Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prisa gud! Nu kommer skatteåterbäringen!

Jag hade helt glömt bort att den betalas ut i juni.
Halleljuja. Ångesten över att min sista lön är den här månaden - den har minskat lite.

Ja, jag inbillar mig med jämna mellanrum att jag kommer att bli utfattig och inte ha råd att varken tanka bilen eller äta. Det ena leder till det andra eftersom bil är det enda sättet att ta sig till en affär..... Eftersom jag sannolikt aldrig mer i livet kommer att få ett jobb.

Vaddå katastroftänk... :rofl:

Joråsåatteeee... Styrelsen verkar bestå av ett gäng finans-snubbar. Vi hittade dock en gemensam nämnare i att vi alla tyckte att Ingves var dystopisk samt att vi gärna diskuterade detta.
Jag föreslog en rad estetiska förbättringar :angel: samt meddelade att jag redan självmant tagit på mig ansvaret som sop-polis :p Föreslog även att jag kunde hålla i bokningar till festlokalen :angel: vilket skulle medföra att jag således hade nyckelansvaret till sagda lokal :angel:

Kan även meddela att min outfit gick 100% i rosa nyanser, även smink och hår och att jag antecknade i min anteckningsbok med en penna snodd från Riche ;)

Prisa gud! Nu kommer skatteåterbäringen!

Jag hade helt glömt bort att den betalas ut i juni.
Halleljuja. Ångesten över att min sista lön är den här månaden - den har minskat lite.

Ja, jag inbillar mig med jämna mellanrum att jag kommer att bli utfattig och inte ha råd att varken tanka bilen eller äta. Det ena leder till det andra eftersom bil är det enda sättet att ta sig till en affär..... Eftersom jag sannolikt aldrig mer i livet kommer att få ett jobb.

Vaddå katastroftänk... :rofl:

Alltså vi är mentalt likasinnade! :D Bara det att jag är ca 150% mer neurotisk. Jag lägger fortfarande papperslappar bakom min rörstam som läckte när du var här SAMT har köpt en fuktmätare.
Joråsåatt eeee??

Tack för tipset! :)
Det verkar jättesmart med förvaringsasken som dessutom verkar liten och enkel att ta med sig :up:

Tycker du att du blir för avskärmad av öronpropparna? Jag är en sån där krånglig typ med kontrollbehov, så jag skulle inte fixa att ha i propparna om de skärmar av för mycket från omvärlden :grin: (alltså, jag fattar ju att grejen med öronproppar är att bli avskärmad från oönskat ljud, men det måste liksom vara "lagom" för att jag ska fixa att använda dem...)

Du kan välja nivå på avskärmningen. Spark plugs har bland den högsta dämpningen när det gäller öronproppar, 35dB. Moldex har också Mellows med 22dB, då är det lägre dämpning så man hör mer (vilket är totalt värdelöst för mig). Jag behöver verkligen inte höra något för att kunna som bra om jag är inne i en dålig period.

Hojta om du vill jag ska skicka ett par sådana, jag tror jag har kvar av dem om jag inte hunnit slänga dem. De var som sagt inget för mig.

Du kan välja nivå på avskärmningen. Spark plugs har bland den högsta dämpningen när det gäller öronproppar, 35dB. Moldex har också Mellows med 22dB, då är det lägre dämpning så man hör mer (vilket är totalt värdelöst för mig). Jag behöver verkligen inte höra något för att kunna som bra om jag är inne i en dålig period.

Hojta om du vill jag ska skicka ett par sådana, jag tror jag har kvar av dem om jag inte hunnit slänga dem. De var som sagt inget för mig.
Det låter ju bra att det går att variera sig, jag ska googla lite mer och se vad jag tror kan passa mig bäst.

Tack för erbjudandet! Hojtar till om det blir aktuellt :)

Jag säger bara Moldex Spark Plugs :up: De är egentligen engångs men är man försiktig med dem går det utmärkt att använda dem flera gånger. De kommer förpackade i par så det är jättelätt att ha med i alla väskor osv. Det finns också en liten ask till dem:
1427407389-19903100.jpg

s-l500.jpg

Moldex rengöringsbara proppar är suveräna med. Jag har också svårt att sova ibland och då är öronproppar en livräddare, de liksom skärmar av så jag har lättare att somna.

Spark plugs finns på Clas Ohlson och diverse nätbutiker (jag köper mina billigt på eBay).
funkar dom mot snarkningar(gubben kör både mc, stridsvagn, godståg mm i snarkningarna)

Hemma efter första intruduktionspasset. Huvudet är spränfyllt med ny info :nailbiting:
Har klättrat i mysbyxorna, hällt upp en miniskvätt rött, spelar lite soft Winnerbäck och klappar katten medans jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret:

30826

Det låter ju bra att det går att variera sig, jag ska googla lite mer och se vad jag tror kan passa mig bäst.

Tack för erbjudandet! Hojtar till om det blir aktuellt :)
Citerar mig själv för att tiden för redigering gått ut... såg precis på förpackningen jag har att det står "dB 3" och sen är resten borta. Så troligen är 22dB värdelöst för mig med, då de jag har känns lagom. Varken för mycket eller för lite och jag känner mig inte heller för mycket avskärmad, eller något obehag av att släppt på kontrollbehovet.

Men tack ändå @athena_arabians för ditt erbjudande och hjälpen att förtydliga saker för mig :love:

Usch.... Åska är LÄSKIGT..... :( Hoppas att vi slipper! Hittills har jag bara hört ett par VÄLDIGT avlägsna muller ikväll, men ösregnar det har det gjort ett tag....
Ja det är ingen höjdare. Sen känns det som det nästan alltid är dålig tajming så har blivit mer ”harig” för åska nu än för bara några år sedan :meh: då ett träd (förvisso inte så stort) fattade eld och jag var ute just då. Och blixten som är så otroligt ljus. Blev bländad för ett ögonblick.
Och förra året när jag drog tråd i en hage och givetvis började det mullra och innan jag riktigt hann reagera så var den precis i höjd med byn ca 1 km bort och bara känslan att tänk om den slår till ännu närmare den var inte rolig.
Idag var den däremot inte så jättenära så det var lugnt

Funderar om det är vanligt att sova med öronproppar?
Kanske!
Men huuur hör ni då väckarklockan? Måste ha flera som låter samtidigt troligen, eller en sån som flyger upp i luften och låter 🤔

Jag är ju lite rubbad som tycker det är mysigt med åska. Sambon som varit med om blixtnedslag i hus etc är inte riktigt i samma mys-vibe.

Vovvi gjorde en vurpa igår när hon kastade sig ner från hög(!) säng ner på halt golv utan matta. Hon var lite ynklig och jag blir hysterisk, som vanligt. Vet tyckte avvakta. Så vi gjorde det och jag bar runt hunden i hennes katthus/hundhus som någon kungatron för att inte lyfta och påverka om det var ngt skadat någonstans. Idag var hon piggelin och som vanligt igen och fräser runt. Men sätter sig i hundhuset och ska bli buren ut i trädgården typ. Franska slottshundar.. :cautious:
Och lättränad matte som gör det.. 😂

Funderar om det är vanligt att sova med öronproppar?
Kanske!
Men huuur hör ni då väckarklockan? Måste ha flera som låter samtidigt troligen, eller en sån som flyger upp i luften och låter 🤔

Jag är otroligt lättväckt och har svåra sömnproblem. Det är alltså ingen fara att jag missar klockan. Vaknar direkt. Sambon hinner inte höra min klocka ens. Han har inte öronproppar. Men sover normalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama