Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick promenad med vovve efter stallet blev färdigt på morgonen. Hon var lika glad som alltid när det vankas promenad på byn ☺️ Sen låg hon ute efteråt och sov i skuggan tills jag tog in henne. Hennes husse och matte är på väg hem så efter lunch fodring av hästar var det äntligen dags att gå av djurpassar helgen 😅 Trött efter som jag sover dåligt borta, så nu lite lunch och gosa med Kajsa som knorrar för fullt över att matte är hemma igen ❤️
 
Jag flög inte, bara titta på. Alula heter modellen. Nu ska det flygas Funcub på fältet.
20210908063624_1-2.jpg

FS2020 flyger jag :D
 
Velar kring om jag ska köpa en ny särskild grimma till ponnyn… han hade en sådan förut och var så fin i den, men jag skänkte ju bort alla mina hästgrejer i en flytt tidigare (ja, jag är fortfarande bitter :grin:). Grimman i sig är inte SÅ dyr men frakten…

Åh, sådana problem jag har! :laugh:
 
Fattar inte, termometern står på 21.7 inne och jag fryser som en hund trots kofta, mysbyxor or fårskinnstofflor. Fryser extremt mycket mer än när det var 17 grader inne i vintras. Näsan och fingrarna är riktigt kalla. :idea:

Jag som lagt undan vinterduntäcket funderar på att ta fram det igen. Just nu är det sommartäcke plus filt. Funderar på att lägga på ytterligare ett täcke.
 
Fattar inte, termometern står på 21.7 inne och jag fryser som en hund trots kofta, mysbyxor or fårskinnstofflor. Fryser extremt mycket mer än när det var 17 grader inne i vintras. Näsan och fingrarna är riktigt kalla. :idea:

Jag som lagt undan vinterduntäcket funderar på att ta fram det igen. Just nu är det sommartäcke plus filt. Funderar på att lägga på ytterligare ett täcke.
Har också kallt inne! På balkongen är det bastu och går jag in därifrån känns det som ett kylskåp inne. Mycket bra temperaturreglering :meh:
 
Pratade med mamma och nu har jag ångest de luxe. Inte pga av henne, utan för att jag är så orolig för hennes hälsa och allmänna situationen (vill inte gå in på några mer detaljer). Min älskade lilla mamma som bor så långt bort - Kenya - och jag känner mig så fruktansvärt hjälplös att jag inte kan göra något för att hjälpa och stödja.
 
Hittade en lapp i röran på köksbordet. Datum och tid för vaccinare (ja, jag har skrivit vaccinare på lappen). Vem som ska vaccineras vet jag inte, jag minns inte att jag bokat nån tid till någon i hushållet. Det är antingen katterna eller hästen, så långt har jag kommit. Men sen? Tvärnit.
 
Sovit på soffan 😂🙈 Sliten efter den här helgen, men heller inte riktigt av med förkylningen. Den vill gärna hänga på ett tag till tydligen. Fullspäckad vecka nästa vecka så bara hugga i imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
32
· Visningar
1 931
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp