Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack vare bullpratet hurså stannade jag på kvantum på VG hem från ridskolan nyss. Där var det 50% på allt bröd så här sent så det blev frallor, bullar och cookies :up: (jag måste tokplugga imorgon). Så nu o kvällsfika framför Speed på tv. Såg faktiskt intervjuer med Sandra Bullock och Keanu Reeves nyligen där båda erkände att de var förälskade i varandra under inspelningen, men ingen av dem vågade agera på det. Det känns som att hade kunnat bli ett trevligt par tillsammans!
 
Avslutade den härliga påskhelgen med göromål såväl i stan som sysslor hemma och så hjälpte sambon mig att byta till sommardäck på hästtransporten medan jag fixade åt pållan som fick vilodag 😊. Där emellan var det skönt att sitta på trappen, njuta av fågelkvitter och grilldoften och bara vara tillsammans med älsklingen 🥰. Nu är det hög tid att sova; natti natt ! 😴
 
Idag har jag testat att rida ut lite mer ordentligt i repgrimman på ponnyn för första gången. Funkade fint trots pigg liten ponny. Roligt att kunna växla ner från pelham till repgrimma även vid galopp i skogen (vet att repgrimman är ganska skarp också, men inte som ett pelham skulle jag tro) :). Ponnyn blev dock lite sur över att vi skulle vända och gå bort från stallet för att hoppa över en flishög, visade sitt missnöje genom att dra ner huvudet och studsa efter hindret :laugh:

Sen fick storhästen en promenad i skogen. Det var läskigt vatten på några ställen men hon halvhoppade ändå ganska lugnt över. Ser fram emot att kunna rida henne igen, hon är så fin :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp