Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu ar det morgon igen. Varje morgon ar det mulet och disigt (det hor till arstiden) men jag vantar pa att solen ska komma fram innan jag far andan ur vagnen att ga ut. En liten kolibri flyger fram och tillbaka, den har rackaren ignorerar alla blommor jag kopt och planterat for att att de ska gilla var tradgard ... han gillar bara "mataren", den lille latmasken.

Tack snälla alla :love: ❤ !

Det känns verkligen tomt utan honom och Jinns håller med mig, hon har inte varit sig själv idag eller igår. Hon har sovit mycket och inte varit ute så mycket som hon brukar och verkar även hängig och lite off.
Jag fick för en liten stund sedan en mindre gråtattack när jag startade datorn och det första som kommer upp är bakgrundsbilden på honom (det är som att han fortfarande är kvar fast ändå inte, han finns liksom precis överallt) bilden togs för flera år sedan, innan han fick sina "glasögon", eller ja de var inte lika framträdande då.
Men det var nog bäst såhär och ja det känns tungt men får vara glad för alla våra år tillsammans. Han var trots allt alltid vid min sida över halva mitt liv. Han är som en del av mig som nu är borta.

Tack snälla alla :love: ❤ !

Det känns verkligen tomt utan honom och Jinns håller med mig, hon har inte varit sig själv idag eller igår. Hon har sovit mycket och inte varit ute så mycket som hon brukar och verkar även hängig och lite off.
Jag fick för en liten stund sedan en mindre gråtattack när jag startade datorn och det första som kommer upp är bakgrundsbilden på honom (det är som att han fortfarande är kvar fast ändå inte, han finns liksom precis överallt) bilden togs för flera år sedan, innan han fick sina "glasögon", eller ja de var inte lika framträdande då.
Men det var nog bäst såhär och ja det känns tungt men får vara glad för alla våra år tillsammans. Han var trots allt alltid vid min sida över halva mitt liv. Han är som en del av mig som nu är borta.

:love: :heart :heart

Lagt ut annons på 30 karet. Och även på alla posthorn som bodde där. Folk brukar alltid vilja ha dem som foder till sina kulor (kulfiskar äter snäckor).

Jag som inte är speciellt insatt i hockey och aldrig följt det fick igår kväll ganska sent flera sms från olika personer i släkten som verkade helt lyriska över att Finland lyckades vinna över Sverige. Så satt faktiskt idag och kollade en stund på spelet mellan Finland och Ryssland och blev märkligt nog väldigt inne i spelet efter ett tag. Det var nästan löjligt spännande och blev riktigt imponerad över det finska laget som tydligen varit helt otippade och alla räknade med att de skulle förlora och nu har de inte bara vunnit över storebror Sverige utan även Giganten Ryssland :bow:
Det är väldigt stort och då menar jag inte enbart hockeymässigt.

Tillbringat kvällen på restaurang med sonens far, hans nya familj samt sonen. Sonen fyller fjortis i morgon så vi gick allihop på hans favoritställe. Kändes märkligt och sorgligt att inte maken var med men, men. Det är som det är. Gott var det iaf och jag är proppmätt.
Nu sitter jag under en filt i myskläder i sällskap av hunden och katten. Har hällt upp ett glas rött men är för mätt för att dricka det!

Idag blir det naturreservat med hunden igen. Har hittat ett som verkar MYCKET intressant, både natur- och historiemässigt :) !! Vägbeskrivningen verkade lite si och så dock - och platsen finns inte i Google Maps - så får hålla tummarna att vi hittar dit....... :nailbiting:

Kul!!

Här i Australien, eller det kan vara så att det bara är vissa, eller kanske just här på ön bara (54% av ön är naturreservat) så får man inte ha hund med sig. Inte ens i koppel och inte ens i koppel på anlagda "vägar" (fel att säga stigar då de verkligen är som små grusvägar men stora nog att köra en bil på, vilket såklart också är förbjudet).

Och nu ar det morgon igen. Varje morgon ar det mulet och disigt (det hor till arstiden) men jag vantar pa att solen ska komma fram innan jag far andan ur vagnen att ga ut. En liten kolibri flyger fram och tillbaka, den har rackaren ignorerar alla blommor jag kopt och planterat for att att de ska gilla var tradgard ... han gillar bara "mataren", den lille latmasken.

Här är det molnigt med men det uppskattas. Finns liksom ingen ursäkt för mig att inte ta tag i allt sly runt huset nu. Trädgårdsredskapen hämtade jag ju igår.
Framsidan av pool-staketet är värst men där har jag en ursäkt att vänta till i morgon - grannens ungar.
Dom är sjukt irriterande och ska alltid "vara med". Men imorgon Måndag är dom tillbaka i skolan så :D

Nu regnar det inte, så skulle ut och rensa lite sly men blev mött av min nya vän som ville ha lite mellis, excuses, excuses :angel::p

Namnförslag? Det är en regnbågsparakit (rainbow lorikeet). Finns 100-tals här på ön och man kan "tämja" dem lätt. Denna var här igår för första gången. La ut lite frukt på kanten av verandastaketet som den vågade äta. Idag kom den på samma klockslag. Och idag åt den ur min hand :love:

20190526_135337.webp

Sambon kommer bli tokig. Vi hade ett lorikeet-par i förra huset för 2 år sedan som jag matade. Efter 3 veckor hade vi 10 fåglar! Och en av dom gillade inte min sambo och utmanade / attackerade honom daglugen i några dagar tills jag blev tvungen att sluta mata alla :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama