Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det soligt och inte mycket att göra. Hoppas komma iväg så jag hinner åka inom hööks och köpa ridstrumpor till dottern, sen är det ridskola!

Ok, nu blev jag medtjatad på firmafesten ikväll ändå. Paintballen kan jag komma undan med tanke på ridningen, men inte middagen på kvällen. Shit så nervös jag blev nu...! :nailbiting: Ångesten kommer knakka på axeln hela em/kvällen, tills jag ligger i sängen i natt :crazy:

Ni här som är praktiskt lagda. :) Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det? :)

Jag kan inte ens komma på vad jag kan googla för att hitta det.

Ni här som är praktiskt lagda. :) Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det? :)

Jag vet att de gjort det på typ Room Service. Tror det var någon form av plexiglas. Samtidigt så måste det ju vara värmehärdat... Fråga på en glasfirma? Jag kan ev komma ihåg att fråga de jag har kontakt med nästa vecka.

Glas, verkar det som. Googla "tapet istället för kakel", jag fick massor av resultat :)

Glas tror jag många använder men plexiglass borde gå med
Finns ju olika typer

Jag har lyckats sova i 10 timmar men mår fortfarande skit.

Tänkte försöka jobba men en svart liten katt tycker att det är viktigare att gosa :love: Den ligger mest på rygg i mitt knä och rullar runt och vill bli gosad på magen :love:

Hoppas starkt på att jag får lite jobb gjort idag så att ångesten som börjar byggas upp släpper lite :crazy:

Vad skönt för dig! Har du lust att avslöja vad du ska forska kring? :)

Amfibier :) Vi håller på och tar fram några nya matematiska models för att beräkna hur lång tid man måste vara ute i fält för att ha tillförlitliga resultat. Eftersom man då kan veta det innan man är ute i fält så blir det lättare att beräkna hur länge man behöver vara ute och hur mycket personal man behöver så det blir mycket effektivare. Det är väldigt dåligt med forskning i Asien om amfibier och det finns väldigt lite med pengar för det som behöver göras, så istället för all den "strö" forskning som bedrivs nu hoppas vi på att få det lite effektivare och med mer tanke på framtiden snarare än enbart "just nu".

Forskningstillståndet gör att jag kan gå ut i fält och kolla om mina models funkar :D (vilket faktist är väldigt ovanligt inom teoretisk ekologi, men jag tycker det är onödigt att hålla på att utveckla saker om informationen inte kommer dit den ska).

Sitter i den trasiga bilen och funderar på att ge upp allt. Varför fortsätta kämpa när allt bara är en ständig kamp?

Men fy f* så gott det lät!!!!!:o:d

Kan man få receptet?

1 dl vetemjöl (jag tar rågat för jag tycker det blir för blött annars, man får prova sig fram)
1/2 tsk bakpulver
3/4 dl kakao (igen, jag brukar ta lite mer och utesluter man kaffe måste man nog ta ännu mer eftersom man vill ha det där lite bittra hos både kaffe och kakao)
1 msk snabbkaffepulver (igen, jag tar mer...)
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt (MKT viktigt, det behövs för att ta fram de andra smakerna. Jag glömde en gång och det blev inte alls bra)
3 ägg
2 1/2 dl socker (kan varieras, jag brukar ta i underkant för jag vill inte ha den så söt)
250 g Kesella (det lämpligaste är väl den på 10% men jag har gjort med mager Kesella, Philadelphiaost osv, det viktigaste är att det är en kvarg/färskost)
1 msk sprit (gissa... ja, jag tar mer! :p jag brukar oftast använda konjak men det blev väldigt häftigt att använda en rökig single malt också. Kan tänka mig att det blir bra med en likör som Amaretto tex fast då ska man nog absolut ta socker i underkant).

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torrvaror förutom sockret. Vispa ägg och socker pösigt. Rör försiktigt ner torrvarorna, kesellan och spriten. Använd en smord och bröad (jag använder mannagryn, mkt bättre än skorpsmulor) form med löstagbar kant, ca 24 cm diameter. Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 min (kolla noga, den ska inte vara torr igenom).

Servera med bär, vispad grädde, vaniljsås och/eller glass. Man kan experimentera rätt mycket med den här kakan, tex har jag hackat mörk choklad och blandat i. Den är god dagen efter också (jag har skickat den med post till mitt ex i Sthlm :D).

1 dl vetemjöl (jag tar rågat för jag tycker det blir för blött annars, man får prova sig fram)
1/2 tsk bakpulver
3/4 dl kakao (igen, jag brukar ta lite mer och utesluter man kaffe måste man nog ta ännu mer eftersom man vill ha det där lite bittra hos både kaffe och kakao)
1 msk snabbkaffepulver (igen, jag tar mer...)
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt (MKT viktigt, det behövs för att ta fram de andra smakerna. Jag glömde en gång och det blev inte alls bra)
3 ägg
2 1/2 dl socker (kan varieras, jag brukar ta i underkant för jag vill inte ha den så söt)
250 g Kesella (det lämpligaste är väl den på 10% men jag har gjort med mager Kesella, Philadelphiaost osv, det viktigaste är att det är en kvarg/färskost)
1 msk sprit (gissa... ja, jag tar mer! :p jag brukar oftast använda konjak men det blev väldigt häftigt att använda en rökig single malt också. Kan tänka mig att det blir bra med en likör som Amaretto tex fast då ska man nog absolut ta socker i underkant).

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torrvaror förutom sockret. Vispa ägg och socker pösigt. Rör försiktigt ner torrvarorna, kesellan och spriten. Använd en smord och bröad (jag använder mannagryn, mkt bättre än skorpsmulor) form med löstagbar kant, ca 24 cm diameter. Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 min (kolla noga, den ska inte vara torr igenom).

Servera med bär, vispad grädde, vaniljsås och/eller glass. Man kan experimentera rätt mycket med den här kakan, tex har jag hackat mörk choklad och blandat i. Den är god dagen efter också (jag har skickat den med post till mitt ex i Sthlm :D).
Tusen tack.
Den ska få heta Athenakaka i min receptbok:)

Hej och hå, efterdyningar av gårdagens sammanbrott och jag fick hämta dottern efter bara en timme i skolan, jag hade det på känn redan när jag lämnade henne så jag passade på att handla under tiden, hon hade brutit ihop och börjat gråta vid en dator, pratat med sin mentor och de kom överens om att det nog var bra att åka hem.

Väl hemma har vi nu titta igenom vad hon skulle ha gjort (hon tyckte att hon inte hann med) och det visade sig att hon hade gjort även nästa veckas arbete till stor del, trots att hon har haft en massa extra prov den här veckan för att kolla hennes kunskapsnivå. Så nu är hon lugnare på den punkten så nu är det "bara" delen med vänner kvar att få ordning på. Jag hoppas att hennes mentor kan vara till hjälp där...

Sitter i den trasiga bilen och funderar på att ge upp allt. Varför fortsätta kämpa när allt bara är en ständig kamp?

Kram:(

Insåg att fönsterputsningen igår inte alls gick så bra som jag trodde. Solen avslöjade flackiga fönster i burspråket:crazy:
Jag gillar inte fönsterputsning, pronto.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
25
· Visningar
2 319
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar