Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på en solbelyst sten och njuter. Jag har vacklat runt på trädor och skogsvägar i en timme. Surrande flugor, intersivt fågelkvitter, lövsprickning och nya dofter. Nyss fladdrade tre citronfjäriar förbi.Ska ta mig samman och vimsa hem, fast det är svårt att lämna stenen i solen :)

Frågade hunden om vi ska gå hem. Han tittade oförstående på mig :D
 
Sitter i soffan och väntar på att mina värktabletter ska kicka in så jag orkar fixa stallet... Feber och hosta dag fyra. Gubben är också hängig men håller just nu på att leta efter någon my little pony som dottern tappat bort. Hon är piggast av alla och rejsar runt i pyjamas... håhåjaja
 
Har ont i halsen och funderar på covid-testens tillförlitlighet, eller om jag är en usel provtagare. Husbandet testade positivt i torsdags, jag negativt i torsdag och i morse....
Lite varm i ansiktet, men funderar på om inte det beror på att jag var ute i solen och mockade hage igår.... ingen feber.
 
Mamma och jag åkte någon mil för en skogspromenad.
 

Bifogade filer

  • 37AC7165-5CED-43E0-9312-E2673812503D.jpeg
    37AC7165-5CED-43E0-9312-E2673812503D.jpeg
    798,9 KB · Visningar: 26
Kanske skulle skriva ut den artikeln och stoppa in den i min rökande grannes brevinkast..
Min lägenhet luktar inte direkt hallontårta sedan han flyttade in. 👎
Säg gärna till om det fungerar!
Har också en granne som röker innomhus och han har säkert gjort det sedan han flyttade in för 60+ år sedan 😝

En eftermiddag när min bror kom hem var hans första kommentar "Mamma! Har DU börjat RÖKA?!". Nope, bara grannen som rökt innomhus :wtf:🙈

Edit: Hyresvärden kan tydligen inte göra så mycket eftersom hans kontrakt är så gammalt så det fanns inget förbud om rökning då…
 
Härlig förmiddag hos hästen ❤️
Bilden gör det inte rättvisa men backen var full av blåsippor och vitsippor! Ägaren hade rakat hästen och han var inte så mager som vi trodde, så skönt (han hade päls som en mammut och är 33 år…) Han såg riktigt sportig ut nu, och med söta moonboots :D

Nu lunch så får jag se vad jag hittar på sen…
7867DB86-73C5-42F9-93AF-ED4019508EC3.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
35
· Visningar
2 006
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp