Vad gör vi? CI *101

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Middagen ar avaten och jag forklarade, mycket seriost, for Maken att, "nu tar jag mitt sista glas vin for den har veckan". Han tittade pa mig, skrattade :cautious: och papekade att det var ett "safe" statement ... "Det ar Sondag i dag". Rackarns otur att han kom pa det sa fort. 😂

Medan vi satt och at ropade plotsligt nagon fran den oppna ytterdorren. Jag fick en mindre hjart attack och rusade dit. Tur for alla hade Tate gatt och lagt sig (hundarna's sangar ar i sovrummet och dit ar dorren alltid stangd for att det ar svalt aven nar det ar varmt overallt annars) en liten stund innan och Diva bryr sig inte alls. (Tate staller sig framfor dorren och gnaller nar han vill in, Diva gnaller och krafsar pa dorren)
De hade oppnat grinden till verandan framfor ytterdorren, grinden med en illrod skylt som sager, "Bevare of Dog" och vandrat upp till ytterdorren innan de ropade. Det var grannen. Den grannen som jag ett flertal ganger sagt att Tate inte ar "safe" om inte jag ar precis dar (da jag ar radd att de slapper in barnet, en liten vild kille pa 7 ar att hamta bollar och annat i var tradgard). :banghead: Ibland blir jag bara sa trott pa folk.

Gaaah! Vi har jobbat fem minuter och jag Àr redan knÀpp pÄ kollegan. Jag gjorde hennes omrÄde i fredags och tÀnkte att hon kunde hjÀlpa mig idag. Men icke. Hon blev skitsur nÀr jag sa det. Hon menade pÄ att det var mitt omrÄde och att hon skulle ta trÀslöjden (1 rum mot mina 12..) sÄ hon hann inte. Lata mÀnniska.. NÄja, jag bet ifrÄn ordentligt sÄ nu fÄr jag hjÀlp, om Àn motvillig sÄdan.

PÄ jobb och skallen Àr inte med mig idag. Blir en lÄng dag detta. Tillbringade hela söndagen i soffan framför tv halvsovandes och vill bara gÄ och lÀgga mig igen. Superdupermegatrött.

Blir lite less pÄ statliga jobb som mÄste utannonseras fast de redan har en person som de ska anstÀlla pÄ plats. Jag vet att det Àr enligt reglerna, men som sökande Àr det jÀvligt bortkastad tid pÄ den ansökan.. HÀnt med tvÄ jobb jag gÀrna ville ha nu pÄ kort tid. GÄr aldrig via "urval pÄgÄr" fasen utan direkt till intervjuer pÄgÄr..

NÄja, solen skiner, det Àr lagom varmt ute och jag ska fÄ roa mig med att dra ytterligare en trÄd pÄ hingstarnas stora grÀshage. En viss Spanjor har lÀrt sig gÄ mellan trÄdarna och stod utanför det hela staketet och betade igÄr.. :cautious:Han har tidigare kallats Houdini-hÀsten som yngre, Àr fan enklare att stÀngsla in fÄren. De kan inte öppna grindhandtag iaf, Àven om de kommer pÄ hur de ska göra.
Nu blir det för mycket trÄd för mitt aggregat med, sÄ jag har just bestÀllt det största som fanns (och givetvis svindyrt..). SÄ kommer det att bli en jordtrÄd pÄ staketet ocksÄ :sneaky: och jag har Ànnu fler ondskefulla knep i rockÀrmen om sÄ behövs.
Fördelen med Houdini-hÀsten Àr att han iaf inte hittar pÄ dumheter nÀr han vÀl kommit ut..

Jobbar hemifrÄn och redigerar ett (vetenskapligt)manus som jag Àr medförfattare pÄ. ALLA inblandade Àr lÄngt mer erfarna och meriterade Àn vad jag Àr sÄ det Àr lite nervöst att komma med förslag men en kul process. Skönt att inte vara försteförfattare heller i samband med första erfarenheten av vetenskaplig publikation. Dessutom sÄ fÄr jag utlopp av att vara tokpetig med smÄdetaljer ingen vettig mÀnniska nÄgonsin bryr sig om (utanför den hÀr typen av verksamhet) :D

Sitter hos tandlÀkaren och vÀntar pÄ att fÄ gÄ in till tandhygenisten, och jag Àr medveten om hur dÄlig jag Àr pÄ att anvÀnda tandtrÄd ocksÄ... :o:cautious:
Och sen ska jag pÄ möte pÄ jobbet med vÄr lilla enhet och chefen som jag fick veta om idag och har ingen aning om vad det handlar om :cautious: Hann dÄ förstÄs inte boka tolk utan fÄr hoppas pÄ att bildtelefonen har nÄgon ledig tolk dÄ ... och att jag inte blir försenad till mötet :banghead:

... Bara jag inte rÄkar somna i tandlÀkarstolen :o De har för sköna soffor i vÀnterummet.

Glömde tandborsten dessutom, sÄ jag kan inte borsta lite snabbt innan besöket :banghead: kÀnns sÄ frÀscht ... not.
Har dĂ€rför lĂ„tit bli att Ă€ta lunch. Är hungrig.

MÀrklig dag det hÀr. Först försov jag mig och kom en kvart sent till jobbet, sedan kunde vi sluta ungefÀr 2 timmar(!) tidigare Àn vad vi skulle göra. Rundan jag körde idag var dessutom vÀldigt kort och inte ett dugg krÀvande fysiskt, sÄ det kÀnns knappt som om jag jobbat idag. Nu sitter jag hemma och funderar lite pÄ vad jag ska göra resten av dagen...

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & SjÀl Hej! VÀnder mig hit dÄ jag vet att mÄnga hÀr brukar kunna se bra lösningar pÄ olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas mÀnniskor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet frÄn stunden de lÀmnat gymnasiet. NÀr jag sjÀlv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1Är Detta blir ett skamfyllt inlÀgg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjÀlp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar