Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första vitsippan
 

Bifogade filer

  • 20220416_135511.jpg
    20220416_135511.jpg
    383,2 KB · Visningar: 49
Ut på tur- valde dock att vända och rida ner till sjön åt andra hållet då hästen plötsligt tvärnitade, blåste ur näsborrarna och ville vända därifrån. Vände henne och spanade men kunde inget se?!? Men klok av den otäcka erfarenheten med senaste foderhästen för länge sen är jag mer lyhörd!
I vårvärmen såg jag flera fjärilar; en citronfjäril 😍, någon riktigt ljus och så tyckte jag den flög förbi en sorgmantel. Vacker men så blev jag plötsligt vidskeplig där i sadeln 🤭🙄.
 
Idag fyller min katt 4 år :) !! Tror minsann att han ska få en bit leverpastej. Dock inte det minsta säkert att han uppskattar gesten - han äter inte mycket annat än sin torrmat numera...

(Ja, det är väl sådant som intresseklubben antecknar, men jag tyckte att det var lite anmärkningsvärt ändå..... :D)
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jättegod blåbärspaj, och en mandelkaka. Vi drack också varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och så har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvärs över gatan, så jag har fått mig ett litet. balkongbord Skön dag!
 
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jättegod blåbärspaj, och en mandelkaka. Vi drack också varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och så har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvärs över gatan, så jag har fått mig ett litet. balkongbord Skön dag!

Grattis på födelsedagen! 🎈
 
Tack vare @tanten så är jag nästan klar med säsong 2 av Ghosts :D

Jag gar just nu igenom "Broward Avian & Exotic Animal Hospital". Jag minndes den fran flera ar sedan sa nu Binge-watchar jag den ... men jag har ocksa lyssnat pa @tanten och Ghost ar pa listan sa fort jag lessnar pa veterinarer.
Jag tror att min fascination med veterinar serier ligger mest i att man lar sig sa HIMLA mycket. Det mesta oerhort VIKTIG information ... som tillexempel att ormar och lizzards har tva penisar. :cautious: Who knew?:crazy:

Stackars elever :( Inte pga dig, absolut inte! Men jag är själv gravt hörselskadad och herregud, när jag tänker på att behöva gå på en hörande skola ... :crazy: Det skulle vara SÅ jobbigt, och så skulle jag inte kunna ta till mig allt heller. Dagarna skulle sluta med huvudvärk och frustration.
Hörapparaterna är ett hjälpmedel, men är man gravt hörselskadad så räcker det inte hela vägen tycker jag.

Nu när jag tänker på det ... inte så konstigt att de stänger av när de kan, för det är mera utmattande för dem att försöka hänga med hela tiden så de tar pauser där de kan.

Hittade en video där en doktor förklarar rätt bra, lyssnade fram till första exemplet till där han minskade på de höga tonerna. Och wow, så är det! Man hör att de pratar men inte vad de säger.
(Alltså, så är det för mig med hörapparater 😅)

Jag vet. Det var Foraldrarna som vagrade skicka dem till dovskolan ... Jag sag problemen for dem, och da vidarebefodrade jag det TYDLIGT till Skolan som gav sig pa foraldrarna och de lat barnen flytta till dovskolan efter nagot halvar eller sa.

Herregud. Fick mail från vår lokal med frågan om de fanns mer bröd.

Vi bunkrade upp med MASSOR av fika. Är det slut så är det häpnadsväckande.
(men kassören lär jubla :D )

Finns det mer brod? :confused::cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
31
· Visningar
1 881
Senast: Ava22
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp