Vad gör ni?

Enya

Trådstartare
Ja, vad hittar ni på just nu? Jag är lite uttråkad. Jag skriver på en rapport som ska in i kväll. Jag kollar lagarna jag nämner i rapporten. Jag lagar mat. Och jag sitter här. Jag drar mig för att skriva, det är jobbigt och svårt, men det går ju.

Men vad gör ni? Hur mår ni? Jag måste ju ta pauser i skrivandet och kan ju då roa mig med att läsa vad andra hittar på för kul i dag! :)

Jag är lite förkyld med feber och ont i halsen, men håller tummarna för att jag mår bättre i morgon. En hel skoldag i en ny kurs att se fram emot :)

:bump:

Sv: Vad gör ni?

Jag tittar på Restoration home på viaplay och stickar ett par röda sockor med hjärtan (hålmönster).

Har just kommit hem från promenad i solen med en kompis. Efteråt gick vi hem till henne o drack te o åt julkaka, o tittade på hennes släktträd (stamtavla skrev jag nästan :D).

Och nu hänger jag lite på Buke :) Är också lite uttråkad. O_o

Jag tittar på Restoration home på viaplay och stickar ett par röda sockor med hjärtan (hålmönster).

Nu vet jag inte vad hålmönster är men det låter ju coolt! :) Du lär inte frysa om fötterna sen i alla fall!

Barnen önskade spaggetti med köttbullar på så det pysslade vi med lite!

Jag sitter och försöker hitta motivationen till att ta tag i skrivandet på mitt exjobb som ska lämnas in den 31:a januari :crazy:. Längtar lite efter kvällens lasagne gör jag också :d!

Wow! Men jag tror inte man KAN ens hitta motivation till skrivande! :D det är bara att göra det.... därför har jag dragit ut på detta sedan mitten av november....:banghead::banghead::o

Pepp pepp pepp!
:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Tack för pepp!!

Jo, det är ju "bara" att köra igång, men jag har producerat så sjukt mycket text den senaste veckan och nu ska den ändras i och redigeras och det är ju tråkigt ju :p!

Vad fint! Jag kan inte göra sånt! Hatade min syfröken i skolan, hon begrep inte att jag inte kunde se tillräckligt väl för att sy rätt enligt mönster! :D

Tack för pepp!!

Jo, det är ju "bara" att köra igång, men jag har producerat så sjukt mycket text den senaste veckan och nu ska den ändras i och redigeras och det är ju tråkigt ju :p!

Usch ja, skriva är rätt....tråkigt! :o

Du kan få skriva min! Är det förbjudet att ta en egen rapport och bara ändra lite i texten och ha vissa avsnitt som är samma (tex inledning och avgränsningar där samma meningar är med, och i metoddelen också) ? Vet en som gör så. Här sitter jag och slavar för att producera en helt ny rapport....:meh:

Skriver gärna din istället :p!

Tycker det är sällan problemställningen liknar så mycket att man överhuvudtaget kan återanvända rapporter. Men jag skulle nog i möjligaste mån skriva en ny :).

Jag har precis bytt om och ska åka till gymmet för att köra ett spinpass. :) Sen ska jag göra spinpasset ogjort med en fredagspizza. :D

Jag ligger på soffan med diverse graviditetskrämpor och funderar på om man kan få ut bebisen snabbare på något sätt ;) 5 veckor till beräknad förlossning känns som en evighet!

Annars väntar jag mest på att mannen ska komma hem från fotbollsträning så vi kan laga middag ihop :)

Har plockat undan dom sista julsakerna. Hu vad tom det blev. Vi unnade oss fläskfilé idag som kompensation för den inte alls goda kyckling jag gjorde till nyår - hu för den också.

Pluggar. Har tenta på fredag och har inte alls läst så mycket som jag borde...:banghead: Tänkte börja i förmiddags men var ute och gick och sen lagade jag mat, tvättade ett par tvättar... allt utom det jag skulle göra.
Så nu sitter jag här och läser en tjock bok och sammanfattar samtidigt. Det är så dödens trist (trots att ämnet är intressant) så jag måste slösurfa lite då och då för att hålla mig vaken.

Mannen städar ut julen för att jag ska få läsro så jag får inte pausa för mycket.:o

Surfar runt på nätet (buke och fb) medan jag funderar på livet i allmänhet. När det är dags för barn, när allt ska bli bra igen och vi kan få leva utan att saker och tinga kommer emellan.

Skriver gärna din istället :p!

Tycker det är sällan problemställningen liknar så mycket att man överhuvudtaget kan återanvända rapporter. Men jag skulle nog i möjligaste mån skriva en ny :).

Ja jag sitter här och slavar med en från start. Blä! Du får skriva den! :p Jag skriver om kösystemet inom vården, läkarnas schema, verksamhetsplanering och vårdgarantin. Vi ska ha abstract med denna gången och jag kan inte översätta sammanfattningen!!!!!!!!!!! :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Och rapporten, från inledning till och med slutsats får bara vara 1400 ord.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: soom
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Angel
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 935
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka