Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter 1,5 veckas förkylning har jag nu fått ont i ena bihålan.
Jag har inte tid med detta!!! Jag måste vara superfrisk om 7 dagar när nya jobbet börjar.

Började morgonen som vanligt, gå igenom alla bostadssajter. Inga nya objekt inkomna :(
Sonen fyller 14 år idag och det ska firas hos hans far (tack och lov när man bor i flyttkaos och är vrålförkyld) Jag ska dit i eftermiddag på firande.

Nu regnar det inte, så skulle ut och rensa lite sly men blev mött av min nya vän som ville ha lite mellis, excuses, excuses :angel::p

Namnförslag? Det är en regnbågsparakit (rainbow lorikeet). Finns 100-tals här på ön och man kan "tämja" dem lätt. Denna var här igår för första gången. La ut lite frukt på kanten av verandastaketet som den vågade äta. Idag kom den på samma klockslag. Och idag åt den ur min hand :love:

Visa bifogad fil 30325

Sambon kommer bli tokig. Vi hade ett lorikeet-par i förra huset för 2 år sedan som jag matade. Efter 3 veckor hade vi 10 fåglar! Och en av dom gillade inte min sambo och utmanade / attackerade honom daglugen i några dagar tills jag blev tvungen att sluta mata alla :rofl:

BARNET: den ser ut som fab-Freddie:love:

Tröttnade på att inte kunna ligga bekvämt pga axeln i natt och tvingade upp armen i en annan ställning. Det small till och jag har fått tillbaka full rörlighet igen :bump:
Uppenbarligen var den inte helt i läge innan. Mindre ont gör det också :D

Ösregnar ute.
Har gjort rent 30 burken. Hoppas på att den blir såld. Annars får jag starta upp den igen...;)
Ska ner till Ica och köpa en postens låda där. Ska skicka ett paket i morgon

30 karet
20190526_111126.webp

Jag är sur på min rygg idag.
Ilar i hela nacken, axlarna och mellan skulderbladen så fort jag rör mig eller vrider på huvudet. Väldigt obehagligt och inte en bra kombination med en bebis som måste bäras hela tiden

Vilar. Är så sjukt trött sen igår, har inte sovit bra de senaste nätterna heller. Behöver nog ta ett uppehåll från sömnmedicinen igen... men då lär jag få spratt av sömnbrist. Iofs lär jag få det nu med om medicinen inte fungerar... :cautious:

Igår jobbade jag och en person 9 timmar med grupparbetet - resterande av gruppen ville inte. Sedan gick de in och såg resultatet och en av dem sa positiva saker och verkade tacksam över att det var gjort. En annan reagerade med "men usch så cringe", vet inte hur jag ska tolka det men men. Arbetet är gjort i alla fall och jag behöver aldrig mer ha kontakt med dessa människor igen :).
Nästan klart i alla fall, det är en liten individuell inlämning kvar, vart man ska utvärdera arbetet och skriva vad som fungerat bra/mindre bra med arbetet mm (min fungerat-bra rad lär ju dock vara rätt tom...) men här är jag i alla fall inte beroende av någon i gruppen utan behöver endast sammarbeta med mig själv.

Han blev lite förvånad, chefen :D ”Jag behöver smälta det här ett par minuter..” :laugh:
Jag har sökt skola i UK till våren, nu ska jag bara komma in också :bump:

Good for you! Utbildning ar aldrig fel ... och det ger sa oerhort mycket mer att ga utanfor ens vanliga comfort zone. Good Luck! att komma in! :)

Hjälp!! Vad ska den ha för skärm???? Samma loppis där jag köpte den hade en lite gammaldags guldskärm komplett med fransar. Är det....too much....? Om så, vad ska den ha för skärm?
20190526_164711.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama