Vad gör vi? CI *101

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Undrar om man kan lagga bort vinterkladerna snart? đŸ€” Vi har nu gatt fran 30*C tillbaka ner till 10*C och nu vander det uppat igen.

Screen Shot 2019-06-09 at 7.30.00 AM.webp

Det var de 10 graderna jag tÀnkte pÄ ;)

Jag alskar den natt temperaturen. Ingen AC behovs da det ju tar lite tid att varma upp aven nar solen kommer upp. Fortfarande vid 10 am ar det jatte skont ute, och behagligt att sova med oppet fonster.
Pa Tisdag, med varm dag och 18* pa natten lar nog ACn komma pa en stund pa kvallen for att kyla ner huset.

KÀnner mig som ett barn pÄ julafton. I morgon eftermiddag sÄ ska jag och sonens far Äka till en bilfirma som har fÄtt in exakt en sÄn bil jag letat efter, i rÀtt prisklass.
Hoppas, hoppas. DÄ Àr den sista pusselbiten pÄ plats i min jobbiga skilsmÀssohÀrva.
Sen Àr det bara att invÀnta att bodelningen ska bli klar.

Normalt sett Àlskar jag mina sÀdesÀrlor.

I Är Àr det mera tudelat. Det har uppenbarat sig att det inte Àr endast det vanliga boet strax nedanför skorstenen utan att det bor minst ett par till hÀr. Holken pÄ logvÀggen Àr bebodd.

De Àr överallt! Klagar pÄ mig nÀr jag jobbar i trÀdgÄrden. Sitter pÄ altantaket och tjattrar till varann. Jag har bett dem dÀmpa sig lite men de tar verkligen noll hÀnsyn :meh:
Du pÄminner mig om en speciell sÀdesÀrla i sommarstugan :grin: De senaste Ären (jag kommer inte ihÄg om den var pÄ plats förra Äret) sÄ har det funnits speciell sÀdesÀrla som Àlskat att spegla sig i sidospegeln pÄ vÄr bil! Han (ja jag kallar den för han, kÀndes lite automatiskt sÄ :angel:) Àr lite rolig dÄ han försöker vara stilla i luften eller stÀlla sig nÄgonstans pÄ bilen sÄ att han kan spegla sig.
Eller han skulle vara rolig .... om det inte ledde till att den dörren (det Àr alltid samma sida) blev nedsmetad med fÄgelskit just dÀr :banghead::grin:
FÄr se om han Àr pÄ plats i Är nÀr jag kommer ned till landet snart :p

Min sÀdesÀrlafamilj sköter sig Àn sÄ lÀnge Förra Äret var det en Àrla som attackerade sin spegelbild i bilrutorna O_o konstant varpÄ bilen sÄg ut dÀrefter :meh:
Hittills har bilen fÄtt vara ifred i Är
SÄg detta nu, fast jag tyckte att den jag sÄg inte attackerade utan verkade verkligen beundra sig sjÀlv i spegeln :angel::rofl::D
Eller sÄ var han singel och trodde att det var en söt tös pÄ andra sidan :cautious:

Jag provade ett gammalt nattlinne (som jag gÄtt upp i ca 20 kg sen sist jag anvÀnde den) och den gick pÄ trots allt! Lite kroppsstrumpa men den Àr sval iallafall, mest pga den Àr kort(are) :angel:
Men dÀremot pekade jag lite pÄ hur mina bröst beter sig. Nu nÀr de Àntligen fÄtt för sig att bli lite större (det enda positiva av de dÀr 20 kilona..!) sÄ tycker de att man ska vÀxa Ät sidorna :cautious: Och börja förlora mot gravitationen. Inte kan de falla snyggt heller.

Jag vet att jag knappast Àr den första kvinnan som genomgÄr detta ;) Men de har uppfört sig sÄ bra hittills (nÄja förutom detaljen att de vÀgrat bli större förrÀn 20 kg senare), sÄ jag fick skratta lite Ät deras nya fasoner :p

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & SjÀl Hej! VÀnder mig hit dÄ jag vet att mÄnga hÀr brukar kunna se bra lösningar pÄ olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas mÀnniskor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet frÄn stunden de lÀmnat gymnasiet. NÀr jag sjÀlv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1Är Detta blir ett skamfyllt inlÀgg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjÀlp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar