Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade 2 små gäster vid fågelmaten idag.
Först en ekorre
20190524_121127.webp

Sa har ser det ut lite overallt efter hela vastkusten ...

cottonwood_zpsxyat7obs.jpg

white%20fluff_zpsoodg4vlv.jpg
Det får mig att komma ihåg hur gräsligt pollenallergisk jag var när vi bodde ett antal år i Ohio. Vi bodde runt San Jose/San Francisco i några år, och där upplevde jag aldrig några problem, men när vi flyttade till Ohio blev det så illa att jag var tvungen att få kortisonögondroppar för att stå ut. Undrar var det kan ha varit för träd som påverkade mig så mycket just där?? Här i Sverige är jag minimalt pollenallergisk. I år är det ju fruktansvärt mycket pollen, och mina ögon blev röda och "grusiga" för några veckor sedan. Men här klarar jag mig på receptfria allergiögondroppar....

Det får mig att komma ihåg hur gräsligt pollenallergisk jag var när vi bodde ett antal år i Ohio. Vi bodde runt San Jose/San Francisco i några år, och där upplevde jag aldrig några problem, men när vi flyttade till Ohio blev det så illa att jag var tvungen att få kortisonögondroppar för att stå ut. Undrar var det kan ha varit för träd som påverkade mig så mycket just där?? Här i Sverige är jag minimalt pollenallergisk. I år är det ju fruktansvärt mycket pollen, och mina ögon blev röda och "grusiga" för några veckor sedan. Men här klarar jag mig på receptfria allergiögondroppar....

Det varsta pollen omrade jag nagonsin varit i ar i South Carolina. (och North Carolina) det blir "gritty" mellan tanderna och kanns som ett mycket fint sandpapper nar man drar handen over huden. Den nytvattade bilen blev gul pa ett par timmar. Det var helt grasligt. Det ar kanske lika illa i Ohio?
I "The Carolina's" ar det pine som vraker ur sig alla pollen samtidigt.

pollen%20cloud_zpsg4hodznc.jpg

pollen%20water_zpsvfuqdmrt.jpeg

pollen%20car_zpskpucbjim.jpeg

Letade efter mina surfplattor i mitt rum. En kompis vill ev köpa dem. Och jag använder inte dem
Hittade dem till slut under sängen, tillsammans med alla dammråttor
Båda 2 funkar iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama