Vad gör ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tåget. Just nu försöker jag undvika att strypa en unge som gallskriker. Är det normalt att föräldern inte säger åt om barnet illvrålar så att öronen skärs sönder? Barnet är kanske 4 år. Hade förväntat mig att föräldern iaf försökt tysta ungen

Absolut inte okej. Att barn låter är en sak men det måste vara inom rimliga gränser. Min 4-åriga dotter får definitivt inte gapa och skrika på det viset utan tillsägelse.

Svär lite över min rygg som har ballat ur, men gick en skogspromenad med dottern och hundarna i förhoppning att ryggen ska bli bättre med lite rörelse, vilket hjälpte en till men lyckan blev stor eftersom vi hittade massor av kantareller, smultron och blåbär! :love:

Har just kommit tillbaka efter morgon promenaden med hundarna. Det ar bara 24*C sa har pa morgonen, men solen varmer sa klart och luftfuktigheten 89% gor att det ar kladdigt anda. I dag blir det lite lydnad med hundarna och en tur till affaren. Jag tror att vi grillar lax till middagen i dag. :d

Funderar på vad nästa motgång kommer bli!

Söndagkväll - blev ovän med sambon
måndagmorgon - han for och köpte flyttlådor och började packa direkt biltema öppnade
- åkte till mamma där min äldre hund först håller på att bli påkörd sen missförstår vi varann då jag ska ställa ner han på golvet så han faller inte långt ifrån golvet men landar tokigt och gör illa höger framben så han skriker, vägrar ställa ner det, turligt nog släppte det fort och han reagerade inget då jag kände och klämde och hoppar och studsar som vanligt med valpen nu!

Så vad ska hända idag då?

Sitter på tåget. Just nu försöker jag undvika att strypa en unge som gallskriker. Är det normalt att föräldern inte säger åt om barnet illvrålar så att öronen skärs sönder? Barnet är kanske 4 år. Hade förväntat mig att föräldern iaf försökt tysta ungen

Ja, det är helt normalt. Det är också helt normalt att en ung:devil: sitter och sparkar på ens ryggstöd tills man säger till. Föräldern satt bredvid och gjorde en sur min när jag sa till.

Det slutade sparkas dock :sneaky:

Sitter på jobbet, Vaggeryd denna gång, och äter kakor. Jag borde verkligen inte äta kakor eftersom hästen ska ridas in till sensommaren/hösten och jag behöver gå ner i vikt. Men men, sitter alltså här och äter kakor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 976
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Som barn lärde jag mig att man alltid ska knäcka ägg i en skål för att kunna sortera ut ett dåligt ägg innan det hamnar i stekpannan... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 630
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 250
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka