Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att hoppa av strax i Hässleholm :laugh: och om jag hörde rätt så är nästa tåg på samma spår som jag hoppar av på :up:

Nej, friktionsdäck är inte ett alternativ för mig eftersom jag sällan åker så långt söderut men särbon har tänkt på det om det blir långvarigt jobb söderöver. Å andra sidan klarar han inte sig på dem här uppe och jag tror inte han är så sugen på att byta däck hemma hos mig varje skiftbyte :p

Enda sättet att bearbeta olyckan tror jag är att bara köra på. Jag är ju en envis jävel och vägrar låta en sådan bagatell som att kvadda en King Cab begränsa mig ;)

Och jag har tvärtom hellre dubbdäck på en bil nere i södra Sverige, när det smäller till och blir ren is på våra gator här nere så är friktsionsdäcken totalt värdelösa! Man glider bara med dom :crazy:

Min storasyster ansåg för något år sedan skrattade rått åt alla olyckor här nere när det var is överallt och man bara gled av vägen, hon ansåg att alla nere i södra Sverige inte kan köra bil för en dm snö är väl inga större problem att köra då. Men under snön som blåste runt var det ren blankis, snön polerade isen så det var som att köra på glas och då är det rent omöjligt att ta sig någonstans här.

Skönt att ni klarade er oskadda och att ni kom fram!

18.12 skulle tåget gå. Sen blev det 18.18. Nu 18.25 och spårändrat. Tur nog bara spåret på andra sidan av plattformen jag står på.

Inser att jag borde äta nåt men vet inte vad. Inte hungrig, inte ens sugen faktiskt. Och har ingen lust att laga nån mat.
Blir nog bra att prata med läkaren igen nästa vecka....

Å här håller jag på att bli tokig, kände förut att det var något som började lukta bränt, så rusade till köket, men spisen var av och brödrosten satt inte i. For vidare i huset och sniffade runt, ingenting.... fy så obehagligt. Funderar fortfarande på vad det där var, för inte kan man väl inbilla sig dofter eller? :confused:

Å här håller jag på att bli tokig, kände förut att det var något som började lukta bränt, så rusade till köket, men spisen var av och brödrosten satt inte i. For vidare i huset och sniffade runt, ingenting.... fy så obehagligt. Funderar fortfarande på vad det där var, för inte kan man väl inbilla sig dofter eller? :confused:
Jo, man kan inbilla sig dofter.
Jag har ett jättestarkt doftminne efter att mitt hus brann och kan vakna upp mitt i natten och känna stickande röklukt. Helt galet enligt mig men tydligt helt normalt enligt de som "vet".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 164
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 325
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka