Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blandade ihop det, var visst SoL. Krångligt hålla reda på :crazy:

@godisklubba Oavsett bör du kunna få hjälp även om hab/psyk inte vill skriva intyg. Skickar du in en ansökan om hjälp via LSS så bör handläggaren kunna begära ut ett utlåtande oavsett. Då tänker jag att en handläggare där förhoppningsvis inte fastnar på ordet högfungerande.
Det låter ju helt befängt att ett sånt simpelt "intyg" ska behövas när de har fått in allt annat :eek: Hoppas det går bra att förnya nästa gång! Speciellt då du redan fått det beviljat en gång tycker man ju det borde fortsätta gälla, är ju som inte nåt som försvinner :crazy:
När jag skickade in min ansökan fyllde jag i blanketten från kommunens hemsida och postade tillsammans med utlåtandet från NP-utredningen. Då sa de att de behövde ett intyg från en läkare på BUP för att kunna handlägga ansökan.

Vi tyckte också att det var jättekonstigt. Precis allt som läkaren fick med på de få raderna, plus massor av annan viktig information, fanns ju liksom i utlåtandet från utredningen 😅

Tack, det hoppas jag också! Men annars får det vara :)

Edit: Plus att det känns som ett väldigt slöseri med resurser att läkare ska skriva sådana intyg på rutin… :cautious:
 
Smuttar på sista middagsvinet (ett ovanligt gott Aglianico) medan sambon diskar. Det här är en av mina favoritstunder på helgen: stunden mellan en god middag och en mysig kväll i tv-soffan, då jag sitter här vid bordet vid fönstret med mitt rödvin och mysig musik i högtalarna och tittar på världen utanför 😊
 
Precis skickat in deklarationen.
Skulle gjort det tidigare men har både glömt bort och så har inte tiden funnits där så jag har dragit på det för att jag behövde göra ändringar. Blev positivt överraskad när jag såg att arbetsgivarens ändring har kommit in och mina uppgifter stämde utan att jag behövde göra något själv. :banana:
 
Jag och mamma har orimligt kul åt att mamma (åter igen) swishat mig för saker jag handlat åt henne och betalat med hennes kort 😂

Tyckte att det var för mycket pengar på mitt konto kopplat till kortet, så jag kollade kontohistoriken. Anledningen var en swish från mamma men jag kunde inte komma på något hon skulle swisha mig för, så jag kollade i swish appen. Visar sig då att hon har swishat mig för saker jag handlat åt henne, men som jag betalade med hennes kort :D

(Har givetvis swishat tillbaka pengarna :))
 
Har borjat tillverka en "riktig Italiensk" lasagna i dag som ska atas i morgon. :cautious: morotter, celery, och lok hackades HIMLA smatt (nu kommer jag ihag varfor jag inte gillar att gora lasagna) medan Princess Diva satt pa andra sidan "troskeln" till koket och tyckte att jag var en urtrakig typ som inte delade med mig tillrackligt ofta. :angel:

67123868318_C875C5D3-619C-44DE-B5CA-E4A29E8052A1(1).jpeg


Sa har langt fran mig satt hon och gaspade och tyckte att jag var en trakig typ :p

67123872947_907B71FF-F52F-4348-A26B-5DA6AE4D140D(1).jpeg
 
Har borjat tillverka en "riktig Italiensk" lasagna i dag som ska atas i morgon. :cautious: morotter, celery, och lok hackades HIMLA smatt (nu kommer jag ihag varfor jag inte gillar att gora lasagna) medan Princess Diva satt pa andra sidan "troskeln" till koket och tyckte att jag var en urtrakig typ som inte delade med mig tillrackligt ofta. :angel:

67123868318_C875C5D3-619C-44DE-B5CA-E4A29E8052A1(1).jpeg


Sa har langt fran mig satt hon och gaspade och tyckte att jag var en trakig typ :p

67123872947_907B71FF-F52F-4348-A26B-5DA6AE4D140D(1).jpeg

Oh, and Princess Diva ... errr, och har byter vi sprak. :p Men jag insag att hon ju har sin pyjamas pa sig ... den hon har sa hon inte slickar pa saret efter sin kastrering, det ar inte alls sa att jag klar henne i ovanliga och fula klader i vanliga fall. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
2
Svar
26
· Visningar
1 579
Fritid Är det nån skillnad på snö blandat regn och regn blandad snö? Jag har nog bara hört snö blandat regn förut men idag så hörde jag regn...
Svar
10
· Visningar
397
Senast: Pegasus63
·
Fritid Vilken fågel är det som låter såhär? Hoppas det funkar nu.
Svar
6
· Visningar
343
Senast: Cattis_E
·
Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp