Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag red på vallen när jag hade min gammeltant på bete vid sommarstugan 2 somrar. Så det gällde att inte komma i full galopp på vallen:crazy:
Minns även att vi möte en grävling där, som jagade oss en bit. Jag trillade av pålle, hon stack hem till stugan. Grävlingen stod kvar och muttrade:laugh:
Men fy vad obehagligt! Kan bli riktigt fula skador av ståltråden.

Här regnar det och har gjort större delen idag. Grillar varmkorv i kakelugnen just nu och tittar på matchen på SVT2

Mitt livs bästa köp.

Mvh
För snål för frisör

Bifogade filer

• F6BE0AD9-B283-4E55-94FE-B6D85A37DBB5.webp
    F6BE0AD9-B283-4E55-94FE-B6D85A37DBB5.webp
    53,5 KB · Visningar: 103
Vi hade funderingar på att haklapp till Solvalla idag igen och kolla på kunder. Men vi orkade fasen inte och glodde hemma på tv. En ur gänget hade tydligen vunnit 10 miljoner tror jag det var. Satan vad pengar! Den hade trott det var ngt fel först. Kul!🙌
Vädret verkar varit samma som här. Blåst satan och regnat! Vi körde bort bilarna från ev rasande träd.
En jävligt stadigt jakttorn har blåst åt helsikes. 😂
3EF38518-9F53-4B34-BAA5-C973247CBCA8.webp

Har precis ätit frukost och ska nu göra mig i ordning för att gå till jobbet.. Vaknade tidigt och kanske kommer med en onödigt tidig buss till jobbet, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra hemma :p Eller så tar det längre tid än vanligt att gå dit, det är möjligt, jag har sjuk jäkla träningsvärk sen igår.

Är själv på jobbet idag. Skönt men stressigt. Det blir så sjukt mycket att göra på morgonen. Eftermiddagen kommer förmodligen bli lugn.

När man har så pass ont i huvudet att det känns som helt rimligt att sticka in handen genom näsan och slita ut allt innehåll i skallen, så är det nog kanske läge att rådfråga hc om bättre smärtlindring och om det är från nacken eller om det är migränen som steppat upp kriget :idea: för att känna som om ena halvan av skallen håller på att explodera ut genom ena ögat -som dessutom rinner okontrollerat, blir rött och lite svullet- är någon ny form av huvudplåga som dykt upp sista halvåret och som kommer med tätare intervaller.

Således väntar jag på att hc ska öppna för samtal.

Gaaah! Ska fixa nytt BankID och har tappat bort dosan. För att få en ny måste jag antingen åka åtta mil eller legitimera mig med BankID :banghead: Alltså jag fattar ju varför men så jäkla besvärligt det blev!

Läkartid i morgon tidig förmiddag, så bara att härda ut tills dess. Fast följer eländet tidigare mönster av plågeri på 4-5 dagar, med kulmen dag 2-3 bör det börja klinga av nån gång idag, så jag överlever nog den här gången också.

Förhoppningsvis får jag ändå hjälp med nån bättre medicinering inför nästa skov, så att pinan kan förkortas för den medicin jag har hjälper föga. Är ju inte helt ovan gräslig huvudvärk både av migrän och från nacken, men det här är på riktigt helt överjävligt. Typ migrän *25 :crazy:

Men för faaaaan HS....
HAr fått en svindland lön på 4200 utbetlat... Förra månaden fick jag helt fel lön, då skulel det fixas och jag fick ett "förskott" på 10' för at tkomma upp i en normal lön.
Men det sket sig visst den här månaden med... OCh jag har inte fått några lönespecar, enligt vad jag kan räkna har jag inte heller fått en spänn i milersättning eller för den delen betalt för alla övertidstimmar...

Sökt ännu en lägenhet. Bara 287 sökande :(
Försöker äta lite frukost men får inte ner något. Har tappat 3 kg på 6 veckor. Första 1,5 var väl behövligt men resten hade jag hellre tappat på ett sunt sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama