Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och skitväder. Sitter av tiden tills jag ska hämta sonen i skolan.

Har lite tvätt att bråka med och en diskmaskin att tömma också.

Varför inte äkta? Det finns svenska strutsfarmar, bla precis utanför Borlänge.
För att det ska vara som dekorationer till en (stor) fest, så det behövs många och alla lär inte komma till användning sen, så det är väl mest en prisfråga. Strutsfjädrar från bra förhållanden = asdyrt. Strutsfjädrar från random säljare på Ebay = jättebilligt men förmodligen tveksamt ur djurens synvinkel. Det är dessutom inte min fest så jag lägger mig inte i budgeten, jag bara hjälper till att leta när jag ändå ligger på soffan :D

För att det ska vara som dekorationer till en (stor) fest, så det behövs många och alla lär inte komma till användning sen, så det är väl mest en prisfråga. Strutsfjädrar från bra förhållanden = asdyrt. Strutsfjädrar från random säljare på Ebay = jättebilligt men förmodligen tveksamt ur djurens synvinkel. Det är dessutom inte min fest så jag lägger mig inte i budgeten, jag bara hjälper till att leta när jag ändå ligger på soffan :D

Aha :)

Annars hade det ju gått att slakta en sådan här:

http://www.clasohlson.com/se/Dammvippa,-strutsfjädrar/34-5974

Fjädrarna kommer just från farmen utanför Borlänge och de har det garanterat bra :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 111
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 132
Senast: Thaliaste
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Separera med barn
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Freestyle och htm