Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Funderar seriöst på att skita i allt med habiliteringen och säga att jag inte vill ha kontakt med dem mer. Orkar inte.

Idag sa personen jag träffade att jag är högfungerande för att jag kunde berätta i vilken ordning man utför olika städmoment (plocka saker till rätt plats, damma, dammsuga och våttorka golven), så det är tveksamt om de kan ge mig någon hjälp eftersom jag är "högfungerande". Hon sa också att jag inte har sociala svårigheter pga att det inte märks att jag är autistisk.

"Alla" säger att haben är det stället som har mest kompetens och kan erbjuda bäst stöd/hjälp för autister. Så jag kanske hade för höga förväntningar på dem, men jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva försvara min autism-diagnos på habiliteringen. Jag orkar inte sitta och gång på gång försvara min diagnos och bli kallad för högfungerande på grund av jag-vet-inte-vad.

Samtidigt säger ju "alla" att haben är toppen och att man kan få superbra hjälp där. Så jag vill liksom inte bara kasta in handduken och ge upp. Men frågan är hur mycket/länge jag ska vänta…
(Det är inte ett alternativ att byta behandlare)
Men åh, så här ska det inte behöva vara. Du ska ju kunna lämna hab med en känsla av att äntligen bli sedd och få hjälp med de pusselbitar som skaver, inte höra att du är "för bra" för att få hjälp.

Jag begriper inte att man inte kommit längre med habiliteringen för att förstå att alla med autism inte är likadana, framförallt inte kvinnor och flickor med autism.
 
Snart halvvägs genom april, lite vintrigt ute och bara 15,8 grader varmt i köket...Lite dålig isolering skulle jag tro och kylig vår gör sitt 🙃. God jul typ 😅
 
Jahapp! Hann lagom känna mig bra igen efter influensan så kör vi (antar jag, inte testat) en vanlig klassisk förkylning direkt då; rejäl halsont...Jaja en repris av när jag hade influensa sist för fyra år sedan; då förkylning först, hann jobba en vecka så låg jag sen sjuk i influensa så vi kör väl tvärsom den här gången då 😆. Ta det lugnt i helgen då och lite extra vila åt pållan igen...🙃 trevlig helg på er 😄🥳.
 
Hjärnan håller fortfarande på att explodera men det känns bra med kollegorna så det blir nog bra till slut. Är dock lite nervös inför traversutbildningen :nailbiting: :D

Edit: Kanske då mest för att typ förstöra utbildningsutrustningen eller så :angel: :rofl:
Det kommer gå plättlätt. Jag lyckades ta det trots att jag släpade den tunna med blyvikter i som skulle utgöra start och stopp 25 meter från utgångspunkten. Blev fina skrapmärken i golvet på skolan. :angel:
 
Det kommer gå plättlätt. Jag lyckades ta det trots att jag släpade den tunna med blyvikter i som skulle utgöra start och stopp 25 meter från utgångspunkten. Blev fina skrapmärken i golvet på skolan. :angel:

Du lämnade ett bestående intryck med andra ord :D

Nä, allvarligt så tror jag att det kommer att gå bra. Men jag har ju den där naturvetarkvinnoångesten över att inte vara perfekt på allt på en gång... :cautious: :meh: Kollegorna har varit peppande (på ett brutalt sätt visserligen men jag gillar det :laugh:) så jag känner mig någorlunda trygg. Men det känns ändå lite scary att jag ska snart köra den där jättesaken uppe i taket i hallen O_o
 
Du lämnade ett bestående intryck med andra ord :D

Nä, allvarligt så tror jag att det kommer att gå bra. Men jag har ju den där naturvetarkvinnoångesten över att inte vara perfekt på allt på en gång... :cautious: :meh: Kollegorna har varit peppande (på ett brutalt sätt visserligen men jag gillar det :laugh:) så jag känner mig någorlunda trygg. Men det känns ändå lite scary att jag ska snart köra den där jättesaken uppe i taket i hallen O_o
Åh ja, ryktet säger att märkena är kvar än idag 17 år senare. Om det är för att uppmuntra yngre förmågor eller bara för att man inte orkar ta itu med det låter jag vara osagt.:D

I och med att det är coils du ska jobba(jag antar det mycket starkt p.g.a. SSAB ;)) med så kan jag säga att det är definitivt det mest enkla att förflytta med travers, det går fort att komma in i det även om man i början står och tror det är ett skämt att man ska förflytta ett 2 tons plåtband med en balk i taket runt bland maskiner och folk. Det är lugnt om det inte blir perfekt i början, ta det bara i din takt. :)
 
Åh ja, ryktet säger att märkena är kvar än idag 17 år senare. Om det är för att uppmuntra yngre förmågor eller bara för att man inte orkar ta itu med det låter jag vara osagt.:D

I och med att det är coils du ska jobba(jag antar det mycket starkt p.g.a. SSAB ;)) med så kan jag säga att det är definitivt det mest enkla att förflytta med travers, det går fort att komma in i det även om man i början står och tror det är ett skämt att man ska förflytta ett 2 tons plåtband med en balk i taket runt bland maskiner och folk. Det är lugnt om det inte blir perfekt i början, ta det bara i din takt. :)

Nä, coils är väl det jag inte ska flytta ;) Jag jobbar i Färdigverket så det är att tömma klipptunnan, flytta valsar, flytta skrot och liknande :)

Det är alltså ashäftigt att se hur allt funkar och försöka fatta hur allt går till, min hjärna håller som sagt på att explodera (och kollegorna får stå ut med rätt många frågor :laugh:).

Edit: Det är vansinnigt häftigt att ett ämne på kanske 10-11m kan bli över en km långt O_o
 
Nä, coils är väl det jag inte ska flytta ;) Jag jobbar i Färdigverket så det är att tömma klipptunnan, flytta valsar, flytta skrot och liknande :)

Det är alltså ashäftigt att se hur allt funkar och försöka fatta hur allt går till, min hjärna håller som sagt på att explodera (och kollegorna får stå ut med rätt många frågor :laugh:).

Edit: Det är vansinnigt häftigt att ett ämne på kanske 10-11m kan bli över en km långt O_o
Vilket coolt jobb du verkar ha fått! 😍
 
Snöar och blåser idag också så vi bestämde att vi gör ett gemensamt ryck med röjning på ungarnas rum och storstädning av hela övervåningen! Så på med musik och börja 🤘
Kör! ;) jag gjorde mitt igår i samma väder- sååå skönt efteråt! Brukar föredra att städa lite varje dag "aldrig och alltid" men har släpat ett tag nu inte minst pga influensan 🙃.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp