Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försov mig i morse, av någon anledning hade jag inte satt klockan på ringning. Vaknade åtta vilket är när jag egentligen ska gå hemifrån. Dusch, påklädning, piller, mata katt och borsta tänder i raketfart. Det tog 15 minuter :up: och jag var faktiskt i tid. Go me.
 
Jag hade lite samma, dock så har jag en enorm databas att ta ifrån med hur mycket sm helst att läs ain om jobb, jobb beskrivningar, arbete, arbetsätt. vad som förväntas av oss mm mm vilket underlättar.

Kan vara så att det faktiskt är ett lugnare tempo och det kan ju vara positivt :D
Ja, jag tror det är lugnt överlag här. Man har tid att dricka kaffe och småsnacka med kollegor.
Jag är van vid att ha blåslampa i arslet och knappt hinna gå på toa liksom.
 
Lång dag idag.
Mkt på jobbet, så ont i ryggen varje dag
Var på Rese mötet på Tinget efter jobbet. Inför Norrköping
Jag tror att jag hoppar av resan. Blir inget Kolmården, för det är stängt i maj... Och jag är intresserad av att se gamla ruiner, konst eller hällristningar...
Dessutom är det knappt någon vettig person som ska med
Sparar hellre de 2200 kr som jag har betalat in till något annat
 
Lång dag idag.
Mkt på jobbet, så ont i ryggen varje dag
Var på Rese mötet på Tinget efter jobbet. Inför Norrköping
Jag tror att jag hoppar av resan. Blir inget Kolmården, för det är stängt i maj... Och jag är intresserad av att se gamla ruiner, konst eller hällristningar...
Dessutom är det knappt någon vettig person som ska med
Sparar hellre de 2200 kr som jag har betalat in till något annat
Intre intresserad menar jag...
 
Usch det som var så varmt och skönt förut nu blåser det kallt 😑 Så nu stänger vi balkongdörren för idag.

Haha var inbokad på jobb imorgon bara det att rektorn hade glömt det 😂 Sen när jag påminde om de fick jag frågan om jag inte kunde tänka mig att jobba hel dag istället för halv. Så varför inte? Är ju färdig med alla veckans uppgifter och det. Blir skönt med några timmars vanligt arbete istället för att plugga.
 
Imorgon ska man väl få antagningsbesked för sommarkurser, tror jag? Jag har ju sökt tre skrivarkurser, men som vanligt tror jag inte att jag kommer in på någon av dem... :cautious: Jag har också sökt en kurs till höstterminen: "Små barns samspel och utveckling". Den har jag nog större chans att komma in på, och den låter väldigt intressant :) !

Ljuvligt väder här idag med 17-18 plusgrader när jag körde hem för en stund sedan. Solen skiner och allting växer så det knakar... :)

Imorgon är det min tur att ha med mig fika, och jag tänkte fixa en "Skärtorsdagskaka". Som tydligen inte har något alla med påsken att göra, utan namnet har den fått för att man ska baka på onsdagen och skära på torsdagen, eller i mitt fall baka på torsdagen och skära på fredagen. Den ska vila över natten i kylen helt enkelt. En väldigt maffig chokladkaka i långpanna, med en chokladkolaglayr ovanpå, är det i alla fall. Sedan tänkte jag servera den med vispgrädde och lite bär från min frys.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
28
· Visningar
1 678
Senast: Fetaost
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp