Usch.... Åska är LÄSKIGT..... Hoppas att vi slipper! Hittills har jag bara hört ett par VÄLDIGT avlägsna muller ikväll, men ösregnar det har det gjort ett tag....Nej det åskar! Panik!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch.... Åska är LÄSKIGT..... Hoppas att vi slipper! Hittills har jag bara hört ett par VÄLDIGT avlägsna muller ikväll, men ösregnar det har det gjort ett tag....Nej det åskar! Panik!
rejäla smällar här och ösregnUsch.... Åska är LÄSKIGT..... Hoppas att vi slipper! Hittills har jag bara hört ett par VÄLDIGT avlägsna muller ikväll, men ösregnar det har det gjort ett tag....
Prisa gud! Nu kommer skatteåterbäringen!
Jag hade helt glömt bort att den betalas ut i juni.
Halleljuja. Ångesten över att min sista lön är den här månaden - den har minskat lite.
Ja, jag inbillar mig med jämna mellanrum att jag kommer att bli utfattig och inte ha råd att varken tanka bilen eller äta. Det ena leder till det andra eftersom bil är det enda sättet att ta sig till en affär..... Eftersom jag sannolikt aldrig mer i livet kommer att få ett jobb.
Vaddå katastroftänk...
Tack för tipset!
Det verkar jättesmart med förvaringsasken som dessutom verkar liten och enkel att ta med sig
Tycker du att du blir för avskärmad av öronpropparna? Jag är en sån där krånglig typ med kontrollbehov, så jag skulle inte fixa att ha i propparna om de skärmar av för mycket från omvärlden (alltså, jag fattar ju att grejen med öronproppar är att bli avskärmad från oönskat ljud, men det måste liksom vara "lagom" för att jag ska fixa att använda dem...)
Det låter ju bra att det går att variera sig, jag ska googla lite mer och se vad jag tror kan passa mig bäst.Du kan välja nivå på avskärmningen. Spark plugs har bland den högsta dämpningen när det gäller öronproppar, 35dB. Moldex har också Mellows med 22dB, då är det lägre dämpning så man hör mer (vilket är totalt värdelöst för mig). Jag behöver verkligen inte höra något för att kunna som bra om jag är inne i en dålig period.
Hojta om du vill jag ska skicka ett par sådana, jag tror jag har kvar av dem om jag inte hunnit slänga dem. De var som sagt inget för mig.
funkar dom mot snarkningar(gubben kör både mc, stridsvagn, godståg mm i snarkningarna)Jag säger bara Moldex Spark Plugs De är egentligen engångs men är man försiktig med dem går det utmärkt att använda dem flera gånger. De kommer förpackade i par så det är jättelätt att ha med i alla väskor osv. Det finns också en liten ask till dem:
Moldex rengöringsbara proppar är suveräna med. Jag har också svårt att sova ibland och då är öronproppar en livräddare, de liksom skärmar av så jag har lättare att somna.
Spark plugs finns på Clas Ohlson och diverse nätbutiker (jag köper mina billigt på eBay).
Citerar mig själv för att tiden för redigering gått ut... såg precis på förpackningen jag har att det står "dB 3" och sen är resten borta. Så troligen är 22dB värdelöst för mig med, då de jag har känns lagom. Varken för mycket eller för lite och jag känner mig inte heller för mycket avskärmad, eller något obehag av att släppt på kontrollbehovet.Det låter ju bra att det går att variera sig, jag ska googla lite mer och se vad jag tror kan passa mig bäst.
Tack för erbjudandet! Hojtar till om det blir aktuellt
Ja det är ingen höjdare. Sen känns det som det nästan alltid är dålig tajming så har blivit mer ”harig” för åska nu än för bara några år sedan då ett träd (förvisso inte så stort) fattade eld och jag var ute just då. Och blixten som är så otroligt ljus. Blev bländad för ett ögonblick.Usch.... Åska är LÄSKIGT..... Hoppas att vi slipper! Hittills har jag bara hört ett par VÄLDIGT avlägsna muller ikväll, men ösregnar det har det gjort ett tag....
Vissa har så riktiga telefonsvarare som ”nemen heeej det är Magiana!” Och så börjar man snacka tills man hör pipet och upptäcker att man nyss pratat med en telefonsvarareJag lyssnade precis av min telefonsvarare. Någon sa "Hallå.................. Hallå.............."
Konstigt att jag inte svarade när telefonsvararen gått igång.
Funderar om det är vanligt att sova med öronproppar?
Kanske!
Men huuur hör ni då väckarklockan? Måste ha flera som låter samtidigt troligen, eller en sån som flyger upp i luften och låter