Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar lite på vad jag skulle vilja göra till hösten... Känner att jag börjar bli lite uttråkad av att "bara" jobba och gå på gym (och skriva masteruppsats, men den går det sisådär med...). Saknar den tiden när jag hade kvällsmöten med någon ideell förening eller höll på med hästarna. Skulle vilja ha någon fast punkt varje vecka, eller hyfsat ofta, som är något jag gör för skojs skull. Har kikat lite på styrdans, men det verkar vara svårt att hitta. Är lite sugen på att börja spela fiol, eller börja med historiskt fäktning.. Men inget känns liksom "woho, det här kör jag på"!
 
Hey you guys, nu har jag fått den!
43BAC1A5-54FC-49B8-A464-7058A327951C.jpeg

(ursäkta min miss match av kläder osv…)
 
Ibland undrar jag om min hjärna funkar, muntliga delen av nationella provet körs den här veckan, jag satt med min klass hela efm i går, sen bokar jag in examination i historia, muntliga seminarium idag, sen springa in och sitta med min kollega på hennes muntliga. Vad jag har planerat till i morgon? Muntliga seminarium i religion 😂🙈 Men de ska få spela in i morgon. :)
 
Dottern fick 38,7 graders feber efter rotavaccinet idag och självklart har vi inte allt i vårt lilla barnapotek hemma, så nu är maken på väg till nattöppet apotek för att köpa hem febernedsättande och jag ligger här i soffan med stekhet bebis på bröstet. Ringde 1177 först och pratade med tant som verkade tycka att jag hade noll koll. Nej jag har ingen koll det här är mitt första barn, det är liksom därför jag ringer och ställer massa dumma frågor 😑
 
Dottern fick 38,7 graders feber efter rotavaccinet idag och självklart har vi inte allt i vårt lilla barnapotek hemma, så nu är maken på väg till nattöppet apotek för att köpa hem febernedsättande och jag ligger här i soffan med stekhet bebis på bröstet. Ringde 1177 först och pratade med tant som verkade tycka att jag hade noll koll. Nej jag har ingen koll det här är mitt första barn, det är liksom därför jag ringer och ställer massa dumma frågor 😑
Låter oprofessionellt. Oavsett dum fråga eller inte så ska man bemöta sin kund/klient med respekt. Du ringer ju inte för att det är kul liksom utan för att du är orolig och behöver input från kunnigt håll 😅
 
Låter oprofessionellt. Oavsett dum fråga eller inte så ska man bemöta sin kund/klient med respekt. Du ringer ju inte för att det är kul liksom utan för att du är orolig och behöver input från kunnigt håll 😅

Ja precis!

För övrigt läste jag detta nu i Rikshandboken Barnhälsovård. 1177 sa dock inget om att åka in. Dock sa jag ju att hon fått vaccin så då kanske man inte behöver kolla infektion?

8D4BF16C-9ACD-47CB-891F-51AC45AFA5F8.png
 
Blev ett par rundor till stallet idag; först lunchfodra och mocka och sen åkte jag tillsammans med stallkompisen som bor ett stycke bortanför mig, för motion och fixa resten 😊. En avkopplande skrittur I den fina vårkvällen, så härligt 😍.
Innan jag blev avsläppt hemma följde jag med till Ica i samhället ett stycke längre bort och det var då ingen nackdel; Goudaost för 49 kr/kg istället för 92 spänn kilot, kalasbra :)
 
Ja precis!

För övrigt läste jag detta nu i Rikshandboken Barnhälsovård. 1177 sa dock inget om att åka in. Dock sa jag ju att hon fått vaccin så då kanske man inte behöver kolla infektion?

Visa bifogad fil 89472
Men det var väl ingen dum fråga alls utan jag hade nog gjort samma sak som du. Dvs jag vet inte heller vad som är bäst att göra i detta läge. Säkert någon annan i tråden med mer kött på benen. Annars ring 1177 igen och hoppas det är någon mer tillmötesgående som svarar
 
Men det var väl ingen dum fråga alls utan jag hade nog gjort samma sak som du. Dvs jag vet inte heller vad som är bäst att göra i detta läge. Säkert någon annan i tråden med mer kött på benen. Annars ring 1177 igen och hoppas det är någon mer tillmötesgående som svarar

Den gick ner av sig själv till 38,3 och nu fick hon precis en febernedsättande så vi sitter lugnt i båten ett tag. Jag håller mig vaken och kikar så att det går åt rätt håll ☺️
 
Ännu en katt påkörd och död bara en bit bort härifrån - det är ungefär en i månaden som postas i sociala media tror jag och då undrar man ju hur många det är som bara "försvinner" eller som folk hittar och vars poster jag inte ser, eller de som inte postar alls förstås. Jag får verkligen så ont i magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
28
· Visningar
1 728
Senast: Fetaost
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp