Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strömavbrott sen kl 1 inatt och beräknas pågå till efter lunch. Jag har tappat upp kannor och kastruller med vatten och brassar fullt i vedspisen. Älskar min vedspis!

Det har bara kommit en dm snö men den är blöt och tung och verkar ha yrt. Fick trycka upp dörren för att släppa ut hunden.

Det värsta är att det är tyst. Jag har radion på all vaken tid annars
Vedspis är guld värt, det och kaminer/kakelugnar som är väl omhändertagna. Praktiska och faktiskt väldigt fina.
 
DSC_6558.JPG

Blev "lite" snö ändå. "min" väg bortom buskaget är plogad o bra. Mer rädd för jobbets parkering där jag fastnade sist och vägarna kring där.

Dags att hoppa i duschen och göra mig iordning oavsett. Så får jag se om jag hittar någon min bil under snön på parkeringen sen och kan ta mig fram. 😅
 
Strömavbrott sen kl 1 inatt och beräknas pågå till efter lunch. Jag har tappat upp kannor och kastruller med vatten och brassar fullt i vedspisen. Älskar min vedspis!

Det har bara kommit en dm snö men den är blöt och tung och verkar ha yrt. Fick trycka upp dörren för att släppa ut hunden.

Det värsta är att det är tyst. Jag har radion på all vaken tid annars
Har du ingen batteriradio
Den är aldrig långt borta här :up:
 
Snön vräker ner och jag försöker hålla hoppet uppe medelst tankar på att jag kommer få ha ledigt lite nästa vecka. Dock försöker pms och mensvärk från helvetet dra ner mig i avgrundshålet.

Chefen verkar vara borta i dag. Jag och bästa kollegorna ska gå ut och äta på lunchen, då lär det bli massor skratt och jag får en tids respyt från mig själv.

Måste dessutom se till att fixa passersystemen i dag. 4/5 har kraschat. Jag har dock ingen lust eller ork att utföra hjärt och lungräddning på dessa 80 tals system. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att jag kanske råkar tappa vatten över hela alltet och hoppsan hejsan allt är irreversibelt trasigt nu. :angel:
 
Min svärfar har alltså gått och blivit en "flat-earther" på senare dagar och det är hur kul som helst när han blir arg på folk som ställer svåra frågor som teorin inte riktigt kan förklara, exempelvis om vattnet på jorden rinner över kanten och hur kommer det då tillbaka jorden eller om alla andra planeter också är platta och hur kommer sig det då att gasjättarna inte läcker gas rakt ut i rymden? Bästa svaret hittills är "men det bara händer, okej?!". :rofl:
 
Jag ska snart till psykologen och är jättenervös av någon anledning :confused: Har ju redan träffat henne och vet vart jag ska. Så har egentligen inget att vara nervös/ha ångest över :cautious:

Jag vill krypa ner under täcket och gömma mig… men det känns inte så konstruktivt och löser dessutom inga problem 🙈
 
Magsjukan är över, nu är det bara att vila upp sig efter pärsen :) Tur i oturen så är det kritvitt ute och fortsätter vräka ner snö så jag är hyffsat nöjd med att hålla mig inomhus.

FK ringde med goda nyheter imorse, jag är beviljad sjukersättning på deltid :eek: Har vart deltidssjukskriven i några år och vart en massa tjafs under tiden så det känns lite surrealistiskt men vilken lättnad :D Så skönt slippa allt tjafs och springande hos läkaren för att förnya intyg stup i kvarten! Nu kan jag släppa det, satsa på att bli klar med det där körkortet som jag hållit på med av och till i 4 år och sen bara fokusera på jobbet, katterna och odlingslotten :D
 
Försöker hitta motivation att jobba men är lite sjuk och mycket irriterad, så det blir inte så mycket med det. Det får nog bli ännu en stärkande kopp kaffe och sen ska jag sätta mig och skriva lite, så det så! Ämnet är intressant och jag vet att jag kan få till något bra, men just idag är det så väldigt svårt att dra igång maskineriet...
 
Försöker hitta motivation att jobba men är lite sjuk och mycket irriterad, så det blir inte så mycket med det. Det får nog bli ännu en stärkande kopp kaffe och sen ska jag sätta mig och skriva lite, så det så! Ämnet är intressant och jag vet att jag kan få till något bra, men just idag är det så väldigt svårt att dra igång maskineriet...
Vad jobbar du med? Om det är okej jag frågar
 
Morgonpromenad med hund avklarad. Skottade förstubron innan vi gick. Kom hem till snötäckt dito. :meh:

Hunden hade mage och ben dekorerade med stora bollar av snö. Jag fick lov att ta fram saxen och klippa bort det värsta. När han torkat kommer han sannolikt att se rätt märklig ut. Men å andra sidan behöver hans päls reduceras så det var väl bara ett steg på vägen. Han morrade mindre när jag tog bort snön än han gör när jag bara klipper i torr päls.

Planerar inte att skotta nåt. Det kommer att smälta bort och jag väntar inte besök. Behöver bara ta mig ut från gården i morgon bitti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 574
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp