Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jättegod blåbärspaj, och en mandelkaka. Vi drack också varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och så har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvärs över gatan, så jag har fått mig ett litet. balkongbord Skön dag!
Grattis på födelsedagen! 🎂
 
Jag vet. Det var Foraldrarna som vagrade skicka dem till dovskolan ... Jag sag problemen for dem, och da vidarebefodrade jag det TYDLIGT till Skolan som gav sig pa foraldrarna och de lat barnen flytta till dovskolan efter nagot halvar eller sa.
Jag undrar hur det blir i framtiden för dövvärlden för det märks i dövskolorna. Det har blivit flera döva flyktingar och multifunktionshindrade i skolorna, inga "bara" döva som går på skolan typ/nästan hela skoltiden (enligt en lärare som jag känner). Jag menar inget illa, jag känner bara en liten sorg över den slags skola jag gick i. De äldre döva flyktingarna skyndas för fort in i sina klasser, de har så mycket att lära sig och skulle behöva gå i sina egna klasser längre. De multifunktionshindrade behöver nästan sina egna klasser också för att få rätt hjälpmedel.

De tidigare som föddes döva har numera opererat in CI tidigt och skickas till hörande skolor ofta av hörande föräldrar som hoppas att de kan fungera i "vanlig" miljö. Hörselskadade barn får redan det ganska avgörande beslutet fattat av sina föräldrar och nu hamnar ci-opererade barn där också.
Så det blir allt färre personer som växer upp i dövvärlden, risken finns att dövvärlden blir en slags döende kultur.
Men jag hoppas på lärare som du som vågar säga till om barnen skulle trivas/fungera bättre i en dövskola och föräldrar som fattar det beslutet också :up: för det var en jättebra skolgång för mig, det sociala var otroligt värdefullt som jag hade gått miste om i en hörande skola.

Ursäkta OT :o
 
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jättegod blåbärspaj, och en mandelkaka. Vi drack också varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och så har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvärs över gatan, så jag har fått mig ett litet. balkongbord Skön dag!
Grattis! 💐
 
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jättegod blåbärspaj, och en mandelkaka. Vi drack också varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och så har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvärs över gatan, så jag har fått mig ett litet. balkongbord Skön dag!
Grattis 🎉🥳🥳🎉
 
Jisses så varmt det var idag, svettigt värre vid ridningen 😄. Red en kortare sväng till sjön med pållan som var lite på tårna 😄, taggad på galopp med kan man säga fast utan bocksprång jag som var beredd 😅. Avslutade med några språng över ett kryss 😊. Vi har ju inte hoppat på länge före fd stallkompisen fick några få språng I onsdags och bomlös sadel idag så fick lägga band på oss efter några härliga språng, men gissa om vi hade kul! 😍.
Sen smakade det hur bra som helst med plankstek och långlagrad påskmust 😋; sambon tycker nämligen det räcker med påskmat imorgon 😅. Efter middagen var det skönt att röra på sig lite; vi åkte tillbaka till stallet för insläpp och pållan fick såklart lite påskgodis i form av äpple 😊. Nu blir det inte mycket mer än soffan och påskgodis resten av kvällen 😊. Härlig påskafton 🥰😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
31
· Visningar
1 881
Senast: Ava22
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp