Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fastna såklart med bilen jag var ju inte ensam. Tack vare snäll granne med snöskyffel kunde jag ta mig loss och åka till jobbet. Hann precis på minuten och gick hemifrån 07.20 och var framme 07.59 😆 Börjar 08 så fick smyga fram på vägen trots att de hade plogat var de snor halt.. Tar en promenad på rasten för att vakna till i snön 😅
 
Jag har varit hos psykologen. Första "riktiga" besöket där vi smått började prata om det som ska pratas om/terapias. Fick även lite mer klart för mig hur planen ser ut frammåt med remissen för vidare utredning som skickats iväg osv.

Sedan virrade jag runt i stan ca 40 min för att få tag på en av mina mediciner som står som "slut hos leverantör" och därmed är slut på typ alla apotek. Hittade till slut ett apotek som hade medicinen! :up:

Nu sitter jag i väntrummet på habiliteringen och lär bli uppropad när som helst :)
 
Min pms dag blev flera nyanser bättre av att kollegan utbrast "Åh, Fizza finns i sverige nu!" (uttalas fittsa) :angel:
Det är tydligen någon maskin som gör pizza? Men det blir så fel när kollegan glatt proklamerar att "Man får kvitto på Fizza!", "Undrar hur mycket Fizza som får plats?" osv. Blev ganska mycket "äta Fizza" skämt och "Vi har Fizza hemma" :p:rofl:
 
Trädgårdstraktorn la av när sambon skulle ploga av gården och hujedamig vad vovvis piper efter det, husse har ju (typ) blivit mördad av den ondsinta traktorn och nu måste hussegrisen ut och rädda husse. Och fy vilken elak matte jag är som inte släpper ut honom så han kan rädda husse som gått upp till garaget och hämtat mutterdragaren. Det är inte lätt att vara hund och superhjälte när man har en sån matte. :mad: :D
 
Herregud, det snöar fortfarande.

Inser att jag nog behöver provåka med bilen för att se om jag tar mig av gården. Ska vara på dialysen imorgon vid 8. Vore katastrofalt om jag inte ens kunde komma ut på vägen.

Tänkte att en dm inte är några bekymmer men nu börjat det vara ett par dm snö. Och en rejäl plogvall. :arghh::arghh::arghh:

Så himla onödigt när det kommer att vara rejäla plusgrader från imorgon lunch, och en vecka framåt.
 
Herregud, det snöar fortfarande.

Inser att jag nog behöver provåka med bilen för att se om jag tar mig av gården. Ska vara på dialysen imorgon vid 8. Vore katastrofalt om jag inte ens kunde komma ut på vägen.

Tänkte att en dm inte är några bekymmer men nu börjat det vara ett par dm snö. Och en rejäl plogvall. :arghh::arghh::arghh:

Så himla onödigt när det kommer att vara rejäla plusgrader från imorgon lunch, och en vecka framåt.
Får du också blötsnö som det kommer här så är det nog bäst att ut och spåra upp lite nu och sen igen ikväll.

Jag har varit ut och skottat gångar inne på gården och maken har kört traktorn på de öppna ytorna och plogvallarna. Men jäklar alltså, 30 cm blötsnö är inte att leka med och nu har det börjat toksnöa igen :arghh:

Trädgården har också fått sig en törn :( Halva körsbärsbusken som jag har en klematis i har lagt ner sig över krusbäret, hoppas att den bara böjt sig 🙏 En av stammarna på häggen har knäckts, så där fick maken gå ut med motorsågen för den hade lagt sig vid och över brevlådan. Jag vet att postis inte blir glad att behöva klättra i häggar :angel: (jag har jobbat som postis).
 
Sådärja, artikel färdig och det gick i en väldig fart när jag väl kom igång, precis som jag anade. Nu lunch bestående av smoothie och ost (skulle ha varit bara smoothie egentligen, men jag drabbades av akut ost-sug 🙄) medan jag funderar på om jag ska sätta mig i trädgården med en kopp kaffe i en stund innan jag fortsätter jobba. Det är lite sådär mellanvarmt/kallt idag att jag inte vet riktigt om det är värt det, men jag kanske skulle göra det för alla snöstorms-lidandes skull :D
 
Tittar på hästhoppning.
Linus ligger nedanför fåtöljen.
8188EC47-1097-423B-A43D-EF7F7AF2980D.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 574
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp