Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, för vissa är det säkert det. Personligen kommer jag sällan längre än till mascara och möjligtvis lite läppstift, men även det är skönt att tvätta bort på kvällen! :D
Oj nej det var inget simpelt med hennes smink! ste var lager och saker som skulle vara ljusare och mörkare osv. det var fascinerande. Hon kunde färger smink och hur man hanterar det.
 
Är äntligen varm igen efter kvällspromenaden med Shiban, fy farao vad det kan kännas kallt trots att termometern får det att se mesigt ut! Har suttit som en pösig deg i duschen i nästan en halvtimme (något plantorna som bor där säkert uppskattar <3 ) och bara läääängtat efter ett badkar! inte haft ett på tio år - men då hade jag väl somnat där istället förstås.
 
Är äntligen varm igen efter kvällspromenaden med Shiban, fy farao vad det kan kännas kallt trots att termometern får det att se mesigt ut! Har suttit som en pösig deg i duschen i nästan en halvtimme (något plantorna som bor där säkert uppskattar :heart ) och bara läääängtat efter ett badkar! inte haft ett på tio år - men då hade jag väl somnat där istället förstås.
Oh badkar är det bästa. har inte somnat i det än men legat länge!
 
Hoppas de ger dig hjälp, är ju helt befängt att de som ska vara proffs kläcker ur sig sånt! Personligen tycker jag ordet högfungerande är så missvisande, har man inte någon form av problem får man inte diagnos. Att va autist är som så mycket mer än veta vilken ordning man städar i och kunna agera "normalt", vad det egentligen är :cautious:

Du är inte ensam och jag håller tummen för att du får bra hjälp där :heart
Ja men exakt. Man får inte diagnosen om det inte finns en klar funktionsnedsättning till följd av symptomen. Som jag skrev i lördags på världsautismdagen: "hög-maskerande" eller "hög-presterande" är närmare verkligheten.

Att jag vet i vilken ordning man gör städmomenten är inte ett dugg användbart när jag ändå inte klarar av att städa själv. Men det kändes inte som att det spelade någon roll eftersom jag vet hur man städar.
Men men. Får se hur jag gör, kanske ger det några gånger till och så får jag se. Blev nog mest besviken över att jag kände att jag (åter igen) var tvungen att försvara min diagnos och att det dessutom var på haben…

Tack! :heart
 
Tidigare i dag forklarade jag for Maken att NU var det dags for mig att ata NYTTIGT igen. Period. Take it or leave it ... Typ. :mad: Ett par timmar senare foreslog jag att vi skulle ata pa Nicko's ... Den basta Italienska restaurangen i Norra Oregon. :cautious: Pa mitt forslag slafsade vi i oss ... nybakat brod (tva sorter) och oliv olja, En pesto platter med MASSOR av godsaker ... en pate "to die for" och olika fantastiska ostar och tunna kottskivor ... och oliverna. Oliverna! Jag fragade och de kom fran en lokal oliv odling ... och ... OH MY GOD ... vad de picklat/marinated/brined dem i ar en gata ...men det var nagot av det godaste jag nagonsin atit.
Pastan for huvudratt var fantastisk ... och priset klart overkomligt ... och ... dar rok min ide om NYTTIG mat. :angel: Igen. :rofl:
 
Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Funderar seriöst på att skita i allt med habiliteringen och säga att jag inte vill ha kontakt med dem mer. Orkar inte.

Idag sa personen jag träffade att jag är högfungerande för att jag kunde berätta i vilken ordning man utför olika städmoment (plocka saker till rätt plats, damma, dammsuga och våttorka golven), så det är tveksamt om de kan ge mig någon hjälp eftersom jag är "högfungerande". Hon sa också att jag inte har sociala svårigheter pga att det inte märks att jag är autistisk.

"Alla" säger att haben är det stället som har mest kompetens och kan erbjuda bäst stöd/hjälp för autister. Så jag kanske hade för höga förväntningar på dem, men jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva försvara min autism-diagnos på habiliteringen. Jag orkar inte sitta och gång på gång försvara min diagnos och bli kallad för högfungerande på grund av jag-vet-inte-vad.

Samtidigt säger ju "alla" att haben är toppen och att man kan få superbra hjälp där. Så jag vill liksom inte bara kasta in handduken och ge upp. Men frågan är hur mycket/länge jag ska vänta…
(Det är inte ett alternativ att byta behandlare)
Jag vet inte vad Haben är. Men de borde väl kunna hjälpa till även till ”högfungerande”? Se olika alternativ för dig?
 
Lyssnar på så hög volym att kroppen blir som paralyserad :angel:
Fick såna mensvärks kramper på gymmet att en av de som arbetade där fick bära mig från löpbandet och in i deras kontor. Alltid kul när man skämmer bort sig till tusen :cautious:

Han var i alla fall supergullig när jag väste ur mig att det var mensvärk och att jag inte höll på att dö. Fick värktabletter, te, vetekudde och godis :p

Hur sjutton ska jag någonsin kunna gå tillbaka? Måste nog faktiskt gå dit i morgon direkt på morgonen bara för att det inte ska bli hjärnspöken. Upp på hästen igen osv.

Men vilken underbar personal :heart :love: Klart du ska gå dit, ett sådant guldställe lämnar en ju inte :up:
 
Jag får inte röra mig härifrån på ett tag :love:
20220409_084211.jpg

Tur jag har mitt morgonkaffe bredvid iaf :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp