Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu får det räcka med sömnad för tillfället, handtagskondomen helt klar, spishandduken ska bara få knappen isydd sen klar, och grytlapparna har fått kantband sydda en vända, så bara sy vänta två sen är dom också klara. Men nu blir det chips å dipp :) Känner för lite hård action, så ska nog se om jag kan ta hem Death Race. Såg dessutom att det ska komma en fyra under 2016 :p

Finns det en 3a? :eek::eek:

Och ja, det snöar som faaan.

Väldigt trygg nattrastning av hundarna, trodde nån skulle bli upphämtad för att fara på krogen men då var det polisen, tjaaa man behövde då inte vara rädd att bli överfallen!

Ligger på rygg i sängen med ipaden efter en dag där jag hållit igång hela tiden. SÅ skönt att ligga på rygg. Brukar ligga på mage trots att jag får ont i hela kroppen då. Det här var betydligt bättre!

Jag väntar på att sambon ska avsluta vad det nu är han gör på sin dator, så han kan komma och krypa ner i soffan också och så ska vi se på någon serie!( Eller med andra ord, jag planerar att somna på hans bröst i vanlig ordning:D)

Så var det ju de där med sova, varit trött å seg hela dagen men nu när det är vettigt att sova så går det inte!

Funderar för var gränsen för vad som klassas som världskrig går
Jag och en kompis började diskutera det och man har ju hört i skolan massor om första och andra, men inte vad som gör ett krig till ett världskrig

Det verkar lite komplicerat, och otydligt eftersom det vi kallar "Första Världskriget" inte kvalificerar enligt vissa (det stod det när jag googla "definition of world war" i alla fall).

Rent generellt verkar det vara inte enbart att alla kontinenter ska vara inblandade utan att större nationer ska vara med också.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_war
https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_war

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V