athena_arabians
Trådstartare
Klarar inte kaffe. Alls
Ok, mer konjak då!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klarar inte kaffe. Alls
Ok, mer konjak då!
Ingen aaaaaaning....Hur kom det sig då?
Men fy f* så gott det lät!!!!!Min chokladkladdkaka gjord på kesella är garanterat godare (för det är konjak och kaffe i den också )
Jag vet att de gjort det på typ Room Service. Tror det var någon form av plexiglas. Samtidigt så måste det ju vara värmehärdat... Fråga på en glasfirma? Jag kan ev komma ihåg att fråga de jag har kontakt med nästa vecka.Ni här som är praktiskt lagda. Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det?
Jag kan inte ens komma på vad jag kan googla för att hitta det.
Glas, verkar det som. Googla "tapet istället för kakel", jag fick massor av resultatNi här som är praktiskt lagda. Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det?
Glas tror jag många använder men plexiglass borde gå medNi här som är praktiskt lagda. Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det?
Ni här som är praktiskt lagda. Om man vill sätta typ tapet över kaklet i köket, vad har man över som skydd sen? Plexiglas? Glas? Måste ju vara värmetålig. Och var skulle man kunna köpa det?
Vad skönt för dig! Har du lust att avslöja vad du ska forska kring?
Men fy f* så gott det lät!!!!!
Kan man få receptet?
Tusen tack.1 dl vetemjöl (jag tar rågat för jag tycker det blir för blött annars, man får prova sig fram)
1/2 tsk bakpulver
3/4 dl kakao (igen, jag brukar ta lite mer och utesluter man kaffe måste man nog ta ännu mer eftersom man vill ha det där lite bittra hos både kaffe och kakao)
1 msk snabbkaffepulver (igen, jag tar mer...)
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt (MKT viktigt, det behövs för att ta fram de andra smakerna. Jag glömde en gång och det blev inte alls bra)
3 ägg
2 1/2 dl socker (kan varieras, jag brukar ta i underkant för jag vill inte ha den så söt)
250 g Kesella (det lämpligaste är väl den på 10% men jag har gjort med mager Kesella, Philadelphiaost osv, det viktigaste är att det är en kvarg/färskost)
1 msk sprit (gissa... ja, jag tar mer! jag brukar oftast använda konjak men det blev väldigt häftigt att använda en rökig single malt också. Kan tänka mig att det blir bra med en likör som Amaretto tex fast då ska man nog absolut ta socker i underkant).
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torrvaror förutom sockret. Vispa ägg och socker pösigt. Rör försiktigt ner torrvarorna, kesellan och spriten. Använd en smord och bröad (jag använder mannagryn, mkt bättre än skorpsmulor) form med löstagbar kant, ca 24 cm diameter. Grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 min (kolla noga, den ska inte vara torr igenom).
Servera med bär, vispad grädde, vaniljsås och/eller glass. Man kan experimentera rätt mycket med den här kakan, tex har jag hackat mörk choklad och blandat i. Den är god dagen efter också (jag har skickat den med post till mitt ex i Sthlm ).
Sitter i den trasiga bilen och funderar på att ge upp allt. Varför fortsätta kämpa när allt bara är en ständig kamp?