Sambon sa det när vi satt där vid gaten att jag fick åka själv om jag ville, men iom att han var så dålig att han periodvis låg ned på golvet pga yrsel så kändes det inte aktuellt att lämna honom där att ta sig hem bäst han kunde. Jag hade inte velat bli lämnad på golvet ensam i ett sånt läge. Hade också haft oerhört svårt att sitta på planet i nästan 4 timmar utan att kunna ringa och kolla om han kommit hem eller om han kört ihjäl sig på vägen. Dessutom mår han oerhört dåligt efteråt, förståeligt. Mycket skuldkänslor och ångest för att han "förstört" resan för oss osv, och han har en historia av panikångest och panikattacker. Senast var i höstas när jag var ivägrest med min avdelning på jobbet och han ringde mitt under ett seminarium jag satt på och nästan skrekgrät i telefonen och ville att jag skulle komma hem. Inget självskadande eller liknande finns i bilden, men det känns olämpligt nog ändå att bara sticka när man vet hur han mår. Hade han åkt på vanlig magsjuka eller liknande och varit "frisk" i övrigt hade jag kunnat åka själv utan större problem, för då vet jag att han är okej för övrigt, men när problemen är mentala blir det mycket mer oberäknerligt.