Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är kär :love:
Har köpt mig en bil. En bil som alltid kommer att vara ren inuti. Inga godispapper, kaffemuggar, vattendunkar, hundprylar och hundhår och där det alltid kommer finnas soppa i tanken när jag startar den på morgonen.
Jag kommer verkligen inte att sakna att dela bil med en man!

31180

Det blev en förvånansvärt produktiv em/kväll :D ville mest bara hem till soffan efter jobbet, men det blev promenad med hästen, 7min träning med appen jag kör plus att jag fixade sallad till kvällsmat och har fixat iordning morgon dagens middag så att det bara är att slänga ner det i crock potten imorgon

Ok, är verkligen ingen surtant, och inte speciellt ljudkänslig (bor liksom vid en tågräls) men nyinflyttade grannen inleder första kvällen med att DUNDRA på nån slags dancehall-musik så att basen får hela lägeheten att vibrera. Kaoz. Om detta är en random måndag kan en ju bara hoppas att hon aldrig kommer att ha fest :cautious:
Jag avvaktar pga vill ej klaga första dagen... men alltså. Aldrig hört ngt liknande...och då är jag alltså inte känslig på ngt sätt.

Jag är kär :love:
Har köpt mig en bil. En bil som alltid kommer att vara ren inuti. Inga godispapper, kaffemuggar, vattendunkar, hundprylar och hundhår och där det alltid kommer finnas soppa i tanken när jag startar den på morgonen.
Jag kommer verkligen inte att sakna att dela bil med en man!

Visa bifogad fil 31180
Man ska aldrig DELA bil med nån.

När vi skulle åka nånstans så tog vi min bil eftersom exets oftast var full av godispapper, skräp, kläder och verktyg.....

Ok, är verkligen ingen surtant, och inte speciellt ljudkänslig (bor liksom vid en tågräls) men nyinflyttade grannen inleder första kvällen med att DUNDRA på nån slags dancehall-musik så att basen får hela lägeheten att vibrera. Kaoz. Om detta är en random måndag kan en ju bara hoppas att hon aldrig kommer att ha fest :cautious:
Jag avvaktar pga vill ej klaga första dagen... men alltså. Aldrig hört ngt liknande...och då är jag alltså inte känslig på ngt sätt.
Ähum. Berätta i förbigående att det är extremt LYHÖRT mellan era lägenheter... Alternativt anlägg moteld.

Know the feeling. Min granne i stan ägnade en sommar åt att "testa slutsteget". Det gick inte att jobba hemma för det var omöjligt att prata i telefon :meh:

Imorgon ska jag in till "min" däckfirma och köpa däck. De har superrea en vecka varje sommar. Långt under halva priset i flera fall.

Ena framhjulet är blankslitet på insidan. Bara ena framhjulet och vara på insidan. Skumt. Antagligen nåt som behöver fixas. Men nya framdäck behöver jag i vilket fall. Samt ett par vinterdäck också.

Ähum. Berätta i förbigående att det är extremt LYHÖRT mellan era lägenheter... Alternativt anlägg moteld.

Know the feeling. Min granne i stan ägnade en sommar åt att "testa slutsteget". Det gick inte att jobba hemma för det var omöjligt att prata i telefon :meh:

Jag tror att jag avvaktar ikväll då det är liksom dag 1 hon bor här. Men jag hör inte ens min dator på högsta volym när jag ska glo på Netflix :rofl:
Kommer ta det på mötet med föreningen nästa vecka annars om det inte avtar och kolla av. Alltså att spela musik och ha fest då och då är ju chill men liksom... NÅT MÅTTA FÅR DET VÄL VARA???
Mvh tant haha

Imorgon ska jag in till "min" däckfirma och köpa däck. De har superrea en vecka varje sommar. Långt under halva priset i flera fall.

Ena framhjulet är blankslitet på insidan. Bara ena framhjulet och vara på insidan. Skumt. Antagligen nåt som behöver fixas. Men nya framdäck behöver jag i vilket fall. Samt ett par vinterdäck också.
Bilen behöver nog en framvagnsinställning.

Nu ar allt problem med korkortet utrett, sa det ar val bast att jag borjar plugga "pre test of engine" igen. Det ar en himla massa grejor man ska halla reda pa. :cautious:
Tur foresten att jag garna pratar och skrattar med personal nar jag ar ute och gor arenden. Tjejen (eh, tanten) pa DMV (trafiksakerhetsverket?) tittade pa mig och sa, "Men visst gjorde du teori testen har? Vi hade en sadan trevlig pratstund." och sedan tog hon hand om problemet. :)

Det ar kanske ingen vits att plugga🤔 Jag maste i allafall ut och handla om en liten stund.:angel:

Eh ok... skrev lite med en kompis. Från ingenstans "men godisklubba, du har la skilja föräldrar?”
Jag - ja... vadådå?
Kompisen - nej jag bara undrade. Eller... förresten, varför skildes de?
Jag - vet inte
Kompisen - men säg bara, det är inte så illa
Jag - de är la inte kära i varandra längre
Kompisen - fast det är ju ingen anledning
Jag - men jag vet ju inte, ska jag hitta på något eller?
Kompisen - okej

Ok, så att inte vara kära i varandra längre är ingen anledning till att skiljas? Och vem frågar ens varför någons föräldrar skilt sig? Liksom, på vilket sätt har andra med det att göra? Och dessutom vet inte ens jag själv exakt varför de skildes, och känner inget behov av det heller.

Lite senare:
Kompisen - men din mormor dog nyss va?
Jag - mm
Kompisen - ok, varför dog hon?
Jag - sjuk
Kompisen - aha, vilken sjukdom?
Jag - alltså, varför vill du veta allt detta?
Kompisen - vet inte, asså inte för att vara den som frågar ut folk... men... jag bara undrar
Jag - ok, jag tycker dock du är den som frågar ut folk. I alla fall just nu.
Kompisen - aha.

Alltså, "inte för att vara den som frågar ut folk" nä, inte alls. Du har bara försökt få ur mig detaljerna om mina föräldrars skilsmässa och mormors död :grin:
Kan ju tillägga att detta är samma person som tyckte att jag skulle följa med henne och några andra till stan istället för att vara hos mormor på sjukhuset precis innan hon dog...
Ibland undrar jag vad jag har för kompisar... detta kan ju inte vara ett normalt beteende.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 274
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 414
Senast: Tassa
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 416
Senast: Wonna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V