Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, men undrens tid är inte förbi än.Ja, det var ett flygfält i Norge som såg ut som en insjö
Får jag översvämning här (bor ordentligt högt) så har det skett en enorm geologisk händelse snabbt så då tror jag att översvämningen är det minsta problemet...
Åh, är de? Jag spanade på dem innan, men det står att de kommer från Sydamerika? Fast det svaret är från 2013, så de kan ju ha bytt leverantör..Aha
Annars hade det ju gått att slakta en sådan här:
http://www.clasohlson.com/se/Dammvippa,-strutsfjädrar/34-5974
Fjädrarna kommer just från farmen utanför Borlänge och de har det garanterat bra
Åh, är de? Jag spanade på dem innan, men det står att de kommer från Sydamerika? Fast det svaret är från 2013, så de kan ju ha bytt leverantör..
Märkligt, är de svenska strutsfjädrar bör det ju skrivas ut, det är ju ett jättebra försäljningsargument!Hmm, det var konstigt. De jag sett på Clas här kommer från Sahlins struts men jag kan dubbelkolla för jag ska till Clas idag eller imorgon (beroende på om min kattmat behagar bli levererad idag eller ej ).
Annars kolla direkt med Sahlins?
Ja, det är inte alltid lätt, lata chaufförer finns det tyvärr gott om... :/GAHH! Jag fick leverans av mitt paket idag men DEN DUMMA JÄVLA CHAUFFÖREN KÖR UT PÅ GRÄSMATTAN NÄRMAST HUSET!
Den bär inte om det regnar. Nu var det inte en lastbil tackochlov men blev det märken (har inte kollat ännu) kommer jag fan att kräva ersättning från Postnord. Och nej, det finns inget som antyder att det är bra att köra där. Just nu börjar gränsen mellan gruset och gräset med en stor j-la vattenpöl (och ja, puckot var in på gräset)
Det hade tagit kanske 20 sekunder extra att knacka på för leveransen och jag hade kunnat ge bra anvisningar om hur man kan köra (jag har kanske 1/3-dels hektar gräsmatta som är lite längre från huset som det går utmärkt att köra tung lastbil på).
GAHH!
Varför lacka om fälgar säger då jag. Jag skulle inte ens se om det satt 4 olika fägar på bilen, så lite färg?Varför ska det ta emot så och åka och lämna in fälgarna på omlack, nu sticker klockan iväg också.
Bästa var att jag trodde bilen får körförbud nu i slutet av september, men det visade sig vara oktober. Det var hästsläpet som får körförbud nu i slutet av september, men det är på verkstad. Så kanske hinner de laga rampen också. För köra till besiktningen får man göra även om det är körförbud.
Så kan jag besiktiga båda samtidigt.
För att de läcker luft (orkar inte pumpa däcken varje vecka), saltet har ärgat sönder den gamla färgen och det kostade inte så mycket som jag trodde att lacka om dom, så kommer de se snygga ut på bilen, då bilen ser snygg ut (ingen synlig rost).Varför lacka om fälgar säger då jag. Jag skulle inte ens se om det satt 4 olika fägar på bilen, så lite färg?
Näääää......
Skyndat mig att kasta in två maskiner tvätt innan min tid är slut kl 16. Var iväg på Pingstkyrkans loppis och Erikshjälpen, och *råkade* köpa lite mer tyg
Linne har jag inte så mycket "nytta" av Vill helst ha bomullstyg eller gardintyger, så jag kan sy grytlappar, kuddar osv avTänk vad man "råkar" köpa ibland du hade gått bananas på auktionen i somras, jag sålde en massa gammalt linne (farmors) men även längder av något... tja, tyg? Noll koll på vad det var det var farmor som kunde sy (och mormor och morfar då, de hade Tångfeldts skrädderi).
/hon med 2:a i syslöjd
Oh, syslöjd... det minns jag från skolan. Jag var en hejjare på att sy, så det slutade med att jag inte fick sy, för jag var en massproducerare. Tror det kan ha något med att jag sydde massa schabrak på den tiden.