Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh ja, ryktet säger att märkena är kvar än idag 17 år senare. Om det är för att uppmuntra yngre förmågor eller bara för att man inte orkar ta itu med det låter jag vara osagt.:D

I och med att det är coils du ska jobba(jag antar det mycket starkt p.g.a. SSAB ;)) med så kan jag säga att det är definitivt det mest enkla att förflytta med travers, det går fort att komma in i det även om man i början står och tror det är ett skämt att man ska förflytta ett 2 tons plåtband med en balk i taket runt bland maskiner och folk. Det är lugnt om det inte blir perfekt i början, ta det bara i din takt. :)
På mitt jobb lyfts produkter på upp till 12 ton med travers :)
 
Jag fick sällskap i badet :D (för att inte göra fobiker upprörda ligger jag den i en spoiler)
20220409_111652.jpg
 
Lyssnar på så hög volym att kroppen blir som paralyserad :angel:
Fick såna mensvärks kramper på gymmet att en av de som arbetade där fick bära mig från löpbandet och in i deras kontor. Alltid kul när man skämmer bort sig till tusen :cautious:

Han var i alla fall supergullig när jag väste ur mig att det var mensvärk och att jag inte höll på att dö. Fick värktabletter, te, vetekudde och godis :p

Hur sjutton ska jag någonsin kunna gå tillbaka? Måste nog faktiskt gå dit i morgon direkt på morgonen bara för att det inte ska bli hjärnspöken. Upp på hästen igen osv.
VÄRDENS BÄSTA GYM!
 
Nä, coils är väl det jag inte ska flytta ;) Jag jobbar i Färdigverket så det är att tömma klipptunnan, flytta valsar, flytta skrot och liknande :)

Det är alltså ashäftigt att se hur allt funkar och försöka fatta hur allt går till, min hjärna håller som sagt på att explodera (och kollegorna får stå ut med rätt många frågor :laugh:).

Edit: Det är vansinnigt häftigt att ett ämne på kanske 10-11m kan bli över en km långt O_o
Jag var på studiebesök på SSAB för några år sedan. Var jättespännande att se hela produktionskedjan. Var väldigt imponerad av traversförarna och deras jobb.

Hon som ordnade studiebesöket tyckte jag skulle söka jobb där för att man fick sådan gemenskap och alla var så trevliga att jobba med.
Så tröttnar jag på dagens jobb så.. :)
 
Jag var på studiebesök på SSAB för några år sedan. Var jättespännande att se hela produktionskedjan. Var väldigt imponerad av traversförarna och deras jobb.

Hon som ordnade studiebesöket tyckte jag skulle söka jobb där för att man fick sådan gemenskap och alla var så trevliga att jobba med.
Så tröttnar jag på dagens jobb så.. :)

Jag känner mig helt bekväm med de kollegor jag träffat hittills, även de utanför mitt arbetslag. En känner sig välkommen och absolut inget stånk över alla frågor och att en inte kan något egentligen. Lite rå jargong bitvis kanske men absolut inte över gränsen plus att jag är ju van vid diamantborrare :angel:

Det är aldrig för sent att prova något nytt, jag är ju en snart 50-årig tant :D
 
Jahapp! Hann lagom känna mig bra igen efter influensan så kör vi (antar jag, inte testat) en vanlig klassisk förkylning direkt då; rejäl halsont...Jaja en repris av när jag hade influensa sist för fyra år sedan; då förkylning först, hann jobba en vecka så låg jag sen sjuk i influensa så vi kör väl tvärsom den här gången då 😆. Ta det lugnt i helgen då och lite extra vila åt pållan igen...🙃 trevlig helg på er 😄🥳.
Jag körde influensa tätt följt av vinterkräksjuka i julas, det är också en kombination som inte rekommenderas! :cautious: Krya på dig!
 
Jag känner mig helt bekväm med de kollegor jag träffat hittills, även de utanför mitt arbetslag. En känner sig välkommen och absolut inget stånk över alla frågor och att en inte kan något egentligen. Lite rå jargong bitvis kanske men absolut inte över gränsen plus att jag är ju van vid diamantborrare :angel:

Det är aldrig för sent att prova något nytt, jag är ju en snart 50-årig tant :D
Låter toppen. Jag har ju minst 30 år kvar innna pension. Så hinner nog med och prova något nytt flera gånger om. :angel: :D
 
Jag har sovit gott i 10 timmar men mår inte nämnvärt bättre för det, och än värre är det med sambon :down: Det var bara att ställa in helgens planer med andra ord, och nu sitter jag här och försöker att komma över besvikelsen och se saker från någon slags ljus sida. Jag är bara så vansinnigt uttråkad efter att inte ha gjort annat än sova, äta, jobba och titta på TV/hänga på Buke sen i tisdags. Hade verkligen sett fram emot en lite lagom aktiv helg med stall, shopping och middag med våra bästa vänner, men nu blev det som det blev. Ja ja, inte mycket att göra åt! Dessutom kommer det att bli väldigt intensivt med massor som händer under de kommande två månaderna, så jag borde nog passa på att njuta av en helt händelselös helg egentligen.

Tror jag ska ställa mig och baka den citronyoghurt-cheesecake vi hade planerat att bjuda på ikväll, dels för att vi ändå har köpt alla ingredienser och dels för att vi ska ha något att tröstäta ikväll :D
 
Jag vet inte vad Haben är. Men de borde väl kunna hjälpa till även till ”högfungerande”? Se olika alternativ för dig?
Haben är en förkortning för habiliteringen.
Och ja, de ska ge hjälp även om man ses som "högfungerande". Jag kanske bara träffat "fel" person, men det är som sagt inget alternativ att byta.

Men åh, så här ska det inte behöva vara. Du ska ju kunna lämna hab med en känsla av att äntligen bli sedd och få hjälp med de pusselbitar som skaver, inte höra att du är "för bra" för att få hjälp.

Jag begriper inte att man inte kommit längre med habiliteringen för att förstå att alla med autism inte är likadana, framförallt inte kvinnor och flickor med autism.
Just nu känns haben som en fortsättning av BUP… där vi bland annat fick höra "godisklubba är för högfungerande så hon kommer ändå inte få någon LSS insats beviljad, därför kommer vi inte skriva något LSS-intyg". Är bland annat därför jag funderar på att avsluta kontakten med dem. Orkar inte gå igenom det igen.

Exakt. Jag trodde att på ett ställe som haben så skulle de vara mer "up to date". Eller i alla fall veta om/förstå att även kvinnor och flickor som maskerar sina svårigheter fortfarande kan ha autism.
 
På mitt jobb lyfts produkter på upp till 12 ton med travers :)
Våran med. :) Men man känner sig bra kaosig i huvudet när man kör i början oavsett tyngd. 😅 Hade en stackars liten praktikant på ett tidigare jobb som skulle lyfta ett plåtband på 500 kg, stackarn var helt skärrad efter att ha kört igenom hela fabriken jättesakta och stannade så fort någon rörde på sig.
 
Snöar igen
Vi har fått så mycket snö
Måste städa men har noll energi för det.
Så bara att sätta igång.
Måste städa åt kaninerna med.
Och klippa klor.
Får jag bara dammsuga och torka golv får jag på mattor och då känns det liksom mer bebott
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp