Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220419_122539171_HDR.jpg

Mannen i mitt liv ❤️ Sol, fågelkvitter och egentligen inte träningsdag men då hans matte ska sitta i skolbänken hela dagen imorgon så fick han jogga 6 lugna kilometrar idag. Han är himla rolig och jobba med just nu, ska bli roligt när Mamma Mu fölat så vi äntligen kan börja åka till banan igen 💪
 
på jobbet :banana:

Mår lite sisådär är trött men blir ju inte direkt piggare av att sitta still hemma så lika bra att köra på. Kommer inte jobba hela dagen.

Ringde chefen imorses och det kändes grymt skönt att ha pratat. Väldigt förstående och uppmuntrande. Jag har ju inte varit riktigt ärlig med hur illa det är ställt med mig men den dagen den sorgen. Nu jobbar vi på så gott det går. Jag har bra stöd från jobbet. Till skillnad från förra.

alltså min arbetsgivare vet att jag är diabetiker och har haft lite dåliga värden på njurarna men riktigt hur illa det är har jag inte sagt. Vill nog inte ens veta det själv än.

Jag och sambon har planerat in en resa till italien i höst. Måste passa på medans man kan åka för när dialysen kommer så är jag ju fast :(
 
Mäh fräscht då. Hoppas bara den rejäla förkylningen inte utvecklas till rejäl bihåleinflammation med. Hoppas inte att jag ridit och hållt igång i övrigt påverkar kroppen negativt om immunförsvaret fortfarande jobbar på... (och att jag inte satt in linserna för tidigt men känns bra i ögonen). Kan ju inte sitta still standby när jag i övrigt mår bra ju 😏.
 
Förresten så råkade jag somna rätt djupt framför tvn igårkväll. Vaknade 00:25. Så tog melatonin och insomningstablett. Sen upptäckte jag att klockan var inte 00:25 utan 05:05. Tv:n var på och sänglampan tänd :eek:
Somnade iallafall om och vaknade vid 7-8.
Trodde jag skulle sova till typ 11 eftersom jag tagit sömnmediciner vid 5 men det var inga problem att vakna.
:laugh:
 
Är på sista bussen hem, dvs en stadsbuss. En kompis ringde och behövde prata ut om en grej och jag kunde inte med att säga nej. Pratar alltså i telefon, men personen som sitter mitt emot mig på bussen uppfattade nog inte att jag pratar i telefon. Så hen har suttit och random svarat på det jag sagt till min kompis i telefonen 😂
Försökte förklara att jag har en kompis i telefon, men tror inte personen förstod för hen fortsatte svara på det jag sa 🤣
 
Sitter i soffan och försöker bestämma mig för om jag ska promenera ned på stan för att kika lite i butiker eller helt enkelt åka hem (är hos min mor) istället... Har massor av tråksaker jag borde ta tag i hemma, så det lutar nog åt det!
 
Började dagen med att åka in och ta blodprov. Jag tyckte att det gick bra men så blev det liksom väldigt snurrigt och blodet avtog så jag fick byta rum och bli stucken igen. Tror att det var för att det tog så lång tid och kroppen hann inse att det försvann blod :cautious:. Andra gången tog inte lika lång tid så då gick det bra. Känns lite onödigt att behöva bli stucken två gånger i olika armar, men nu är det avklarat för en stund iaf :)

Efter det mockning och lunchfodring, hästen tyckte att det var konstigt med plåster, skulle peta bort det och även slicka på armen :laugh:
 
Utnyttjade just en biobiljett jag fick i julas och såg den nya filmen dumbledores hemligheter. Äntligen en film där ett (ex dock) homosexuellt par behandlas som något självklart, det är inget som förskräcker eller något liknande. (Förutom att en av dem är numera en ond man då :rofl:) I en mera action/fantasy film dessutom. Kände att jag ville stötta det! Mera sånt :love:
 
Varför kan ni inte åka nu?
För att Trule får allt hålla sig hemma då det är bara han och Majsan som bor i stallet numera. Vill inte riskera att han drar med sig något hem från banan när det är så nära fölning ( drygt 35-40 dygn kvar ). Plus att banan har väl inte tinat fram för ens nu 😂 Och Trule är inte så intresserad av att springa i skiten så att säga. Och då blir han lagom klar tills banan har premiär i Maj vilket betyder att banan förhoppningsvis sköts utomordentligt när tävlingssäsongen drar igång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp