När solen lyser ...Skottland ska vara trevligt, har jag hört
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När solen lyser ...Skottland ska vara trevligt, har jag hört
Behöver ni något? Jag bor 5 minuter bort med bil.Varit på Ultuna i 3,5 timmar med sjuk katt och 5 månaders bebis. Inte fått träffa veterinär än pga mer akuta fall som kommer in. Klockan strax 22. 10 av 10 rekommenderar ej
Oh pust...Inte kul nu..Visa bifogad fil 88695
Livet är underbart
Vad gulligt, tack Vi klarar oss rätt bra ändå, jag ammar och har både vagn och sele med så bebis har allt han behöver. Jag har shoppat dricka och snacks i automatenBehöver ni något? Jag bor 5 minuter bort med bil.
Vad bra, då går jag och sover med gott samvete! Hoppas ni får träffa veterinär snart så ni kommer hem igen!Vad gulligt, tack Vi klarar oss rätt bra ändå, jag ammar och har både vagn och sele med så bebis har allt han behöver. Jag har shoppat dricka och snacks i automaten
Jag har i alla fall 2 år kvar av gymnasiet, så har åtminstone två år på mig att funderaÄsch jag vet knappt vad jag vill jobba med ännu snart färdig utbildad förskollärare Så ja .. Min lillebror har världens ångest för han ska söka till universitet i år, men han vet inte vad han vill göra riktigt när han blir stor!
Intressant! Det hade jag ingen aning om"Fordelen" med UK universitet ar att de ar mindre yrkesinriktade an svenska universitet. Man laser mer akademiskt, och den storsta andel "professionella" jobb (Brittisk term, betyder val mer eller mindre kontorsnissar) spelar det typ ingen roll vad for amne du har examen inom, bara att du hade bra betyg och gick vid ett bra universitet.
Jag jobbar inom forsakring och har kollegor som studerat historia, litteratur, matematik, kemi, konsthistoria, grekiska...
Plus och minus - fordelen ar att man inte behover bestamma sig vad man ska "plugga till", bara vad man ska "plugga". Nackdelar ar val att om du planerar att komma tillbaka till Sverige direkt efter examen kan det kanske var klurigt att fa jobb med en examen i typ historia, om alla andra har yrkesspecifika utbildningar.
Typ så här?? , en av mina favoritbilder jag tog spontant faktiskt i Hallsberg, men för 4års sen runt samma tid på året.Full blown fucking snöstorm i Hallsberg?!? Ursäkta??? Klev av i fem cm blötsnö. Har länsat bodegan på choklad och hoppas på att inte bli jättesen hem, har ganska precis 8 h på mig att sova, packa klart, och dammsuga, innan jag ska åka ner till nordöstra Danmark(dvs Skåne ) och hälsa på bästis
Jag har i alla fall 2 år kvar av gymnasiet, så har åtminstone två år på mig att fundera
Sedan kommer jag nog vilja testa på att jobba ett år. Så lär ha tre år på mig att tänka i alla fall Men jag lär ändå ha världens ångest över att behöva bestämma mig när det väl blir dags
Intressant! Det hade jag ingen aning om
Kul att få höra hur det fungerar i andra länder också. Men hur bestäms det vilka universitet som är bra? Eller menar du universitet med "högre status" (eller vad man säger )?
Ja, det finns ju plus och minus med båda systemen. Men för min del så hade jag nog inte kunnat bestämma mig för ett ämne heller
Men om det i slutändan inte spelar så stor roll vilket ämne man har examen i så hade det kanske inte varit så jobbigt att välja trots allt
Fast hur funkar det nu efter brexit - kan man bara söka och åka eller behöver man visa? Jag har noll koll känner jag."Fordelen" med UK universitet ar att de ar mindre yrkesinriktade an svenska universitet. Man laser mer akademiskt, och den storsta andel "professionella" jobb (Brittisk term, betyder val mer eller mindre kontorsnissar) spelar det typ ingen roll vad for amne du har examen inom, bara att du hade bra betyg och gick vid ett bra universitet.
Jag jobbar inom forsakring och har kollegor som studerat historia, litteratur, matematik, kemi, konsthistoria, grekiska...
Plus och minus - fordelen ar att man inte behover bestamma sig vad man ska "plugga till", bara vad man ska "plugga". Nackdelar ar val att om du planerar att komma tillbaka till Sverige direkt efter examen kan det kanske var klurigt att fa jobb med en examen i typ historia, om alla andra har yrkesspecifika utbildningar.
Ah, tack för förklaringen!Det finns en ranking av universitet - top 20 är väl ungefär de som anses som bra med bättre rykten- "russel group" university som är en grupp av välansedda universitet.
Själv pluggade jag politics, philosopjy and economics vilket jag tyckte var väldigt intressant, samtidigt lite bredare än att bara plugga ett ämne.
Var försiktig dock- jag flyttade till York för att plugga i 2009, och nu har jag snart bott 10 år i London och är brittisk medborgare, så man vet aldrig hur det kan gå
Fast hur funkar det nu efter brexit - kan man bara söka och åka eller behöver man visa? Jag har noll koll känner jag.