Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledig fredag!!
Och känns som att jag är den enda i denna tråd utan snö utanför huset 😆 här har det bara kommit snöblandat regn sedan igår. Och nu tittar typ solen fram. Riktigt aprilväder.
Här snöar det knappt heller! Dock ”1 grader, känns som -5 pga blåsten”. Jotack, jag märkte det!

Knapp: Badar i hopp om att tina efter att ha varit i stugan där jag bodde förut och hämtat de sista sakerna, sagda isvindar. Lilla stuga, som jag älskar den. Det känns väldigt sorgligt att lämna, fast jag redan gjort det. Jag har inte bott där på 1,5 år, men nu blir det liksom mer på riktigt när allt mitt är borta därifrån. Imorgon går flyttlasset härifrån också, men det ska mest bli skönt.

Värmepannan har slutgiltigt dött och därför hyr värden en oljepanna (vältajmat :nailbiting:💸💸💸). Således 16 grader nu. Lägenhetsvärme here I come!
 
Vi har världens galnaste väder idag.... O_o Lugnt och stilla - och till och med en liten solglimt då och då. MEN som från ingenstans kommer dessa häftiga snöstormar med ojämna mellanrum. Om man råkar vara ute i en sådan tappar man nästan andan.... :nailbiting: Med det sagt lider jag verkligen med er som har snö på riktigt idag. Här lägger sig igen snö på marken utan det som kommer smälter (eller kanske blåser) bort lika snabbt igen :) !
 
Sådärja, artikel färdig och det gick i en väldig fart när jag väl kom igång, precis som jag anade. Nu lunch bestående av smoothie och ost (skulle ha varit bara smoothie egentligen, men jag drabbades av akut ost-sug 🙄) medan jag funderar på om jag ska sätta mig i trädgården med en kopp kaffe i en stund innan jag fortsätter jobba. Det är lite sådär mellanvarmt/kallt idag att jag inte vet riktigt om det är värt det, men jag kanske skulle göra det för alla snöstorms-lidandes skull :D
Jag: Hmm, kanske skulle gå ut och sätta mig i trädgården med en kaffe.

Vädergudarna: Varsågod, här får du ett gäng skurar med hagel stora som kikärtor.

:meh:
 
Strömavbrott sen kl 1 inatt och beräknas pågå till efter lunch. Jag har tappat upp kannor och kastruller med vatten och brassar fullt i vedspisen. Älskar min vedspis!

Det har bara kommit en dm snö men den är blöt och tung och verkar ha yrt. Fick trycka upp dörren för att släppa ut hunden.

Det värsta är att det är tyst. Jag har radion på all vaken tid annars
Raderat
 
Senast ändrad:
Här har vi fått en massa snö, är nog lika mycket nu som när det var mest i vintras. Inte mig emot dock, jag gillar snö och vinter och har det gärna mycket och länge. :)
received_659034992041757.jpeg


Hundarna var mindre imponerade, iaf fyra av dem. Den femte är neutralt inställd och de två stora tycker att det är jätteroligt :D
 
Herregud, det snöar fortfarande.

Inser att jag nog behöver provåka med bilen för att se om jag tar mig av gården. Ska vara på dialysen imorgon vid 8. Vore katastrofalt om jag inte ens kunde komma ut på vägen.

Tänkte att en dm inte är några bekymmer men nu börjat det vara ett par dm snö. Och en rejäl plogvall. :arghh::arghh::arghh:

Så himla onödigt när det kommer att vara rejäla plusgrader från imorgon lunch, och en vecka framåt.
Kan du inte boka sjukresa i stället?
 
Hahaha de hade iaf plogat hemma nu förutom att de hade lagt en fin liten vall utanför mitt garage som jag svor över och sparka bort 😂😆 Så trött på vädret.

Här har ni anledningen till att jag vägrar byta däck före påsk och skruva ur hästens brodd. Alla sommarskor jag vägrar. Japp de kom 3 dm snö och snöar ännu. Våra små barn försvann nästan i snön idag på jobbet! 😅 Fick skotta upp en väg åt dem.
Blev glad också när man får beröm och de vill att man kommer tillbaka ❤️ Sådant behöver jag höra. Speciellt efter mitt lilla bryt i vintras efter praktiken där jag kände mig som världens sämsta människa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 576
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp