Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kommit hem fran lodgen ... Det blev kanske en G&T mer an jag tankt (alltsa 2😵) men en mycket trevlig kvall med mycket skratt. Nu sippar jag pa ett litet glas vin innan sangdags ... men inte drojer det lange innan jag drar mig tillbaka. 😴 Hundarna sover redan sott, de har jobbat hart i dag (de ar verkligen fantastiska som "demo dogs") och massor av motion och traning. Dessutom fick de ett ben av nagon marklig anledning, jag forstar verkligen inte vad jag tankte.🤔
Tyvarr innebar ovanstaende att de ocksa kommer att snarka ratt bra i natt ... aven Maken misstanker jag da nagra ol slunkit ner sedan vi kom hem. Det kanske ar dags for oronproppar trots allt.

Vaken och med tvättmaskiner igång. Nu ska jag försöka få ordning på min nacke... Av någon anledning är den stel som f*n. Kanske pga gårdagens klättring? Inte för att jag vet varför det skulle vara så men något har ju hänt.

Snart ska jag åka och sälja min häst. Hoppas jag. Ska till fodervärden och hälsa på, tänkte fråga om de vill köpa billigt. Och då menar jag billigt! Jag vill bara att hästen ska få ett bra hem och det har hon hos fodervärden. Jag vill dessutom "bli av med" en häst, ifall det skulle hända något har jag inte råd att ta tillbaka henne i dagsläget. Så sälja får det bli. Även om det känns jobbigt. Mycket jobbigt.

Åh, jag är sämst på att ange löneanspråk. Mitt vikariat ska förnyas och jag blev tillfrågad om löneanspråk. Först tänkte jag skriva "Jag kan ta samma som innan, för jag är så tacksam över att jag får jobba här!". För det är oändligt mycket bättre än min tidigare arbetsplats, både i fråga om lön och arbetsvillkor.

Stålsatte mig dock och lade till 1000 kr på min lön skrev "Är XXXXX för högt?". Nu har jag ont i magen.

För jag tycker nog ändå att jag har gjort saker sedan förra löneförhandlingen som kan motivera den lite högre lönen.

Åh, jag är sämst på att ange löneanspråk. Mitt vikariat ska förnyas och jag blev tillfrågad om löneanspråk. Först tänkte jag skriva "Jag kan ta samma som innan, för jag är så tacksam över att jag får jobba här!". För det är oändligt mycket bättre än min tidigare arbetsplats, både i fråga om lön och arbetsvillkor.

Stålsatte mig dock och lade till 1000 kr på min lön skrev "Är XXXXX för högt?". Nu har jag ont i magen.
Min erfarenhet säger mig att man ofta kan kräma på lite. Lägger man sig lite högre än det man egentligen tänker sig så finns det prutmån nedåt utan att man blir besviken. Lägger man sig precis på det man vill ha och AG sen prutar på det så kan det bli tråkigt. Såklart ska man inte sätta fantasisummor för då är risken att man blir bortvald helt och hållet från tjänsten, men ofta går det bra att sätta den (rimliga) summan man vill ha, och sen plussa på ett par lappar som prutmån.

Min erfarenhet säger mig att man ofta kan kräma på lite. Lägger man sig lite högre än det man egentligen tänker sig så finns det prutmån nedåt utan att man blir besviken. Lägger man sig precis på det man vill ha och AG sen prutar på det så kan det bli tråkigt. Såklart ska man inte sätta fantasisummor för då är risken att man blir bortvald helt och hållet från tjänsten, men ofta går det bra att sätta den (rimliga) summan man vill ha, och sen plussa på ett par lappar som prutmån.

När jag fick tjänsten så angav jag min lön från det arbete som jag då hade (samma arbetsuppgifter, samma typ av arbetsgivare), men med det anspråket så sa den nya chefen (den som jag har nu) att om han skulle lägga mig på så låg lön så skulle han få de fackliga företrädarna på sig.

I mitt område så kan man inte kräma på, då blir man nog fikarummets driftkucku ett tag framöver. Men, men nu slog jag till med tusen kronor över nuvarande lön. I värsta fall så säger chefen ok, men att jag då inte får vara med på höstens löneförhandling.

Chokladcheesecaken står i kylskåpet för att stelna.... :up: Bestämde mig för att skippa kärleksmumsglasyren och servera cheesecaken med färska jordgubbar och en klick vispgrädde i stället... Tror att det blir mycket bra.... :d !
20190609_110041.webp

Jag är verkligen inte skapt för värme! Borde göra massor, men har ungefär noll energi att ens tänka för att det är för varmt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 268
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar