Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska till frisören imorgon, så googlar på frisyrer såhär i sista stund. 😅
Lite inspiration!

FEF25934-B821-4851-8055-1EE5B5DB8905.jpeg
 
Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Funderar seriöst på att skita i allt med habiliteringen och säga att jag inte vill ha kontakt med dem mer. Orkar inte.

Idag sa personen jag träffade att jag är högfungerande för att jag kunde berätta i vilken ordning man utför olika städmoment (plocka saker till rätt plats, damma, dammsuga och våttorka golven), så det är tveksamt om de kan ge mig någon hjälp eftersom jag är "högfungerande". Hon sa också att jag inte har sociala svårigheter pga att det inte märks att jag är autistisk.

"Alla" säger att haben är det stället som har mest kompetens och kan erbjuda bäst stöd/hjälp för autister. Så jag kanske hade för höga förväntningar på dem, men jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva försvara min autism-diagnos på habiliteringen. Jag orkar inte sitta och gång på gång försvara min diagnos och bli kallad för högfungerande på grund av jag-vet-inte-vad.

Samtidigt säger ju "alla" att haben är toppen och att man kan få superbra hjälp där. Så jag vill liksom inte bara kasta in handduken och ge upp. Men frågan är hur mycket/länge jag ska vänta…
(Det är inte ett alternativ att byta behandlare)
 
Har bäddat ner mig i sängen.. Med en liten hög lösgodis bredvid mig :angel:
Tänkte jag blir vuxen en annan dag?
Helt rätt! Var det inte du som också tittade på Scott and Bailey förut? Tänk min nyvunna moviebox och lite lösgodis, vilken kväll :D

Har för övrigt också gått och lagt mig nu. Och det har äntligen slutat snöa!
 
Helt rätt! Var det inte du som också tittade på Scott and Bailey förut? Tänk min nyvunna moviebox och lite lösgodis, vilken kväll :D

Har för övrigt också gått och lagt mig nu. Och det har äntligen slutat snöa!
Jag är dig evigt tacksam för tipset om Scott & Bailey! Jag plöjde alla 33 avsnitten när jag låg hemma med en maratonförkylning i slutet av november och det gjorde att de långa nätterna då jag hölls vaken av hosta nästan (nästan) blev njutbara! :D
 
Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Funderar seriöst på att skita i allt med habiliteringen och säga att jag inte vill ha kontakt med dem mer. Orkar inte.

Idag sa personen jag träffade att jag är högfungerande för att jag kunde berätta i vilken ordning man utför olika städmoment (plocka saker till rätt plats, damma, dammsuga och våttorka golven), så det är tveksamt om de kan ge mig någon hjälp eftersom jag är "högfungerande". Hon sa också att jag inte har sociala svårigheter pga att det inte märks att jag är autistisk.

"Alla" säger att haben är det stället som har mest kompetens och kan erbjuda bäst stöd/hjälp för autister. Så jag kanske hade för höga förväntningar på dem, men jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva försvara min autism-diagnos på habiliteringen. Jag orkar inte sitta och gång på gång försvara min diagnos och bli kallad för högfungerande på grund av jag-vet-inte-vad.

Samtidigt säger ju "alla" att haben är toppen och att man kan få superbra hjälp där. Så jag vill liksom inte bara kasta in handduken och ge upp. Men frågan är hur mycket/länge jag ska vänta…
(Det är inte ett alternativ att byta behandlare)
Hoppas de ger dig hjälp, är ju helt befängt att de som ska vara proffs kläcker ur sig sånt! Personligen tycker jag ordet högfungerande är så missvisande, har man inte någon form av problem får man inte diagnos. Att va autist är som så mycket mer än veta vilken ordning man städar i och kunna agera "normalt", vad det egentligen är :cautious:

Du är inte ensam och jag håller tummen för att du får bra hjälp där :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 577
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
396
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp