att "få lite koll på läget", och dels hade vi APT i eftermiddags. På lunchrasten gick jag fram och tillbaka till posten för jag hade ett paket att få iväg, så det blev inget stillasittande då heller.

Så nu har jag ätit middag (fisk och potatismos), duschat och dragit på mig nattlinne. Sitter i älskade soffhörnan med datorn i knäet. Det enda måste egentligen som finns kvar idag är hästarna. Det överlever jag nog.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 763
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp