Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixat några grejer vid datorn. Har nu ett tålamod på -10 Och ska sätta mig i solen framför stallet ett tag och försöka bli lite piggare igen.
Skulle behöva en ur funktion skylt att hänga runt halsen

Är så satans trött på mitt jobb just nu. Känns så sjukt oinspirerande att jobba för ett företag där chefen verkligen letar fel på sina anställda och kollegorna snackar skit bakom ryggen om varandra. Enda anledningen till att jag inte sagt upp mig än var att jag tyckte så satans synd om projektledaren som skulle få sitta kvar här själv sen, men nu har ha hittat annat jobb och ska sluta så det första jag gjorde var att ringa på ett jobb och nästa vecka ska jag på intervju.

Hoppas jag kan lämna innan jag tappar tålamodet helt för då kommer jag skaffa mig ett gäng ovänner.

Kollegan pratade i telefon om mig, och det var inget positivt, när jag satt bredvid :cautious: Kul. Bra stämning, trevlig arbetsmiljö.

Men vilket jävla pucko på ren svenska! :rage: :mad: Jag hade tagit det med chefen, det där ska man inte komma undan med.

Edit: Chefen är ett pucko också... hade jag som chef fått veta något dylikt hade jag varit vansinnig, så beter man sig inte helt enkelt.

Efter ett antal nätter med dålig sömn, och några nätter med grannar som gjort något mystiskt ljud höll jag på att bli tokig. Jag är en sån person som inte fungerar utan sömn. Men som tur var verkar jag ha några hjärnceller kvar och kom att tänka på att testa sova med öronproppar, det skulle i alla fall kunna hjälpa mig att få det tyst vilket skulle bli en mindre faktor till mina sömnproblem (sjukt lättväckt/lättstörd). Sagt och gjort, och WOW vilken skillnad på sömnkvalitén!! Varför har jag inte testat detta tidigare? Trots att jag inte fick det antal timmar sömn jag egentligen behöver, är jag relativt pigg och känner mig mer levande än död för första gången på ett tag :love:

Har varit svag och bakis sen i lördags. Men nu har jag återhämtat mig så pass att jag överlevde ett glas vin till lunchen.
Nu måste jag hem och bli corporate till kvällens möte med BR-föreningen. Tänker axelvaddar och powersuit ala 80-tal

Efter ett antal nätter med dålig sömn, och några nätter med grannar som gjort något mystiskt ljud höll jag på att bli tokig. Jag är en sån person som inte fungerar utan sömn. Men som tur var verkar jag ha några hjärnceller kvar och kom att tänka på att testa sova med öronproppar, det skulle i alla fall kunna hjälpa mig att få det tyst vilket skulle bli en mindre faktor till mina sömnproblem (sjukt lättväckt/lättstörd). Sagt och gjort, och WOW vilken skillnad på sömnkvalitén!! Varför har jag inte testat detta tidigare? Trots att jag inte fick det antal timmar sömn jag egentligen behöver, är jag relativt pigg och känner mig mer levande än död för första gången på ett tag :love:

Öronproppar är grejen! :love: Härligt för dig! Man blir ju knäpp om man inte får sova.
Har alltid det, även om jag sover själv i tyst hus. Tycker det är lugnande att höra andningen etc.

Jag fick mig ett gympass idag. Det var rätt många betongpannor. Allt var inte med på bild, så jag trodde jag kunde ta allt i bilen. Men när jag såg hur många det var, åkte jag och lånade ett släp. Två vändor senare hade jag fått med mig nästan allt. Släpet tog ju bara 460 kg och pannorna var tunga. Men nu har jag en jäkla massa pannor att göra rabattkanter av.

Nu har jag fått i mig mat också och ska slappa en stund. Sen ska jag till stallet.

Har varit tvungen att "unmgås" med min "hat"-släkting idag. Ja jag vet, hat är ett starkt ord och jag brukar verkligen kunna se ngt bra med alla men men... är en underdrift att jag har lite svårt för henne.
IALLAFALL. Hon kommer ju hem till mig och bara "oj ja stort är det ju inte, är det inte jobbigt med så stort fönster, måste bli varmt när solen ligger på... själv har man ju ett mer modernt kök... ja där uppe på loftet hade jag ju aldrig sovit " osv osv.
Kom att tänka på scenen i Pride and Pejudice när Lady Catherine de Bourgh kommer hem till Bennets och bara "oh such a small and inconvenient room, and this small wilderness outside, is that the garden"?

Sen hade jag svårt för att hålla mig från att brista ut i gapskratt. Men men jag överlevde :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama