Vad gör vi CLII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Middag hos förĂ€ldrarna och tog den med mig hundarna ut till en av mina favoritrundor i naturen. :love: förlĂ€ngde vĂ„r vanliga runda sĂ„ var ute nĂ€stan tvĂ„ timmar! StrĂ„lande sol och lagom varmt för att fĂ„ i tights och kollegetröja, och mötte bara folk tvĂ„ gĂ„nger pĂ„ hela rundan 👍
 
FemÄring? Köpt en till?

Nja, femÄringen Àr skimmeln vi köpte i höstas :)

20220416_101830.jpg
 
Skulle ha Äkt ner och hÀmtat hö.
Men tror jag fÄtt magsjuka.
VÄgade inte chansa pÄ tÄget idag utan han kör hem hö till mig.
SĂ„ tacksam.
HÄller tummarna för att det inte Àr magsjuka utan glassen jag Ät dÄ jag ska hÀmta missen i morgon Àr det tÀnkt.
Men det var vÀl inte lÀnge sedan du hÀmtade tvÄ stora sÀckar?
 
Morgondagen blir hektisk. Vakna senast 8, Àta och Äka till hÀst 1, Àta mellis, byta om och Äka till hÀst 2, byta om, hitta lunch och Äka till hÀst 3. Tack och lov Àr det bara hÀst 3 som ska motioneras mer Àn en promenad. Men tre hÀstar i tre olika stall dÀr stall 2 precis slÀppts ur isolering efter ett förkylningsvirus som hÀngt i ca 5 veckor sÄ vi Àr petnoga med att byta klÀder och spraya oss med sprit mellan stallen!
 
Men hÀr gÄr det ju bra. Han jobbar över igen. Snart kan han flytta in pÄ jobbet ju, han Àr dÀr jÀmt! FörstÄr att de har personalproblem men ÀndÄ. Kom igen liksom. De kan vÀl i varje fall ge ordentligt med ersÀttning..
Att han inte letar annat jobb alltsÄ.
 
Äntligen kom hankatten in som inte visat sig pĂ„ hela dagen ❀.
Skulle ju förbereda chokladfluffet ikvĂ€ll till pĂ„skdesserten imorgon och det la sig som ett skinn överst...Hoppas inte det Ă€r pga grĂ€dden för den var bĂ€st före idag men klumpig högst upp i paketet men smakade inte illa. Men kan bli sĂ„ utan fel pĂ„ grĂ€dden tydligen, hoppas det för Ă€r ju nyfiken pĂ„ denna nya dessert att testa istĂ€llet för det gamla vanliga 😁.
 
Mockade klart Mamma mu hagen igĂ„r, bara för husse att köra in med traktor och skopa nu dĂ„. Somnade ovaggad efter ha givit hĂ€starna kvĂ€llsmat vid 22. Mamma Mu sĂ„g lika trött ut som jag kĂ€nde mig 😂😮

Nu har vi slĂ€ppt ut hĂ€starna, himlen skvallrar om att det blir en minst lika fin dag idag sĂ„ Trule fick gĂ„ ut utan tĂ€cke igen. Han Ă€r sĂ„ nöjd đŸ„° Rulla sig, klia sig och allmĂ€nt skita ned sig 😂
 
Vaken för tidigt. Jag gillar inte att hamna sĂ„hĂ€r i limbo pĂ„ morgonen... Är det vĂ€rt att sova en timme till och vakna och kĂ€nna mig bakfull, eller ska jag liksom dröna omkring en stund och sedan Ă„ngra att jag inte sov en extra timme?
 
Grattis kissen! :heart Jag noterar, för vi delar födelsedag.:p

Födelsedagsbrunch med mamma. Hon hade med en jÀttegod blÄbÀrspaj, och en mandelkaka. Vi drack ocksÄ varm choklad som familjetraditionen bjuder.

Efter det en tupplur och sÄ har jag invigt nya balkongen. Det var en loppis tvÀrs över gatan, sÄ jag har fÄtt mig ett litet. balkongbord Skön dag!
Grattis i efterskott! đŸ„ł
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Ny sÀsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat pÄ vintern. Vad tror ni om Ärets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
32
· Visningar
1 931
Fritid Är det nĂ„n skillnad pĂ„ snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag sĂ„ hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fÄgel Àr det som lÄter sÄhÀr? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag pÄ pannlampa för omkring 500 kr. Den skall anvÀndas i skogen utanför stigar. GÀrna brett och lÄngt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp