Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öronproppar är grejen! :love: Härligt för dig! Man blir ju knäpp om man inte får sova.
Har alltid det, även om jag sover själv i tyst hus. Tycker det är lugnande att höra andningen etc.
Ja, så skönt att ha fått sova bättre! :love: Ingenting i huvudet fungerar ju om man inte får sova :meh:
Jag trodde att jag skulle bli galen av min egna andning, men sedan kom jag på att jag vet i alla fall Vad det är som låter och hellre det än massa okända ljud jag måste kolla upp hela tiden (nej, jag kan inte ignorera något ljud) 😂
Å herregud... nu kommer jag bli beroende av öronproppar och aldrig mer kunna sova utan. Det lär ju gå bra tills jag slarvat bort dem/glömt dem hemma och ska sova utan :cautious:

Optikerbesök igen och det blir ny slipning fast på ett annat glasmärke och förhoppningsvis löser det problemet med synen på mellanavstånden.

Har varit tvungen att "unmgås" med min "hat"-släkting idag. Ja jag vet, hat är ett starkt ord och jag brukar verkligen kunna se ngt bra med alla men men... är en underdrift att jag har lite svårt för henne.
IALLAFALL. Hon kommer ju hem till mig och bara "oj ja stort är det ju inte, är det inte jobbigt med så stort fönster, måste bli varmt när solen ligger på... själv har man ju ett mer modernt kök... ja där uppe på loftet hade jag ju aldrig sovit " osv osv.
Kom att tänka på scenen i Pride and Pejudice när Lady Catherine de Bourgh kommer hem till Bennets och bara "oh such a small and inconvenient room, and this small wilderness outside, is that the garden"?

Sen hade jag svårt för att hålla mig från att brista ut i gapskratt. Men men jag överlevde :angel:

Men varför måste man säga sånt liksom? Vad får man ut av det?
SÅ jävla trökigt och dra runt och sprida dålig stämning. Det är väl inte hon som ska bo där..
Ja, så skönt att ha fått sova bättre! :love: Ingenting i huvudet fungerar ju om man inte får sova :meh:
Jag trodde att jag skulle bli galen av min egna andning, men sedan kom jag på att jag vet i alla fall Vad det är som låter och hellre det än massa okända ljud jag måste kolla upp hela tiden (nej, jag kan inte ignorera något ljud) 😂
Å herregud... nu kommer jag bli beroende av öronproppar och aldrig mer kunna sova utan. Det lär ju gå bra tills jag slarvat bort dem/glömt dem hemma och ska sova utan :cautious:

Jag har öronproppar gömda i typ alla väskor permanent. Hett tips! 😂

Tack för tipset :)
Får nog börja bära med mig väska vart jag än går nu, det börjar bli lite mycket att hålla i händerna annars 😂

Jag säger bara Moldex Spark Plugs :up: De är egentligen engångs men är man försiktig med dem går det utmärkt att använda dem flera gånger. De kommer förpackade i par så det är jättelätt att ha med i alla väskor osv. Det finns också en liten ask till dem:
1427407389-19903100.jpg

s-l500.jpg

Moldex rengöringsbara proppar är suveräna med. Jag har också svårt att sova ibland och då är öronproppar en livräddare, de liksom skärmar av så jag har lättare att somna.

Spark plugs finns på Clas Ohlson och diverse nätbutiker (jag köper mina billigt på eBay).

Jag spontanshoppade precis en bok som lät så bra..... :) "Det första chiffret" av Denise Rudberg. Ska tydligen handla om tre kvinnor i Stockholm på 1940-talet som väljs ut till att bli spioner..... Låter MYCKET spännande, och är del ett i en serie. Nu längtar jag efter att få hem boken så jag kan ligga och läsa :) !!

Sitter och biter mig i tungan istället för att kommentera diverse sexistiska kommentarer på fb (människan är oförbätterlig och på festival, jag orkar inte...)

Jag säger bara Moldex Spark Plugs :up: De är egentligen engångs men är man försiktig med dem går det utmärkt att använda dem flera gånger. De kommer förpackade i par så det är jättelätt att ha med i alla väskor osv. Det finns också en liten ask till dem:
1427407389-19903100.jpg

s-l500.jpg

Moldex rengöringsbara proppar är suveräna med. Jag har också svårt att sova ibland och då är öronproppar en livräddare, de liksom skärmar av så jag har lättare att somna.

Spark plugs finns på Clas Ohlson och diverse nätbutiker (jag köper mina billigt på eBay).
Tack för tipset! :)
Det verkar jättesmart med förvaringsasken som dessutom verkar liten och enkel att ta med sig :up:

Tycker du att du blir för avskärmad av öronpropparna? Jag är en sån där krånglig typ med kontrollbehov, så jag skulle inte fixa att ha i propparna om de skärmar av för mycket från omvärlden :grin: (alltså, jag fattar ju att grejen med öronproppar är att bli avskärmad från oönskat ljud, men det måste liksom vara "lagom" för att jag ska fixa att använda dem...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama