Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker te och kollar runt på nätet efter klätterskor. Ska inte köpa några utan att ha pratat med någon mer kunnig, men hittade en mycket pedagogisk och bra text om sådant som en bekanting skrivit (han som hjälpte till så att jag kunde klättra med rep igår :D ). Känns som om jag åtminstone har bättre koll nu och det är ju bra.

Jag tycks inte ha gjort många knop idag, kapat bort en del dödved från syrenerna från stenåldern, hackat upp en del rotskott, burit lite trall, näpsat fast nätet i nederkant, lagat mat, diskat och handlat och ändå känner jag mig trött O_o

Nåja, kanske lite glass kan råda bot på det, för än är det ju mycket kvar av dan :idea:

Nu ta mej fan har jag haft en massa grejer som ska vara bra för min typ av hår - jag hoppas på att hitta en slags trollformel :arghh:
(En "massa" innebär egentligen bara ny sort schampo, balsam och mask repair, och avslutning med hårolja)
Det doftar gott nu iallafall! Har problem med att det blir fett i hårbotten men torrt i topparna, men nu fann jag en sort som skulle vara för just sånt långt hår. Så jag håller tummarna.

Nu blir det pizza :cool::p

Jag tycks inte ha gjort många knop idag, kapat bort en del dödved från syrenerna från stenåldern, hackat upp en del rotskott, burit lite trall, näpsat fast nätet i nederkant, lagat mat, diskat och handlat och ändå känner jag mig trött O_o

Nåja, kanske lite glass kan råda bot på det, för än är det ju mycket kvar av dan :idea:
Jösses. Jag känner mig som sköldpaddan i jämförelse med haren i jämförelse med dig.
Fast jag hamnar nog aldrig i mål heller :rofl:

Städat lite i mitt rum.
"Snigelbaljan" fick flytta till möbeln där 50 karet stod. Och sniglarnas hylla ska till Erikshjälpen.
Har 3 akvarium att fixa innan dusch, dumburken, kvällsfika och natta zooet

Har inte gjort så många knop idag pga migränen och värmen och det syns på kaloriräknarappen :( Har i alla fall kört en stund på roddmaskinen och ska ut en vända med hundarna innan det är dags att sova. Det förbränner några kalorier i alla fall.

Sommarhagen försedd med nytt stängsel och stona är väääldigt nöjda med livet
Jag kommer vara lättvaggad.
Mor och dotter
20190602_183702.webp

Vi har just atit frukost pa Lodgen ... Massor av bacon, egg, och surdegs brod :d men ingen alcohol i dag da jag ska kora hem husbussen.
Jag har just kanselerat en "fika" med Tyska tanter. En kompis som ar fran Tyskland ursprungligen moter upp med en massa Tyska tanter varje manad och varje gang det ar hemma hos henne ar jag medbjuden. I dag har jag dock inte tillrackligt mycket energi for att aka tillbaka hit upp och "fika" och radda henne fran "tant maffian":laugh:.

Nyss hemkommen från middag hos sonen med far. De tyckte jag hade magrat av under separationen och ville göda upp mig lite :)
Lämnade Skägget där eftersom jag ska jobba i tre dagar på rad och Skägget har inte riktigt bott in sig här.

Nu är jag dödens trött och ska sova.

Bytt sängkläder, tvättat en maskin och hängt upp tvätt, städat hos valparna, gått ut med sopsorteringen, rensat kattlådor och gått på två hundpromenader.

Snart dags att sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama