Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska diska
Sen blir det nog sängen
Livade helger här

:down: Har lite mer än tretton och en halv timme kvar på nattens jourpass så inte klackarna i taket här heller. Än värre att jag antagligen behöver jobba stora delar av dagen i morgon också. Efter två nattjourer på en och samma vecka och hur mycket jobb som helst däremellan, så har jag snart inte koll på om det är natt eller dag eller måndag eller lördag längre. Eller om jag är på väg till eller från jobbet.

Konstaterar att medikamenterna inte ens är i närheten av att "ta bort" plågan, men de dämpar den lite. Än så länge i af och förhoppningsvis gör de även det när den peakar :up:

I övrigt har det varit en strålande dag, skållande solsken, hett som ett helvete och jag har fått leka fotograf. Kan det bli bättre liksom? :D

Jag är trött och orkar inte röra mig ur fläcken. Det känns som att jag sprungit ett maraton, fast jag egentligen bara sträckt mig efter mobilladdaren. Det verkar bli en mycket rolig och händelserik kväll det här :up:

Jag har så vansinnigt tråkigt att jag tror jag går och lägger mig. Vad sjutton ska jag hitta på? Vill umgås men maken har gått och lagt sig och jag jobbet ingen annan här..

Sitter i biltvätten efter mysig roadtripp-dag med sambo och Vovvi. Sörmland är så sjukt vackert med allt böljande gröna landskap och sjöar. Vi drog till havet och har chillat på uteservering med god mat och för mig också vin. Vovvi charmade alla som vanligt och fick bäst service på stället. 😂

31066

Dagens alster.

Fått ihop 6100 steg nu i alla fall efter en promenad med ena hunden. Var skönt att röra på sig men fy vad slut jag blev.

Imorgon kommer ännu en valpspekulant, från Västergötland.

Nu sitter jag bara och väntar på att en vän ska ringa.

Förvirrad.
En svart citröen stannade utanför, backade en bit, körde fram, och körde sedan in på min gård och blockerade utfarten. En kvinna kliver ur och börjar bege sig nedåt länsvägen.

JAg hojtar och undrar om det är något bekymmer. Nejdå. Hon ska bara plocka blommor.
Jag påpekar det olämpliga i att parkera på min infart och hon säger att det bara är en liten stund och att hon trodde att de bodde fler här.

Alltså, jag bor ensamt med fri sikt åt grannar. Det finns en enda postlåda - vilket torde betyda ett enda hushåll. Dessutom - om det bodde flera här var det bättre om hon blockerade för ett gäng hushåll?

Hon kommer tillbaka med ett par stjälkar ängklockor. Invid min tomt ligger en stor åker med miljoner ängsklockor, varför ska hon gå hundra meter nedåt backen och plocka de enda som stod där?

Antingen är människan förvirrad och dum. Eller så försökte hon reka för inbrott. Hoppas på det tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar