Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ändrar man storlek på en bild så den passar fbs omslagsbild? Har gjort en köp & sälj för ridskolan och vill ha loggan som omslagsbild, men den är fel ju :arghh: om någon här kan fixa det så hojta gärna! :heart
Har du paint på datorn? Kan ev gå att ändra i det.
Paint.net är ett rätt ok bild-program för att vara gratis. Jag har det och brukar förminska bilder genom att ändra upplösning/pixlar. Det är bättre än standard-modellen.
Jag hinner inte just nu. Men får du det inte att funka kan du PM:a mig med din mailadress. Så kan du maila mig bilden. Så borde jag kunna fixa sen.
 
Mathildes ponny gör verkligen skäl för epitetet krumelurponny :cautious:
Efter de senaste dagarnas urusla väder är det förstås flera pölar i paddocken. Enligt Limpan bor det mest troligt krokodiler i varenda pöl 🐊
Dagens ridning bestod således av tusen meter slalom :rofl:

(Den andra ponnyn är lite tuffare så han plaskar glatt igenom precis vad som helst :rofl: )


20220407_163803.jpg
 
Jag sitter i soffan med en citroncider och tittar på världscupen (tack för påminnelsen @Rosett :up:). Om jag ignorerar det faktum att den ursprungliga planen var uteritt i solnedgången tillsammans med en vän, vilket jag var tvungen att ställa in pga förkylning, så känns det som en helt ok version av torsdags-AW.
 
Jag tror dig (även om jag aldrig varit i UK :D)! :love:

Mitt största problem är att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor för att jag vill bli ALLT… :angel: Vill bli allt från lärare till läkare och lastbilschaufför, polis, affär osv. Meeen jag ska väl komma på vad jag vill bli, någon gång 😁
Äsch jag vet knappt vad jag vill jobba med ännu snart färdig utbildad förskollärare 😂😆 Så ja .. Min lillebror har världens ångest för han ska söka till universitet i år, men han vet inte vad han vill göra riktigt när han blir stor!
 
Har du paint på datorn? Kan ev gå att ändra i det.
Paint.net är ett rätt ok bild-program för att vara gratis. Jag har det och brukar förminska bilder genom att ändra upplösning/pixlar. Det är bättre än standard-modellen.
Jag hinner inte just nu. Men får du det inte att funka kan du PM:a mig med din mailadress. Så kan du maila mig bilden. Så borde jag kunna fixa sen.
Fick till något i paint, men det blev sådär. PMar :heart
 
På riktigt. Enligt skitsmhi skulle regnet avta under kvällen, det ösregnar för fan 😝. Aja. Bara skorna sitter kvar och häst inte åker kana alldeles vid grinden och jag inte slår på arslet är jag tacksam 😆🙃. Värmde mig med varm god grönärtsoppa (och pannkakor)😋 tillsammans med sambon innan jag åkte till stallet i sagda regnrusk. Trotsade regnet med en knapp halvtimmes skrittur och det var huuuur underbart som helst ändå när jag sitter på min underbara häst och hade ett par härliga stallkompisar med ut 😍. Bara pållan som misstyckte när hon inte fick galoppera där vi brukar så hon började takta i sidled 😂.
 
Hoppas det är liiiite bättre väder imorgon när jag ska åka iväg med transporten :angel:

Denna dagen har varit upp och ner men för en gång skull sovit bra natten till idag :bow:
Jösses vad det gör massor!
Varit i skolan och till och med orkat vara social och skattat. Låter säkert löjligt men jag har inte skrattat på riktigt på länge nu utan allt har bara rullat på och rullat på tills det sen slutade rulla helt. Jag är ju egentligen ganska positiv av mig men senaste tiden har jag inte varit det alls. Så det känns skönt att stundtals känna sig som vanligt igen 🙏
 
Jag tror dig (även om jag aldrig varit i UK :D)! :love:

Mitt största problem är att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor för att jag vill bli ALLT… :angel: Vill bli allt från lärare till läkare och lastbilschaufför, polis, affär osv. Meeen jag ska väl komma på vad jag vill bli, någon gång 😁

"Fordelen" med UK universitet ar att de ar mindre yrkesinriktade an svenska universitet. Man laser mer akademiskt, och den storsta andel "professionella" jobb (Brittisk term, betyder val mer eller mindre kontorsnissar) spelar det typ ingen roll vad for amne du har examen inom, bara att du hade bra betyg och gick vid ett bra universitet.
Jag jobbar inom forsakring och har kollegor som studerat historia, litteratur, matematik, kemi, konsthistoria, grekiska...

Plus och minus - fordelen ar att man inte behover bestamma sig vad man ska "plugga till", bara vad man ska "plugga". Nackdelar ar val att om du planerar att komma tillbaka till Sverige direkt efter examen kan det kanske var klurigt att fa jobb med en examen i typ historia, om alla andra har yrkesspecifika utbildningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 570
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp