Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lätt rörig dag idag. Började med att leta efter idrottslektionen, hittade den en kvart efter att den börjat :cautious:. Verkar dock inte missat något viktigt.
Sen fick jag reda på att vi hade matteprov, till och med vilket kapitel. Tror att det gick bra, borde fått alla rätt. Större problem att de vill ha uträkningar också...

Sedan efter skolan hade jag körlektion, cyklade dit från skolan. Då hade inte de andra dykt upp och läraren tyckte att vi skippar det (det snöade och blåste halv storm, men var inte dåligt väglag). När jag hade tagit cykeln och var påväg därifrån kom de dock så han gick lite motvilligt med på att ha lektion. Lektionen gick typ ut på att köra runt ett hus...

Efter det iväg till stallet och plocka in två inte alls glada hästar. Ponnyn skakade och storhästen var mest förbannad på värdet. Bägge var iaf glada över att få komma in tidigare. :heart

Och så struntade bussen i mig så min mamma fick komma och hämta mig...

Men efter det har dagen flutit på bra och nu är det dags att avsluta den.:sleep:
 
DSC_6557.JPG

God natt.
Snöstorm och blåst kunde jag vara utan. Var spännande att åka hem efter jag slutat jobba. Hoppas det är trevligare väder imorgon när jag vaknar och ska åka dit igen.
 
Det var det gulligaste jag hört på länge, love you ❤️

Agreed! :heart

Har har vi haft riktig var i dag ... dvs Svensk hogsommar. :D Solen har vrakt ner fran klarbla himmel och vi har gatt fran +5 nar jag vaknade till +26 ... i skuggan officiella temperaturer. I morgon blir det vaxlande molnighet sa det blir lite kallare ... forhoppningsvis under +20*C medan jag kor buss.:cautious:

Har har korsbar och manga andra frukttrad blommat klart. Likasa vissa lokala arter av dogwood, azaleas, forsythia, tulpan trad och "what nots". Det ar oerhort fint overallt ... och jag ohh-ar ... och ahh-ar vart jag an vander mig nu.
 
Kaos på vägarna nu. Stopp lite här och där. Jag är glad att jag inte hunnit byta däck så jaghar fortfarande vinterdäck på.

Fryser som satan så jag står på kontoret i jacka och mössa.

Ska nyttja frukostrasten till att åka till stallet och se till så att hästarna har hö och vatten ordentligt. Igår slängde jag på dem båda ett täcke. Gammeltanten frös rejält när hon skulle in stackarn.
 
Strömavbrott sen kl 1 inatt och beräknas pågå till efter lunch. Jag har tappat upp kannor och kastruller med vatten och brassar fullt i vedspisen. Älskar min vedspis!

Det har bara kommit en dm snö men den är blöt och tung och verkar ha yrt. Fick trycka upp dörren för att släppa ut hunden.

Det värsta är att det är tyst. Jag har radion på all vaken tid annars
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 571
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp