Vad Gör Vi? C

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från vår after work, och alltså, ÅH vad kul det var! Jag är så otroligt glad att jag vågade mig dit. I drygt 7 timmar har jag pratat konstant med favoritkollegorna, busat runt och innan vi drog hem blev det bestämt att vi ska ses på söndag också. Jag har aldrig riktigt umgåtts med dem på fritiden och tänkt att de nog inte vill det, men ja, de vill :banana:

Ledig. Skulle precis ringa min chef och höra om jag kunde komma förbi ranchen och låna lite trädgårdsredskap. Så börjar det regna? O_o

Det slutade regna så jag åkte dit och lånade redskapen. Samtidigt säger chefen att med de nya rutinerna som börjar nästa vecka så kommer jag förlora 1h/vecka. Och det finns ingenstans var hon kan se som jag kan ta igen den timmen. "Fundera på det så snackar vi på Onsdag igen efter din ledighet".

Nu har jag tänkt igenom det. Jag kommer be om löneökning :D Mindra timmar = mer pengar. Har ju jobbat över ett år på samma kontrakt så lönesamtal är på sin plats!

Nu ar det dags for sangen. Jag drack upp Rose vinet. SA gott. och sa gjorde jag en "detail" pa bilen. Det vill saga torkade, damsog och stadade varje liten millimeter ute och inne. Maken hjalpte mig lyfta ut hundburarna och (de var super ackliga :yuck:) men nu ar allt rent och luktar "som en nyponros" som Maken uttryckte det. :p

Jag ar helt slut och det ar dags att ga i sang. G'natt alla :)

Det här blivit ett par stycken nu
IMG_20190525_084555.webp
Borde kanske lugna mig lite :angel:

Sovit en stund på soffan. Skippar stallet idag och tar det imorgon istället.

Ska ut och städa till kaninerna strax. Känner att humöret inte är på topp, behöver få lite frisk luft tror jag.

La mig vid 20, var uppe vid 9 käkade frukost, tog smärtstillande och la mig igen
Nu är jag typ vaken
Och så här slut är jag av att jobba 50%
Om en vecka jobbar jag heltid

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Nästa vecka reser jag och min lille hund till Österlen. Vi bor i Vik. Ge mig tips om vad vi ska hitta på?
Svar
8
· Visningar
367
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
413
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 374
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart drar OS i Paris i gång och en som kommer åka ner som åskådare är Nina Lodin. Under hennes resa kommer hon att dela med sig av...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama