Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket mumsig "sushibuffé" :d De gör allt på beställning så det är väldigt fräscht.
Nu ligger vi i varsin soffa och kollar på en dokumentär om Henrik VIII.

20220415_165034.jpg
 
Härlig start på påskhelgen denna långfredag; vi vaknade vid 8-tiden utan catfight- tacksamt! 😄. Efter långfrukost for jag till stallet I det härliga vädret; efter regn igår kom solsken idag och varmt med och äntligen efter en vecka verkar ögonen okeja linserna så efter lika lång tid på backen satt jag I sadeln på bästa hästen som kändes så fin att rida och även lyssnade fint på mig och gick att rida I form I traven ute, underbart 😍. En härlig sväng I alla gångarter :).
Medan jag var i stallet slappade sambon hemma i soffan och åt "massa" påskgodis 😄. På vägen hem från stallet blev det en sväng med sambon upp till morfar och hjälpte honom och pratade lite 🥰. Sen blev det inte mycket mer än att vi gjorde pizza och soffhängt resten av kvällen ☺.
 
Så fantastiskt väder idag! Varit på långpromenad med hundarna och samlat energi. ☀️
Sen blev det storstädning av huset och vårputs av fönster. Orkade dock inte med alla. De ska ju öppnas och varje fönster blir ju då 4 glas som ska putsas. Så kör på imorgon med.
Har invigt grillsäsongen också nu. Hade sällskap av 8 hjortar några 100 m bort. 😍
Lille hund fyllde 1 år idag och har firats med ny pipleksak och goda ben. Vuxen flicka! ❤️
4BE253A4-E14D-4E27-B6A9-109A949D60E3.jpeg
 
Haha förlåt jag skrattar men det där påminner mig om lillebrorsans klasskamrat i högstadiet som hade hörapparater och sänkte dem när han tyckte lärarinnan blev väl tjatig 😂😂

Kan den lararen ha varit jag tro? :cautious: Jag ror munnen sa TYDLIGT nar jag talar fick jag veta. "Det ar klart att den har gravt horselskadade eleven borde vara i din klass" sa de. Och dar var han. :cautious: HIMLA gullig och sa ... men ville verkligen inte hora allt som behovde horas. Han stangde av horapparaten titt som tatt ... och jag overtygade foraldrarna att han skulle ma mycket battre pa en dovskola, sa han flyttade dit.

Vad hande sedan tror ni? Jo jag fick TVA gravt horselskadade elever nasta ar. 😳 De till och med holl ihop och gjorde tecken till varandra nar det var dags att stanga av :angel: Nasta steg var, sa klart :arghh: att lara ut alla knep till alla i klassen och dar stod jag och pratade utan att nagon alls lyssnade. :meh:
 
Behövde hundvakt igår, så hundarna åkte med föräldrarna till stugan över natten. Fick alltså en chans att potentiellt ta lite längre sovmorgon, vad händer? Jag sover värdelöst hela natten och vaknar vi halv sju :banghead:

Blir nog en bra dag ändå, ska passa på att påbörja massor av mina syprojekt som ligger och väntar :)
 
Mitt uppe i en intensiv men härlig påskhelg. Syster med familj på besök, varav en treåring, snart fyra som håller igång konstant. Det är fullt ös medvetslös, och är dessutom kompanjon med Ville. "Han blir glad ute" säger ungen glatt när han släpper ut sig själv och hunden, släpper ut Ville från hundgården och matar honom med sin egen lunch.
Ville hanterar honom mer och mer som en hundkompis, brottas med honom och ungen fnittrar som en tok. 🙄

Ungen lyssnar på att Ville ska få vara ifred på sin plats, men vad hjälper det när hunden själv söker upp ungen och bjuder in till lek, ligger nära så fort han får chansen men allra helst hittar på bus. 😂🙈
 
Sitter och funderar på vad jag vill pyssla med härnäst. Kanske skulle få tummen ur och sy ett par byxor? Det har jag tänkt göra i några veckor (månader?) nu, borde vara redo att sätta igång.
Fast det finns ju så mycket annat roligt att pyssla med! Måste dessutom plantera om mina sådder, det skulle jag gjort för några veckor sen.. De håller på att spränga krukorna! Suck. Nu blev det jobbigt.

Idag åker vi norröver till svärmor. Hej Skaraborg!
 
Snorig natt... :cautious: Jag klarade mig igenom ALLT före påsk. Nästan varenda barn i gruppen hade någon variant av förkylning/influensa/magsjuka. Så blir jag sjuk under ledigheten...(fast jag föredrar faktiskt att vara krasslig när jag är ledig i stället för att behöva stanna hemma från jobbet!). Jag läste till och med på inkubationstid för förkylning - 1 till 5 dagar. Det hade gått en vecka, så det kan ju knappast vara barnen som har smittat mig... Nåja, det blir soffhäng ett par dagar till och sedan är jag nog "fit-for-fight" igen.... :D
 
Rastat hund och fodrat och släppt ut hästar på morgonen. Hunden fick Nyhetsmorgon och ett ben och gnaga på medan jag är hemma och fixar lite.

Kajsa har påtalat sedan jag kom hem att matte är dum som sover borta 😂 Kan inte ens gå på toaletten för då sitter hon utanför och skriker i högan sky.
 
Rastat hund och fodrat och släppt ut hästar på morgonen. Hunden fick Nyhetsmorgon och ett ben och gnaga på medan jag är hemma och fixar lite.

Kajsa har påtalat sedan jag kom hem att matte är dum som sover borta 😂 Kan inte ens gå på toaletten för då sitter hon utanför och skriker i högan sky.
Nyhetsmorgon :D
Jag och Jinns ska kolla på morgonstudion på tv strax bara kaffet rinner klart så :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp