Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, får väl se hur det ser ut.. Första omtentan för mig, så har ingen aning om hur det "brukar" vara :nailbiting:
Det kommer säkert gå jättebra, du har väl pluggat extra nu eller? Så tror inte det ska vara några problem för dig, ta det bara lugnt och glöm inte att tänka. Jag tror du fixar detta. :up:

Det kommer säkert gå jättebra, du har väl pluggat extra nu eller? Så tror inte det ska vara några problem för dig, ta det bara lugnt och glöm inte att tänka. Jag tror du fixar detta. :up:
Inte hunnit börja plugga än, uppe hos mamma (åker hem idag) och fick se i fredags att jag hade IG i kursen... Den 18/11 är det omtenta så ger mig bara knappa veckan att plugga in det. Har ju inget "gratis" eftersom det var den kursen jag var hemma från när jag började må så dåligt :down: Brukar annars klara mig med lektioner och inte behöva läsa så mycket, nu blir det att läsa igenom "allt" på en vecka :wtf:

Stör mig lite lätt på snåla personer. Då menar jag alltså snåla inte fattiga.
Vi var ute ett stort gäng och käkade igår. Alla drack precis samma och alla åt tre tapas var. När vi fick notan så bestämde vi att jag tar den och så splittar vi den enkelt och bra så att alla skulle swisha mig 500 kr.
Nu har en person tydligen räknat på sin del och anser att hen borde swisha 70 kr mindre. Det är en skitsak egentligen, jag stå för det eftersom jag knappast hör av mig till resten av gänget och ber dom swisha 10 kr extra var liksom.
Orkar inte med den här typen av människor :banghead:

Vi var ute ett stort gäng och käkade igår. Alla drack precis samma och alla åt tre tapas var. När vi fick notan så bestämde vi att jag tar den och så splittar vi den enkelt och bra så att alla skulle swisha mig 500 kr.
Nu har en person tydligen räknat på sin del och anser att hen borde swisha 70 kr mindre. Det är en skitsak egentligen, jag stå för det eftersom jag knappast hör av mig till resten av gänget och ber dom swisha 10 kr extra var liksom.
Att personen ens orkar räkna på det? :p

Det där kan jag allt om! Jag vet inte hur många av den sortens diskussioner jag har varit med om under min tid som flygvärdinna. Alltid var det någon som påpekade att "min biff kostade en dollar mindre än din" eller "han drack 1 1/2 glas vin mer än mig"....

Jag blir såååå tröööött på sånt.

Har sett filmen Madahaskar med A nu på morgonen och önskar att hon vore större så at en resa till ön hade kunnat rättfärdigas. Men vi får vänta ett tag helt enkelt ;)

Det där kan jag allt om! Jag vet inte hur många av den sortens diskussioner jag har varit med om under min tid som flygvärdinna. Alltid var det någon som påpekade att "min biff kostade en dollar mindre än din" eller "han drack 1 1/2 glas vin mer än mig"....

Jag blir såååå tröööött på sånt.

Alltså AMEN. Kommer inte palla umgås med den personen mer. Näver.
Detta beteende är vekligen ngt jag får utslag av.
Nu är denna person ingen nära vän utan snarare en väns bekant så det lär väl ehm lösa sig på umgängesfronten.
När vi går ut de närmaste vännerna brukar vi inte ens swisha och hålla på, nån tar notan, nästa gång tar en annan notan. Allt jämnar ut sig i slutändan liksom... Såvida alla är normalt funtade då :p

Att personen ens orkar räkna på det? :p

Men eller hur?! Tog personen hem kvittot och tillbringade sin söndagsmorgon med att räkna på detta? Mätte personen igår hur högt vinet stod i glaset som serverades eller?
Min bordsgranne smakade en räka från min tapas. Borde kanske räkna ut hur mkt den räkan var värd och kräva personen på den summan. Lär säkert varit minst 5 kr!

Allt jämnar ut sig i slutändan liksom... Såvida alla är normalt funtade då :p

Det var just det, normalt funtade!

Jag blev så förbannad en gång att jag sa att jag tar hens nota också för att få slut på eländet varpå denna person säger på fullt allvar "har du råd med det". Ridån går...

Det var sista gången vi befann oss i samma middagssällskap.:mad:

Undrar om det är roligt att köra traktor. :confused:

Ja! Traktorrace var ett populärt inslag på mina sommarfester för några år sedan. Men efter den här rundan fick det vidtas åtgärder för att dämpa hastigheten... :D

Sedan ändrade jag festinriktning till att gästerna fick mörda varandra. Alltså fiktivt då, i form av mordmysterier. Snart dags att börja fundera på upplägg för 2016 års sommarfest!

Som svar på "vad gör jag nu", så ska jag faktiskt ge mig ut och köra traktor. Men med alla däcken i marken, för att harva ridbanan.

Ja! Traktorrace var ett populärt inslag på mina sommarfester för några år sedan. Men efter den här rundan fick det vidtas åtgärder för att dämpa hastigheten... :D

Sedan ändrade jag festinriktning till att gästerna fick mörda varandra. Alltså fiktivt då, i form av mordmysterier. Snart dags att börja fundera på upplägg för 2016 års sommarfest!

Som svar på "vad gör jag nu", så ska jag faktiskt ge mig ut och köra traktor. Men med alla däcken i marken, för att harva ridbanan.
Åh dina fester vill jag gå på':D

Jag tycker vi ska ha Buke-fest med traktorkörning!

Alltså AMEN. Kommer inte palla umgås med den personen mer. Näver.
Detta beteende är vekligen ngt jag får utslag av.
Nu är denna person ingen nära vän utan snarare en väns bekant så det lär väl ehm lösa sig på umgängesfronten.
När vi går ut de närmaste vännerna brukar vi inte ens swisha och hålla på, nån tar notan, nästa gång tar en annan notan. Allt jämnar ut sig i slutändan liksom... Såvida alla är normalt funtade då :p

När vi var ut med ett gäng och åt mat så beställde jag både cider och vin samt betalde ett flertal ggr för dom övriga vid bordet, jag känner inte dessa men ska jag gå till baren så frågar jag om någon annan vill ha något! Nästa runda tog nästa person mm

Jisses det är väl så folk fungerar eller är vi konstiga som tycker det är normalt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag var och lämnade prover i slutet på januari pga min ME-diagnos. I slutet på förra veckan signerades mina provsvar av läkare, dock...
Svar
8
· Visningar
679
Senast: corzette
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 156
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 25 26 27
Svar
536
· Visningar
15 106
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring