Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fyller min katt 4 år :) !! Tror minsann att han ska få en bit leverpastej. Dock inte det minsta säkert att han uppskattar gesten - han äter inte mycket annat än sin torrmat numera...

(Ja, det är väl sådant som intresseklubben antecknar, men jag tyckte att det var lite anmärkningsvärt ändå..... :D)
 
Denna glassen skojar man inte bort :love:
 

Bifogade filer

  • 9DACBB4E-9194-4E7B-907A-990CF3173165.jpeg
    9DACBB4E-9194-4E7B-907A-990CF3173165.jpeg
    181,1 KB · Visningar: 87
Kan den lararen ha varit jag tro? :cautious: Jag ror munnen sa TYDLIGT nar jag talar fick jag veta. "Det ar klart att den har gravt horselskadade eleven borde vara i din klass" sa de. Och dar var han. :cautious: HIMLA gullig och sa ... men ville verkligen inte hora allt som behovde horas. Han stangde av horapparaten titt som tatt ... och jag overtygade foraldrarna att han skulle ma mycket battre pa en dovskola, sa han flyttade dit.

Vad hande sedan tror ni? Jo jag fick TVA gravt horselskadade elever nasta ar. 😳 De till och med holl ihop och gjorde tecken till varandra nar det var dags att stanga av :angel: Nasta steg var, sa klart :arghh: att lara ut alla knep till alla i klassen och dar stod jag och pratade utan att nagon alls lyssnade. :meh:
Stackars elever :( Inte pga dig, absolut inte! Men jag är själv gravt hörselskadad och herregud, när jag tänker på att behöva gå på en hörande skola ... :crazy: Det skulle vara SÅ jobbigt, och så skulle jag inte kunna ta till mig allt heller. Dagarna skulle sluta med huvudvärk och frustration.
Hörapparaterna är ett hjälpmedel, men är man gravt hörselskadad så räcker det inte hela vägen tycker jag.

Nu när jag tänker på det ... inte så konstigt att de stänger av när de kan, för det är mera utmattande för dem att försöka hänga med hela tiden så de tar pauser där de kan.

Hittade en video där en doktor förklarar rätt bra, lyssnade fram till första exemplet till där han minskade på de höga tonerna. Och wow, så är det! Man hör att de pratar men inte vad de säger.
(Alltså, så är det för mig med hörapparater 😅)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 830
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp