Vad gör ni?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har dragit runt med vänner i stan och haft det grymt härligt med mat och lagom eftermiddagslullighet. Nu sitter jag hemma och tar hand om min lite solröda näsa. Kollar på House of Cards och knåpar på ett jobbigt brev till mina föräldrar.
Ogillar jobbigt brev. Lycka till!

Det är en serie om en kvinnlig agent i efterkrigstidens New York där hon kämpar mot sexism och för att rentvå en gammal väns namn.
Det är en bra serie om man tycker om snygga tjejer som slåss och inte tar skit.
Har lite svårt för "dåtid" men i övrigt låter det bra.

Ok. Vad jobbar du med?

Det som gör att det är högsäsong är turismverksamheten med fullbokad fredag-lördag (ridturer och företagsarrangemang). Sedan var det en ovanligt tuff vecka med dryga 45h på jobbet som utvecklingschef med lite extra dryga möten på sen kvällstid med amerikaner på västkusten som har ohyfset att inte börja jobba förrän kl 18 på kvällen :-)

Men det är ganska ovanligt att det blir så många timmar. Som tur är. Det brukar bara vara några veckor i maj och någon enstaka i september då det känns som att man jobbar mest hela tiden.

Undviker ogonkontakt med "lill-hunden" ... Hon cirklar runt mig for att stirra mig i ogonen och utova "mind control" sa att jag reser mig ur soffan for att ge dem mat. Men nar jag reser mig upp for att ge dem mat startar dagen ... och jag ar inte riktigt mogen for det an. Jag kan nog halla ut en eller tva minuter till.:p

Städar hemma, har spillt ut kaffe över hela bordet och golvet. Den dräktiga kissen driver mig till vansinne och jag är hungrig men har ingen mat hemma. Borde åka och rida oxå.

Hittade tomat fröpåsar för 4 kr/påsen på netto idag. Så tänkte jag skulle förodla några för att kunna sätta ut på jordkullen sen.
Kom dock på efter att jag satt fröna för långt ner:grin:
Så petade ner några till fast närmre ytan.

@athena_arabians blev städa först, var tvungen och hinna få undan det värsta alla fall så jag hann baka innan gästerna kom. Har haft familjen på fika här idag.
Nu spelar ungarna Mario cart ( som inte funkat på evigheter, men 7 åringen fick igång det på nåt vis) och jag relaxar lite.
Det är trevligt med främmande, men gud vad trött man blir av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 006
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 059
Senast: inverterad
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 607
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 156
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte