Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ha beställt hem två par ridstövlar som var nedsatta med 25% :angel: råkade åka in om Granngården efter att jag hade handlat och provade ett par Mountain Horse Sovereign High Rider. Aldrig provat ett par stövlar från MH innan och jag tyckte de kändes rejäla.
A06AD607-86F9-4C60-9CF6-AFCD6430AE03.jpeg

Klickade hem ett par mörkbruna Sovereign High Rider Lux i mörkbrunt (aldrig haft brun utrustning innan, men jag tyckte väldigt mycket om färgen i verkligheten :love:) och ett par Serenade i svart.

Jag har länge funderat fram och tillbaka vilka dressyrstövlar som jag vill ha samt provat en hel del. Tanken var att beställa ett par De Niro Giotto, men jag kommer inte våga använda så dyra stövlar. Jag har redan ett par Petrie som jag lästade ut för två veckor sedan och det blev inte alls som jag tänkt mig. Nu sätter jag mitt hopp till Mountain Horse Serenade och tycker jag inte om stövlarna får de åka i retur till butiken och jag får beställa ett par De Niro :D
 
Nackdelen med att bo på landet(5 km från centrum?!) Är att det finns två restauranger som leverar mat. Friterad kyckling igår och pizza idag. 🤪 Under pandemin hade vi åtminstone några riktiga restauranger som körde ut också, blev direkt bortskämd. Årets mål får vara att vi ska laga middag FAST solen skiner. 😂
 
Jag och mamma har stått i köket i några timmar :D min syster skulle ha kommit också men hon sa att hon hade lite ont i halsen så mamma skickade hem henne när hon skulle hämtas upp från bussen 🙈 Men vi har haft det trevligt ändå, speciellt efter mamma tagit ett litet glas whisky :angel:
Jag ska fixa efterrätten (en kombination av två efterrätter) men trots att jag skickade hela receptet till mamma när hon skulle handla så lyckades hon missa chokladen (no big deal, det är ju inte som att efterrätten heter chokladmousse 🙈:rofl:) och då hade hon ju dessutom druckit whisky..!
Så hon fick vackert ta på sig och ta med hunden ut på en extra promenad till närmsta affär :rofl: väntar på henne nu.
Det går bra det här!
 
Jösses, trött!

Åt överbliven fryspizza till frukost vid 9, sen till stallet och ridning 11:15-12:15, samt ridning på lektion 13-14. Hem via centrum och har nu ÄNTLIGEN ätit.

Stort portion pasta med korvgryta/sås och orimliga mängder parmesan. Varken plugg eller utgång ikväll känns troligt just nu, men vi får väl se :sleep:
 
Fått tid på kliniken om typ två veckor. Veterinären som kollat på honom tyckte inte det var akut, så han vilar nu i hagen med sina kompisar i väntan på hältutredning. Han känns pigg och haltar inte längre, så får se vad utredningen säger. Jag har gått från att tro det värsta till att känna mig lugn.
Okej! 😊 Håller tummarna att det inte är nått illa alls 🤗
 
Sitter "barnvakt" åt pappa som inte kunde lugna ned sig och blev i vägen när mamma höll på med lammsteken. Jag hoppades på att han skulle somna men han håller sig vaken genom att säga högt(!) allt som textas på tv 😅
Härligt med hörapparater då, sänkte ljudet så att jag inte blir mera döv :D

Men jag är hungrig, magen kurrar lite :cautious: lammsteken doftar förbannat gott!
 
Sitter "barnvakt" åt pappa som inte kunde lugna ned sig och blev i vägen när mamma höll på med lammsteken. Jag hoppades på att han skulle somna men han håller sig vaken genom att säga högt(!) allt som textas på tv 😅
Härligt med hörapparater då, sänkte ljudet så att jag inte blir mera döv :D

Men jag är hungrig, magen kurrar lite :cautious: lammsteken doftar förbannat gott!
Haha förlåt jag skrattar men det där påminner mig om lillebrorsans klasskamrat i högstadiet som hade hörapparater och sänkte dem när han tyckte lärarinnan blev väl tjatig 😂😂
 
Haha förlåt jag skrattar men det där påminner mig om lillebrorsans klasskamrat i högstadiet som hade hörapparater och sänkte dem när han tyckte lärarinnan blev väl tjatig 😂😂
Jag brukar verkligen inte stänga av eller sänka i onödan då jag och mitt kontrollbehov vill ha koll på allt.
Men det går inte att säga åt min pappa att sänka rösten, så då får man göra det näst bästa :D
 
Åh vilken dag.
Åkte till lokalen vid 8 och har istort sett varit igång sedan dess. Det har kommit massor av folk och vi har sålt fika för långt över tusenlappen. Perfekt för vår nystartade förening som är i desperat behov av pengar.

Folk har fikat och pratat. Jag har njutit av sorlet vid borden. Vi vill ju skapa en mötesplats i byn och få folk att börja umgås. Detta var ett rejält första steg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Niyama
·
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
399
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
346
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp