Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart ska jag åka och sälja min häst. Hoppas jag. Ska till fodervärden och hälsa på, tänkte fråga om de vill köpa billigt. Och då menar jag billigt! Jag vill bara att hästen ska få ett bra hem och det har hon hos fodervärden. Jag vill dessutom "bli av med" en häst, ifall det skulle hända något har jag inte råd att ta tillbaka henne i dagsläget. Så sälja får det bli. Även om det känns jobbigt. Mycket jobbigt.
Känns fel att gilla inlägget när det är jobbigt för dig, men samtidigt gillar jag att du verkar ha hittat en så bra person som kan ta hand om din häst. Hoppas att allt går bra idag :)

Åh, jag är sämst på att ange löneanspråk. Mitt vikariat ska förnyas och jag blev tillfrågad om löneanspråk. Först tänkte jag skriva "Jag kan ta samma som innan, för jag är så tacksam över att jag får jobba här!". För det är oändligt mycket bättre än min tidigare arbetsplats, både i fråga om lön och arbetsvillkor.

Stålsatte mig dock och lade till 1000 kr på min lön skrev "Är XXXXX för högt?". Nu har jag ont i magen.

För jag tycker nog ändå att jag har gjort saker sedan förra löneförhandlingen som kan motivera den lite högre lönen.
Åh, det där påminner mig om att chefen sagt att det är dags för lönesamtal med alla på jobbet efter sommaren... Jag vill inte! Jag har ingen aning om hur sådant samtal går till och hur jag ska bete mig och vad jag ska göra osv. Fysjutton.

Var chaufför på en raggarbil igår och var hemma 4.20 i morse 😴 😅 Vaknade strax innan kl 11 och har fått i mig kaffe och pannkakor. Barnens farfar hämtade dom nyss för en tur till lekparken så jag och maken ska åka till Biltema och köpa grejer till traktorn och äta mjukglass under tiden. Fin söndagsdate:D:love:

Och nu var den färdig.... :)
20190609_130909.webp

Är igång och tvättar i tvättstugan. Vi brukar tvätta så sällan som möjligt och då boka fler maskiner. Idag så blev det försenat av att personerna som hade tvätttiden innan inte dök upp förrän prick för att plocka ut sina grejer och sedan stod och funderade över livet och vek lakan mitt i vägen (vi har överlappande tvätttider med en timme torktid efter sista maskinen).

Åh, det där påminner mig om att chefen sagt att det är dags för lönesamtal med alla på jobbet efter sommaren... Jag vill inte! Jag har ingen aning om hur sådant samtal går till och hur jag ska bete mig och vad jag ska göra osv. Fysjutton.

Jag kan inte ge några bra råd, för jag är verkligen sämst på sådana saker. Jag vill helst springa och gömma mig så snart det är dags för medarbetarsamtal och löneförhandlingar. Men jag blir långsamt bättre på det.

Vid det senaste medarbetarsamtalet så hade vi dock ett bra dokument att utgå ifrån där vi inför samtalet skulle besvara ett antal frågor som bland annat handlade om hur vi bidrog på olika punkter i verksamheten, vad vi hade för ambitioner, osv. Jag tyckte att det var bra att ha det summerat för mig när jag idag började fundera på om det fanns fog för att höja mitt löneanspråk något.

Jag kan inte ge några bra råd, för jag är verkligen sämst på sådana saker. Jag vill helst springa och gömma mig så snart det är dags för medarbetarsamtal och löneförhandlingar. Men jag blir långsamt bättre på det.

Vid det senaste medarbetarsamtalet så hade vi dock ett bra dokument att utgå ifrån där vi inför samtalet skulle besvara ett antal frågor som bland annat handlade om hur vi bidrog på olika punkter i verksamheten, vad vi hade för ambitioner, osv. Jag tyckte att det var bra att ha det summerat för mig när jag idag började fundera på om det fanns fog för att höja mitt löneanspråk något.
Så var det när vi hade medarbetarsamtal också, vi fick som ett litet häfte med frågor som skulle besvaras. Det gjorde att jag åtminstone vågade vara med på samtalet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar